Bukefalos 28 år!

Ridhästtyp?

Sv: Ridhästtyp?

Jag har själv just inhandlat en före detta travare, han är 11 år och varit ridhäst i 6 år han är 170cm i manken, han går för tillfället LC och hoppar 70 cm jag älskar varmblod och skall försöka ta några bilder av honom så ni får se =):D
 
Sv: Ridhästtyp?

Jag har själv just inhandlat en före detta travare, han är 11 år och varit ridhäst i 6 år han är 170cm i manken, han går för tillfället LC och hoppar 70 cm jag älskar varmblod och skall försöka ta några bilder av honom så ni får se =):D

Jättegärna! :D
 
Sv: Ridhästtyp?

dsc00786_137782054.jpg


Här är ett lite bättre kort, var lite svårt att ta själv, han var inte jättesugen på att stå still ;)
 
Sv: Ridhästtyp?

Det här är mitt helt underbara varmblod:love:
Vad har folk för åsikter om denna exteriör??

album.php
 
Sv: Ridhästtyp?

Haha, tredje gången gillt!=P

Din häst är jättefin och supersöt!!:heart Ni kommer få helt underbara år tillsammans!
 
Sv: Ridhästtyp?

Vad får han att äta? Ser ut som om han skulle få lättare att bygga rätt muskler om han hade lite mer hull. :)
 
Sv: Ridhästtyp?

Jag kan inte heller se bilden. Gissar på att problemet löser sig om du spcs, loggar in på fb - sekretessinställningar- och ställer in på : bilder: visa för alla

Nyfiken! :)
 
Sv: Ridhästtyp?

Vad får han att äta? Ser ut som om han skulle få lättare att bygga rätt muskler om han hade lite mer hull. :)

Vi jobbar på vikten ;) när han kom till mig vägde han 490, och tappade på bara två månader ner till 437... Nu är vi uppe på runt 470 igen, så de kommer;)
Han äter ca 12 kg hö om dagen, 1 kg lusern hack, 1,5dl oliv/rapsolja, 1 mått vitlök och "en skvätt" linfröolja.
 
Sv: Ridhästtyp?

Oj! Då väger han mindre än min ponny som jag la in bild på tidigare. På bilden väger hon runt 480 kg. :o
 
Sv: Ridhästtyp?

Oj då väger han mindre än min arab, till och med när han är i full tävlingskondis...

Skulle öka på både lucernet och oljan, 1 kg lucern är inte speciellt mycket. :) Fick även väldigt fint resultat med Hippo Alfa när jag hämtade hem min märr(finns bilder på tidigare i tråden) då hon rent ut sagt såg ut som ett ök...
 
Sv: Ridhästtyp?

Oj då väger han mindre än min arab, till och med när han är i full tävlingskondis...

Skulle öka på både lucernet och oljan, 1 kg lucern är inte speciellt mycket. :) Fick även väldigt fint resultat med Hippo Alfa när jag hämtade hem min märr(finns bilder på tidigare i tråden) då hon rent ut sagt såg ut som ett ök...

Sulle nog ha varit tydligare, det är i dagsläget ;) har precis bytt foder så vi håller på att öka försiktigt.
Ja, han är tunn min lilla pålle. Skulle vilja ha honom över 500 iallafall :) gärna närmare 530. Han är ca 157 cm hög :)

spcs: Åh, va fiiin! :love:
 
Sv: Ridhästtyp?

Jag skulle ha honom på fri tillgång på hö om jag vore dig. :) Och även öka lucern och oljan som någon annan tyckte. :-) Fast du kanske redan håller på att öka.

Fin var han!
 
Sv: Ridhästtyp?

Jag skulle ha honom på fri tillgång på hö om jag vore dig. :) Och även öka lucern och oljan som någon annan tyckte. :-) Fast du kanske redan håller på att öka.

Fin var han!

Jomenprecis, håller på att öka ;)
Fri tillgång på hö är ett problem då tre hästar går tillsammans, och de andra två har tendens till övervikt och lätt lägger på sig för mycket. Så min häst får så mycket han vill inne på kvällen, och ca 12 kg är vad jag räknar på att han får i sig! Resten blir kvar ;)
 
Sv: Ridhästtyp?

Åh, tack! Va glad ja blev :)
Jag ska ha honom som ridhäst, är tanken. Kanske köra lite med rockard bara för nöjes skull, absolut inget annat! :)

dsc00718_136189345.jpg


Han är ju så söt att man bara smälter! ;)

Visst är han söt...och han ser så otroligt VÄNLIG ut! :)
 
Sv: Ridhästtyp?

Så nu har jag äntligen tagit en någorlunda bild..

8wazcj.jpg


6xysye.jpg


(första bilden tagen igår och andra för några månader sedan... )

Jag tycker inte att hon har någon "travar fysik".. Och att travare inte skulle vara fysiskt kapabla till att vara bra rid/tävlingshästar är bara skitsnack.. Eftersom de inte har någon rasbeskrivning och får se ut precis hur som. :D

e Shibur

u ester witch

ue pershing
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Hästvård Hejsan! Det började med att min häst började fälla lite päls vilket jag tyckte var ganska normalt med tanke på det kalla vädret vi har...
Svar
4
· Visningar
6 468
Senast: Cattis_E
·
Islandshäst Kort historik: "Ridskoleunge" på ponny/halvblod upp till 16-17 års ålder, blev då medryttare på en islandshäst 1 år. Därefter medryttare...
Svar
15
· Visningar
2 375
Senast: sjoberga
·
J
Träning Hejsan! :) Jag tänkte kolla med er människor som är kunniga inom Unghäst ridning! Jag har en egen häst som jag rider normalt...
Svar
2
· Visningar
1 181
Senast: johannaz
·
Hästvård Hejsan! Jag ska bara säga först här att klinikbesök är inbokat på onsdag och jag sitter mest och har lite fredagsfunderingar om vad det...
Svar
14
· Visningar
1 923
Senast: Gimlan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hiss och diss del 5
  • Växtnäring
  • Stänger du toalettlocket?

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Älgflugor
  • Föl 2020

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp