Sv: Ridolycka

Skönt att höra att det inte var så allvarligt. Man blir så orolig när det kommer ambulans och hämtar folk...

krya på dig!
 
Sv: Ridolycka

Usch.... Var precis på en klubbtävling där en nioårig tjej kraschade med sin ponny och bröt benet.... Ambulansen kom och hämtade henne....

Krya på dig!!
 
Sv: Ridolycka

Å nej! Inte Louise!! Det är andra gången på kort tid hon skadar sig allvarligt..:crazy:
 
Sv: Ridolycka

Jag såg vurpan som Louise gjorde! :crazy: Det såg hemskt ut... hoppas att hon är på benen snart igen.
 
Sv: Ridolycka

Usch, jag såg olyckan. Satt på läktaren precis framför hindret som det hände på. Med tanke på hur en del personer reagerade precis efter fallet när de kom fram till henne tror jag att det verkade mer allvarligt i början än vad det var sen. Hoppas verkligen att det gick bra.
 
Sv: Ridolycka

Jag hörde av några på framridningen att hon hade tappat minnet (nog rätt vanligt efter sånna vurpor) och hon rörde på allt, så hade nog inget brutet, men skulle röntgas igen.
 
Sv: Ridolycka

Hjärnskakning. http://www.vlt.se/artikelmall.asp?version=209180 Precis som jag antydde lite i förra inlägget verkar det som att hon var medvetslös. Ville inte skriva det eftersom jag inte visste säkert. Den första personen på plats "slog" på hennes huvud, som rörde sig slappt fram och tillbaka. Någon annan såg märkbart förtvivlad ut... Nej, usch och fy vad otäckt, men tur i oturen att hon inte skadade sig mer.
 
Sv: Ridolycka

Tack alla :bow:

Jag mår efter omständigheterna mycket bra. Muskelskada i rygg och nacke och lättare hjärnskakning. Först när dom sa åt mig att ligga still och vänta på ambulans blev jag mest arg, jag skulle ju starta en klass till :d Men sen inser man vad som verkligen kan hända när man skadar nacke/rygg...

Ullis
 
Sv: Ridolycka

Tur att du mår bätte Ullis! Har också varit med om en rejäl ridolycka, man kan känna av det länge... Så ta den tid du behöver!

__________________________________________________________________________________________________________________

Hittade en rapport om Louise tillstånd på http://www.tidningenridsport.se/ , verkar som hon mår ok med tanke på omständigheterna!

"Haaga kommer kanske hem i dag.

Louise Haaga klarade det svåra fallet på Strömsholm utan frakturer.
Hon slogs medvetlös mot marken vid fallet i Grand Prix-finalen, men vaknade innan ambulansen var på plats.
– Louise hade väldigt ont i bröstryggen när hon vaknade. Men hon var kontaktbar, berättade hennes sambo Arnold Assarsson.

Han var på plats på banan direkt vid Louise sida. Louise mamma Åsa följde med i ambulansen och pappa Torbjörn körde efter i personbil.
Arnold organiserade med sina och Louises hästar innan han kunde följa efter till sjukhuset.
Louise fick en hjärnskakning och minns inte något av vad som hände.
Alla olyckor kommer olyckligt. Men för Louise kanske ännu olyckligare.
Hon är äntligen tillbaka på tävlingsbanorna i full omfattning. 2003 på Ryttarspelen skadade hon ena knäet illa. Det över ett år att komma tillbaka efter konvalescensen.
Dessutom har hon nu fina hästar som är kvalade till SM.
Louise och Arnold har också flyttat in på egna gården Skärvsta strax utanför Västerås.
– Louise ringde hem till stallet i morse. Hon kan kanske få gå hem i dag. Men vi måste se till att hon tar det lugnt, berättade Hanna Samuelsson, stallchef hos Louise och Arnold.


Sarah Thunholm
[publicerad 2006-06-07]"
 
Sv: Ridolycka

Senaste rapporten på Tidningen Ridsports hemsida rapportera att det hittat en fraktur på skallbasen som de inte vet hur det ska behandla och hon har inget minne av olyckan eller dagen före.
 

Liknande trådar

Hoppning En av de svenska ryttarna som red i scandinavium var i Helsingborg och behandlade sina hästar fyra dagar innan helsingborgstävlingarna...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
10 759
Senast: Qyenn97
·
  • Artikel
Hästnyheter (SVT) Stockholm horse show avgörs i helgen - dock utan Sveriges bäste ryttare. OS-silvermedaljören Rolf-Göran Bengtsson har tackat nej...
Svar
0
· Visningar
639
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SVT) I helgen tar Jan Brink på sin Briar farväl som dressyrryttare. Världscupen i Globen i Stockholm blir hans sista tävling. Och...
Svar
0
· Visningar
656
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SVT) Fyra hästar som varit med i den olympiska hästhoppningen har varit dopade och stängs av tills vidare. Det norska bronslaget kan...
Svar
1
· Visningar
678
Senast: Vertigo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen
  • Ännu en tråd om hundfoder

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp