Ridbyxor som inte skadar kalvskinn

Bukefalos 30 år!

fejko

Trådstartare
Finns det några ridbyxor som inte skadar kalvskinn? Jag är rädd at de med silikonskoning gör märken i sadeln, men det finns väl inget annat nuförtiden? Vad har ni för något? PM:a om ni inte vill göra reklam!

Finns det några ridbyxor som inte skadar kalvskinn? Jag är rädd at de med silikonskoning gör märken i sadeln, men det finns väl inget annat nuförtiden? Vad har ni för något? PM:a om ni inte vill göra reklam!
Tror hööks har annan skoning på enstaka, pikeur har nog också modeller kvar med annan skoning.
Men jag har aldrig upplevt att silikonskoningen skulle skada kalvskinnet. Kan ju se ut som märken direkt när man hoppar av men det försvinner.

Jag har lite blandat silikon och inte silikon, tycker att de utan egentligen är skönast men de är svårare att få tag på. Mina favoriter är från Kerrits, ett amerikanskt märke som tyvärr är svårt att få tag på i Sverige (men det finns nog fortfarande en återförsäljare tror jag).

Rider jag mycket i enbart silikon utan att putsa sadeln alls så tycker jag mig se antydan till märken men de putsas enkelt bort.

Finns väl med skinnskoning fortfarande att köpa.
Bäst tycker jag som använder det. (kanske dyrare men så håller de i väldigt många år)

Eller bara med extra tyg på knäna kanske?

Bohemian horse har ridtights med helskoning utan silikon.
Jag gillar mina skarpt trots att jag annars brukar vilja ha låg midja på det mesta i byxväg.

Edit: Var nog 1-2 år sedan jag beställde av dem men då funkade allt bra.

Bohemian horse har ridtights med helskoning utan silikon.
Jag gillar mina skarpt trots att jag annars brukar vilja ha låg midja på det mesta i byxväg.

Edit: Var nog 1-2 år sedan jag beställde av dem men då funkade allt bra.
Jag har sett reklam för dem, men inte vågat slå till. Hur är passformen? Har de platt söm i grenen?
(Har några PS tights som är fantastiska förutom den där grensömmen som de inte sytt ner. Ger tyvärr skavsår på fel ställe. )

Jag har sett reklam för dem, men inte vågat slå till. Hur är passformen? Har de platt söm i grenen?
(Har några PS tights som är fantastiska förutom den där grensömmen som de inte sytt ner. Ger tyvärr skavsår på fel ställe. )
Är inte hemma aå jag kan kolla mina nu, men jag är rätt skavkönslig numera och vill säga att sömmen är platt rent spontant.
Tycker de är rätt rymliga och framförallt stretchiga.
Hög midja, trodde det var risk att jag skulle tycka det var obekvämt men hade fel 😇.

De med "platt" och ofta lite "kladdig känsla" i silikonet sliter inte. De med hårda pluppar kan göra det. Har inte stött på den hårdare varianten på många år, tyckte de var rätt värdelösa ur greppsynpunkt också.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Barmarksdrag/canicross
  • Rallylydnad

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka