Det har ju absolut ingen påstått heller.För att återkomma till prisfrågan jag är fortfarande inte fullt övertygad om att en svindyr häst gör den okomplicerad i ridningen![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det har ju absolut ingen påstått heller.För att återkomma till prisfrågan jag är fortfarande inte fullt övertygad om att en svindyr häst gör den okomplicerad i ridningen![]()
Ingen häst blir okomplicerad i ridningen av att bara ridas nån gång emellanåt och sedan skrota i en liten hage.För att återkomma till prisfrågan jag är fortfarande inte fullt övertygad om att en svindyr häst gör den okomplicerad i ridningen![]()
Många hästar är inte okomplicerade trots att dom rids 3 h per dag och andra av att enbart gå i hage.Ingen häst blir okomplicerad i ridningen av att bara ridas nån gång emellanåt och sedan skrota i en liten hage.
Varför ska den vara dyr då?Det har ju absolut ingen påstått heller.
Återigen, var har jag påstått det du svarar på?Många hästar är inte okomplicerade trots att dom rids 3 h per dag och andra av att enbart gå i hage.
Varför ska den vara dyr då?
Läser du ens svaren i tråden? Det är förklarat flera gånger vad det kostar att föda upp en häst, utbilda en häst samt vilka hästar som är högt eftertraktade på marknaden och därför har ett högre pris eftersom det finns en större efterfrågan än utbud.Varför ska den vara dyr då?
Ja, och lägg då till att man kanske som jag som har en unghäst dessutom måste rida lektioner på ridskola ändå för att underhålla och utveckla sig själv som ryttare. Då har jag alla kostnader för egen häst plus terminsavgiften på ridskolan.Jag har mer än en gång stilla för mig själv konstaterat att egen häst ofta innebär en prislapp per ridtur som är långt högre än motsvarande antal privatlektioner för tränare![]()
Det är inte priset som gör den okomplicerad. Det är att den är okomplicerad som gör priset. Självklart finns det många jättedyra hästar som inte är okomplicerade.För att återkomma till prisfrågan jag är fortfarande inte fullt övertygad om att en svindyr häst gör den okomplicerad i ridningen![]()
Det är marknadsekonomi. Ju större efterfrågan desto högre pris.Varför ska den vara dyr då?
Visst var det du undrade från början varför ingen satsar på att föda upp trygga välutbildade hästar till ett pris på sisådär 50 000 kronor? Svaret är att det inte bär sig.Varför ska den vara dyr då?
Då kan man ju lika gärna få en inte så okomplicerad häst även om man köper en dyr lite svårt att bilda sig en hundraprocentig uppfattning om en främmande häst va. Skulle säga man behöver minst några veckor kanske en månad för att avgöra hur den passar liksom.Det är inte priset som gör den okomplicerad. Det är att den är okomplicerad som gör priset. Självklart finns det många jättedyra hästar som inte är okomplicerade.
Grattis! Du har förstått hur det är att köpa hästDå kan man ju lika gärna få en inte så okomplicerad häst även om man köper en dyr lite svårt att bilda sig en hundraprocentig uppfattning om en främmande häst va.
Ja självklart kan man inte använda priset som skala för hur okomplicerad hästen är. (och okomplicerad är ju inte ens en skala, en häst som är okomplicerad för en ryttare är komplicerad för en annan) Man måste veta vad man vill ha, träffa hästar och provrida, kanske ha med sig någon mer erfaren och så vidare. Jag är rätt säker på att du inte gillat mina båda hästar, och inte deras pris heller. Men de är helt perfekta för mig, precis vad jag vill ha. Min yngsta häst beskriver jag dessutom som "helt okomplicerad", men han är ju inte trygg och långsam direkt.Då kan man ju lika gärna få en inte så okomplicerad häst även om man köper en dyr lite svårt att bilda sig en hundraprocentig uppfattning om en främmande häst va. Skulle säga man behöver minst några veckor kanske en månad för att avgöra hur den passar liksom.
Fast okomplicerad enligt dig är en häst som kan gå i en liten hage 7 dagar i veckan för att nån gång då och då gå att rida ut på, så vilken fet, gammal häst i dålig kondition är okomplicerad med de kraven.Då kan man ju lika gärna få en inte så okomplicerad häst även om man köper en dyr lite svårt att bilda sig en hundraprocentig uppfattning om en främmande häst va. Skulle säga man behöver minst några veckor kanske en månad för att avgöra hur den passar liksom.
Och min äldsta är trygg och ganska långsam, men inte direkt okompliceradMin yngsta häst beskriver jag dessutom som "helt okomplicerad", men han är ju inte trygg och långsam direkt.
Alltså jag vet inte riktigt ens ... men ok. Jag har en häst som är snäll och superflegmatisk i ridningen, och han skulle absolut inte kosta mer än 50 000 på grund av orsaker. Men han är ett kallblod, han har en kronisk sjukdom och han är ganska liten.Liksom lite svårt att köpa häst nu då oavsett prisklass om den ska vara lugn eftersom dagens häst inte är så flegmatisk i ridningen som den en gång var.
Men vad tittar du egentligen på för hästar som har så svårt att hitta en lämplig?Liksom lite svårt att köpa häst nu då oavsett prisklass om den ska vara lugn eftersom dagens häst inte är så flegmatisk i ridningen som den en gång var.