Ridhus 2019!

@DGjumping Ser verkligen fint ut på kvällen när det är upplyst inne i ridhuset. Fanns det någon särskild anledning till att det blev just det måttet?
Tack! Ja det fanns flera anledningar faktiskt, men den största var att om vi gick på ett ännu större ridhus så skulle vi vara tvungna att spränga bort väldigt mycket berg, nummer två var att vi har en ridbana som är 20X40 och ville att ridhuset skulle vara större än ridbanan och nummer 3 var budgeten, för varje sektion man bygger på (en sektion är 6 meter) så kostar det ungefär 150 000:- mer om man räknar ihop den extra kostnaden för markarbete, belysning,underlag och sarg.
 
Vad har ni lagt för underlag? Och vad är måtten? (Har läst innan men tappat bort det)
När det är helt klart så kommer det ligga natursand 0-8 och klenflis, men när man lägger helt nytt så måste sanden ridas till först innan man lägger in klenflisen så än så länge ligger bara sanden, måttet är 22X48 meter men känns gigantisktXD
 
När det är helt klart så kommer det ligga natursand 0-8 och klenflis, men när man lägger helt nytt så måste sanden ridas till först innan man lägger in klenflisen så än så länge ligger bara sanden, måttet är 22X48 meter men känns gigantisktXD

Okej! Vi går i byggtankar på ett ridhus nämligen. Blir 24x60 eller 24x66 men det blir två fack till maskinhall i så fall. Är också inne på perforerad plåt på långsidorna och även den gaveln som är ridhus och inte maskinhall.
Men är mest kluven på underlaget 🙈. Du får gärna skriva när ni lagt in ert, hur ni tycker det funkar! Hur har ni byggt upp lagren under?
 
47B2B1F0-5B7C-434B-88FA-919926F08E46.jpeg

här är vår pyramidläktar, inte helt klart ännu men nästan, på nedre bänken så är det ett skydd uppsatt för att inte publiken ska kunna få en spark eller sand på sig, skyddet är ihåligt så mittenradens ben är inuti skyddet.
 

Liknande trådar

Hästvård *bilder längst ner på sidan* Nu sitter jag och känner att jag behöver lite hjälp för att komma någon vart. Jag vill höra folks åsikter...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
20 515
Senast: Susan
·
D
Hästmänniskan moderatorn får ta bort denna trån om det visar sej att den ligger fel, men jag gjorde vad jag kunde för att få den rätt... står inför...
Svar
8
· Visningar
1 747
S
Hästmänniskan Jag letade hästtransport till min nya häst runt dec.månad. Hittade ett släp jag ville ha som va helt i nyskick. Jag stressade inte...
Svar
9
· Visningar
1 581
Senast: __Stilett__
·
S
Hästmänniskan Nu när nye idrottsminister Ringholm lovat pengar till ridsporten hoppas jag han håller detta. Ridskolans ridhus håller bara inte...
Svar
1
· Visningar
1 050
Senast: bengall
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp