ridbyxor med låg midja

E

empty

finns sådana överhuvudtaget? tycker jag är ganska normalbyggd, 168 cm/57 kg, men tycker att alla ridbyxor jag provar är superhöga i midjan!!! :mad: :( :crazy:
nu har jag fyra ridbyxor som jag använder; 2 helskodda och 2 bomullsridbyxor. samtliga är av olika märken och går över naveln... ( helskodda är från 'höökbyxan' samt 'hawthorne', de andra är från mountain horse och pikeur)
har jag bara extrem otur eller finns det inte ridbyxor med låg midja? är ute efter helskodda ridbyxor, i vettig prisklass dock ( inte över tusenlappen)
tips mottages tacksamt! :bump:
 
Jag har samma problem som du har. hittar inga som är någolunda låga, alla måste vara jätte höga... :crazy:
 
Jag har flera par Roping som jag älskar, de är inte så höga att de går en bit upp på ryggen som vissa gör. Men jag tror att de går ungefär till naveln, på mig iallafall.
 
Har ett par från pikeur, dom är rätt låga, med veck. Väldigt sköna. Har även Mountain horse isolde, dom tycker jag också är ganska låga. Fast korta i benen!!!! Men jag har ju väldigt långa ben..
 
jag har också ett par 'isolde' från mountain horse - tycker dom är höga!
:crazy:
 
Har provat ett par Isolde och jag tycker att mina Roping är lägre. Jag tycker inte heller om när de går för högt upp, tex Mountain Horse Discipline.
 
Det kanske är meningen med ridbyxor att de inte görs så låga för att man ska lite marginal så man inte visar rumpskåran när man sitter på hästen :p

Men är du desperat så korta dem. Byt dragkedja till en kortare, klipp av linningen och sy fast längre ned, eller använd överskottet till en ny linning.
 
extremt störigt med navelpiercing....jag brukar vika ner linningen och sitter de inte själv så använder jag säkerhetsnål...men de är ju bara nödlösning .
 
jag hade ett par som hette horka (tror jag) de var inte höga i midjan! kostade väl 1200 nya ungefär =)
 
Eurostar har några modeller som jag tycker är låga i midjan och sitter bra. Kostade strax över tusenlappen har jag för mig.
 
Mina favorit byxor är Roping, har ett par. Har samma bekymmer att de flesta ridbyxor är för höga. Men dessa är hyffsat låga. O inte så dyra. Jag betalade 450,-.
 
Jag har faktiskt köpt herrmodell för att slippa den höga kärringmidjan. Om du är lång är det nog inget problem. Eurostars herrmodeller har låg midja.
Jag tror inte att skåran syns bara för att man har ridbyxor som inte slutar nedanför brösten...
 
hökks hade väl låga ridbyxor för ett tag sen, dem var ganska snygga och förmodligen inte så dyra heller.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag har ett par högt älskade Pikeur Lascara. Jag skulle kunna bo i dessa byxor, dock börjar de bli lite luggslitna och jag har insett...
Svar
7
· Visningar
1 250
Utrustning Jag vill ha tag på ett par snygga ridbyxor med hög midja och långa ben... ...nu tänker alla Buke-utrustnings experter "Lätt...
Svar
3
· Visningar
2 100
Senast: Jane_Done
·
P
Utrustning hej! vart hittar man ridbyxor med låg midja?:confused: ullared? hööks? ekohallen? ska vara i "stretshig" modell helst inte helskodda...
Svar
8
· Visningar
1 319
Senast: puff93
·
Utrustning Jag har ett problem. Mina ridbyxor spricker i grenen efter ca 1 års dagligt användande. Jag väljer INTE för liten storlek, jag använder...
Svar
8
· Visningar
1 100
Senast: Centaur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp