Ridskoleryttare 2021

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra måndagen och idag hade jag en häst som jag inte är så förtjust i. Det går typ inte att beskriva henne. Inte min typ av häst alls. Det gick i alla fall bättre idag än förra veckan. Hon har väldigt lite eget driv, men det går att få till det. Det är liksom som att hon är "broms, broms, broms, backa, tjura", sen plötsligt *klick* är hon väldigt ridbar och tom framåt. Jag antar att jag inte tycker att jag lär mig så mycket. Jag kan inte fokusera på vad övningen är, för att hästen är så udda att allt fokus hamnar på att rida den specifika hästen.

En tjej berättade förra veckan att hon hade ridit igen på den hästen, och spenderat 90% av lektionen stående på medellinjen för att hästen vägrade gå och försökte hon driva så backade eller kickade den bara. Den var med på en klubbtävling och slängde av båda ryttarna. Sen finns det vissa som är duktiga och kan rida den bra, man kan se lite av ovan tendenser, men inte alls så illa som det tydligen kan vara.

Idag var jag lite onödigt försiktig med henne kanske, men hon gick fram rätt bra från början och jag ville inte "förstöra" det. Jag sa ifrån till henne direkt när hon började konstra, och så gav hon sig. Förra veckan kändes det mest som att jag följde andra ekipage runt för att få henne att gå fram. Nästa vecka ska jag försöka rida mer och åka mindre, för sen är det hoppning, och jag tänker inte hamna i sågspånet. Hon har tydligen ett trick att hon drar ner huvudet och bockar direkt efter hindret, så jag ska försöka vara beredd på det.
Varför behåller man en sådan häst på ridskolan? Låter som att den visar ganska tydligt att den inte trivs :(
(Obs, menar inte att det är ditt fel på något sätt!)
 
Varför behåller man en sådan häst på ridskolan? Låter som att den visar ganska tydligt att den inte trivs :(
(Obs, menar inte att det är ditt fel på något sätt!)
Vi har hästar på min ridskola som är benägna att göra så vissa perioder. Då brukar de få ridas av de lite duktiga eleverna ett tag, och går sedan som ljus igen. Så jag vet inte om det alltid måste vara så att de inte trivs.
Sedan - självklart, om den håller på så hela tiden så trivs den ju inte eller har ont eller något annat. Då måste ju ridskolan antingen fixa det som gör ont eller se sig om efter en annan lösning.
 
Varför behåller man en sådan häst på ridskolan? Låter som att den visar ganska tydligt att den inte trivs :(
(Obs, menar inte att det är ditt fel på något sätt!)

Vi har hästar på min ridskola som är benägna att göra så vissa perioder. Då brukar de få ridas av de lite duktiga eleverna ett tag, och går sedan som ljus igen. Så jag vet inte om det alltid måste vara så att de inte trivs.
Sedan - självklart, om den håller på så hela tiden så trivs den ju inte eller har ont eller något annat. Då måste ju ridskolan antingen fixa det som gör ont eller se sig om efter en annan lösning.

Svarar båda :) Den håller på så i perioder. Jag har ridit henne för ett par år sedan, då var hon inte så. Samt några som ridit henne mer regelbundet som säger att det kommer och går. Jag har hört att hon kunde vara väldigt trixig i humöret när hon var privathäst också. Men vad det beror på vet jag inte.
 
Gårdagens lektion :love:

Eftersom jag hade pratat med ridläraren om att jag ville lära mig rida de där lite heta hästarna som gärna bara springer och blir tunga fick jag lilla bulldozern igen. Det blev inte stora skimmeln för han var inne i världens köldorsakade springa jättefort och bli superstark och det spelar ingen roll vad människan gör typ :D Ridläraren tyckte bulldozern var en man kunde lära sig rida på. Skimmeln hade blivit mer lära sig hantera.

Han var så fruktansvärt gullig och gosig i boxen. Vanligtvis är han rätt bufflig och nafsar en hel del men i går ville han bli kliad på pannan och mysa. Ok några små nafs :angel: Jag valde att byta hackamoret mot bett.

När jag satt upp ville han mest vandra iväg men efter lite diskussion fick jag fixa stiglädren i lugn och ro. Han hade från början en energisk skritt och bjöd på rejält så jag försökte börja med att korta stegen några steg i taget. Fick tips från ridläraren i början av lektionen att inte knorrhålla och tänka att det ska hända jättemycket på en gång utan ett eller två kortade lugnare steg räcker i början. Fick även tipset att rida väldigt mycket med säte och skänkel, att han förmodligen skulle ta vilken skänkel som helst som "fortare" i början men att bara vara konsekvent och plocka upp honom redan innan skänkeln läggs på. Samt att allt detta var enklast att göra på mycket böjda spår där man är extremnoga med böjning osv

Lättare sagt än gjort men vi gick runt i fyllesnirklar (:D) när vi skrittade fram, jag försökte verkligen planera varenda tygeltag, skänkel, vägval osv. Han gick i början mest och höll tag i och stretade lite emot bettet men efter ett tag började han kännas mer böjbar och då blev han även mer påverkbar i förhållande tygeltagen :up: Kände att det hände något jättebra där!

Vi skulle sedan dutta igång hästarna i trav så många gånger vi kunde. Jag gjorde några bågar i kombination med de duttiga travstegen och jäääklar vilken skillnad :eek: Nu började han trampa under sig och även om han fortfarande stretade emot bettet lite började han mjukna mer och mer. I slutet av traven var han jättefin, och rätt mjuk i handen, inte alls stark.

Vi gjorde ett gäng galoppfattningar och man kan säga att han var hundra procent taggad på galopp. Det räckte med en liten försiktig galoppfattning så var man lite skjuten ur en kanon. Han blev lite stark och stel under vissa galopper - andra var han mjukare och mer påverkbar. Gissar att felet låg hos mig men jag klurade inte riktigt ut vad jag gjorde när jag fick en mjuk påverkbar galopp. Men jag fick den i alla fall 50% av gångerna.

Vi fortsatte med att träna lite ridvägar osv. Han fortsatte vara så där superfin och slappnade till och med av i halsen osv. Tror nog att 80% av lektionen var han fin och mjuk i handen :banana:Jag och bulldozern som så ofta brukar hamna i dragkamp :love: Fick massa beröm från ridläraren som sa att hon ska försöka sätta mig på liknande hästar eller honom så mycket hon kan och att det verkligen såg ut som att jag hade hittat en hel del knep på bara en lektion.
Fick beröm av många i gruppen och några mammor också, de tyckte han hade sett avslappnad ut. Det värmde rejält. Taggad nu på nästa lektion, men det får gärna ta en vecka för jag har så mycket träningsvärk i kroppen att jag känner mig som en konstig geleklump :D
 
Förra måndagen och idag hade jag en häst som jag inte är så förtjust i. Det går typ inte att beskriva henne. Inte min typ av häst alls. Det gick i alla fall bättre idag än förra veckan. Hon har väldigt lite eget driv, men det går att få till det. Det är liksom som att hon är "broms, broms, broms, backa, tjura", sen plötsligt *klick* är hon väldigt ridbar och tom framåt. Jag antar att jag inte tycker att jag lär mig så mycket. Jag kan inte fokusera på vad övningen är, för att hästen är så udda att allt fokus hamnar på att rida den specifika hästen.

En tjej berättade förra veckan att hon hade ridit igen på den hästen, och spenderat 90% av lektionen stående på medellinjen för att hästen vägrade gå och försökte hon driva så backade eller kickade den bara. Den var med på en klubbtävling och slängde av båda ryttarna. Sen finns det vissa som är duktiga och kan rida den bra, man kan se lite av ovan tendenser, men inte alls så illa som det tydligen kan vara.

Idag var jag lite onödigt försiktig med henne kanske, men hon gick fram rätt bra från början och jag ville inte "förstöra" det. Jag sa ifrån till henne direkt när hon började konstra, och så gav hon sig. Förra veckan kändes det mest som att jag följde andra ekipage runt för att få henne att gå fram. Nästa vecka ska jag försöka rida mer och åka mindre, för sen är det hoppning, och jag tänker inte hamna i sågspånet. Hon har tydligen ett trick att hon drar ner huvudet och bockar direkt efter hindret, så jag ska försöka vara beredd på det.

Spendera 90% av lektionen stillastående låter som en viss frieserkorsning :angel:

Ibland kan det ju vara väldigt värt ändå, att behålla en bra känsla även om det inte blir en extremt lärorik lektion :)
 
Hon har tydligen ett trick att hon drar ner huvudet och bockar direkt efter hindret, så jag ska försöka vara beredd på det.
En sådan häst har vi på ridskolan också. På den hästen måste man rida ihop och inte låta den bli lång. Blir den lång så dyker huvudet och bocken kommer. Bästa som funkat på den hästen är att direkt efter hinder sätta sig tillbaka och se till att hästen inte kan köra ner huvudet.

På ett sätt har jag lärt mig massor på det, då jag inte slutat rida efter hindret på den hästen. Innan kunde jag sluta rida när jag kommit över hindret.
Mycket nyttig lärdom trots hästen.
Jag tänker att alla hästar kan lära oss olika saker, sen kan man ibland ta med de sakerna till andra hästar och de går mycket bättre osv.

Så har jag upplevt det, vet inte om det är till någon hjälp/tröst.
 
På fredag ska jag prova att rida. Är fortfarande väldigt trött efter min covid men har en privatlektion. Så jag kan helt anpassa lektionen efter mig och vad jag orkar. Ska bli så himla kul :bump::banana: Jag bryr mig inte om jag inte orkar hela lektionen och jag har sålt några gånger på ridskolan. Känns svårare att anpassa lektionen när man är i grupp. Har inte ridit sen den 8 december.
 
En sådan häst har vi på ridskolan också. På den hästen måste man rida ihop och inte låta den bli lång. Blir den lång så dyker huvudet och bocken kommer. Bästa som funkat på den hästen är att direkt efter hinder sätta sig tillbaka och se till att hästen inte kan köra ner huvudet.

På ett sätt har jag lärt mig massor på det, då jag inte slutat rida efter hindret på den hästen. Innan kunde jag sluta rida när jag kommit över hindret.
Mycket nyttig lärdom trots hästen.
Jag tänker att alla hästar kan lära oss olika saker, sen kan man ibland ta med de sakerna till andra hästar och de går mycket bättre osv.

Så har jag upplevt det, vet inte om det är till någon hjälp/tröst.

Jag tror du har helt rätt där, det är verkligen hennes grej att göra sig lång när hon inte vill vara med. Jag är mer van vid hästar som är korta och explosiva som vill öka hastigheten efter varje hinder, och är mer "uppåt", medan hon är lite lång och "nedåt". Jag får försöka som du säger verkligen fortsätta rida direkt efter hindret och sitta upp snabbt i landningen. Bra tips!
 
Åh, tips är alltid välkomna! 😅
Har också hört det, bättre att "fatta galopp i varje galoppsprång" (eller när det behövs) än att bara trycka allmänt framåt.
När jag blev tillsagd att slappna av släppte jag istället precis allt. Avslappnat blev det, i en fin trav :angel: Ska försöka komma ihåg det här med mer specifika hjälper 😊
Jag brukar nog påminna med spöet istället. Hästen ska ju galoppera tills dess att jag säger något annat, man ska inte behöva driva eller fatta galopp i vart och vartannat steg för att den ska fortsätta galoppera.
 
@Mabuse Du har nog rätt, jag tänker mer att jag ska slappna av men fortsätta hålla om, inte fatta galopp och släppa hela sitsen så att säga. Dvs vid såna tillfällen kan det nog mycket väl ha uppfattats som att jag inte sa något om att galoppera. Snarare "fatta och sedan ramla ihop" :angel:

Dubbel lektion igår igen :bump:

Lektion 1
Red Stor Vit, samma som i lördags. Red med dressyrspö och snälla sporrar denna gång, vilket hjälpte enormt. Inte för att de egentligen behövs användas så mycket, mer som den mentala hjälpen av att hålla i ett spö och sedan inte använda det. Kom till ridning mycket snabbare än i lördags, kändes superbra. Lektionen var lite fri uppvärmning i skritt och trav, självständiga skänkelvikningar och sedan galoppen. Valde att rida på volt för att försöka rida ihop honom, och öva på 15m volt. Gick... hyfsat. Jag orkar fortfarande inte riktigt hela vägen, men det gick definitivt bättre än sist. Hade lite för långa tyglar, så det var ett stort jobb att få ihop honom lite mer och ha tillräckligt stöd på ytter. Men framsteg både i sits och ridning!
I slutet var jag lite väl trött, så han blev ganska lång, men är väldigt nöjd överlag. Höll formen även på rakt spår och sådant trevligt. Vill öva mer övergångar och mindre volter, blir det vi igen ska jag absolut fokusera mer på övergångar under framridningen. Och min sits. Och att rida ihop med sätet. Och.. 😅

Lektion 2
Back on the Frieserkorsning! Kändes riktigt bra redan från början. Framåt och inget utrymme för strul. Red fram självständigt i skritt och trav, mycket volter. Behöver tänka på att verkligen få med ytterbogen från början, annars flyter den gärna ut mer och mer under passet. Efter framridningen red vi skänkelvikningar från A och C, och ut vid B och E i samma varv. (Gjorde övningen i båda varven.) Väldigt bra övning, man hinner öva många gånger på kortare sträcka, snarare än ett par gånger snett igenom. Tror jag hade behövt lite mer input från läraren dock, det gick ok, men ofta lite förböjd och (surprise) flytande med ytterbogen. Men också några gånger som kändes riktigt bra!

För galoppen skrittade vi på A-volten på kort bana, och red sedan en och en ned mot C. Fattade galopp vid B/E, red ett varv på C-volten och saktade av igen vid E/B. Tillbaka in i A-volten i skritt. Rullade på med detta i vardera varv. Frieserkorsningen var så duktig! Lyckades till och med ganska bra i höger varv, med volt! Jag har blivit bättre på att slappna av i galoppen utan att tappa sitsen - utan istället komma till en bättre sits där jag stödjer honom. Spänner mig fortfarande i fattningen, men det går bättre för varje gång. Ska tänka på att rida volten med mer ytterskänkel och mindre innertygel. Har kommit längre med att slappna av i höfterna för att komma ned i sadeln, och hittat bättre stöd i stigbyglarna (snarare än att knipa mig fast och dra upp benen 🙄). Det går framåt! Väldigt glad med detta pass (och denna häst!) :love:
 
Idag var det kallt på hopplektionen, fick den bruna valacken igen.
Han kändes väldigt pigg och alert redan i framridningen, när jag skrittade gjorde jag lite halter för att se så han lyssnade på förhållande hjälper, första halten gick sådär, men sen lossnade det mer och mer.

När vi travade fram red vi en liten bana längs fyrkantsspåret med två volter i de diagonala hörnen (dvs de hörnen som ligger på samma linje som om man rider snett igenom), ena långsidan var det skrittövergång och på den andra skulle man flytta hästarna innåt och sen runda ett hinder rätt snävt och sen rida tillbaka ut på spåret i en rätt skarp sväng.
Då hästen jag satt på var pigg så fick jag inte riktigt till den snäva svängen och hade mycket att jobba med, hade ingen känsel i mina fötter så ridningen blev inte riktigt bra. Testade mina nya värmesulor idag, men tror inte de funkade så bra i ridstövlarna, blev för tajt.
När vi bytte varv gick de snäva svängarna lite bättre, däremot ångade han på lite i volterna så hade en hel del att jobba med där.

Sen var det dax för galopp, jag stod upp mycket i lätt sits och lät han rulla på, tanken var att vi skulle ta me lite låga hinder som stod på hörnlinjerna, jag hoppade inte så många språng, då jag kände att han blev laddad när vi kom an dom, försökte mest slappna av och rida, överlag gick det riktigt bra och han kändes lugn och lyhörd.

Efter det kom vi lite på ström på ett lågt kryss vi skulle travhoppa landa i galopp och sen direkt sakta av till trav för att trava över travbommar (var ca 22 m mellan krysset och travbommarna på en halvt böjd linje). Första gången jag kom lyssnade han inte alls på förhållningarna, fick dock ner honom till en samlad galopp så det gick inte fort över travbommarna, andra gången fick jag ner honom till trav och det kändes mycket bättre även om det var precis på håret, tredje gång gick det bättre och fick trav tidigare, fjärde gången likaså.

Sen la ridläraren upp travserien till ett litet räcke, nu skulle vi komma i trav, hoppa det låga krysset fortsätta i galopp och ta räcket. Det gick jättebra, fick 7 språng mellan hindren, kom två gånger på det.
Efter det skulle vi hoppa en studs med 3 hinder som stod på diagonalen, vi skulle komma en gång var då vi skulle lägga ihop den första linjen med studsen senare.

Jag kommer i galopp och jag vet inte varför det alltid känns som han drar så på diagonalen, så jag försökte rida ihop honom när vi kommit över då det gick undan, tänkte jag tar in honom på en större volt för att lättare få kontroll på galoppen. Troligtvis spelade kylan en roll i det som hände och dels att jag samlade ihop energin, då det blev stopp och så bockade han två gånger som en köttbulle, fick upp huvudet och sen skrittade vi.

Sen skulle vi hoppa hela, jag kände efter första linjen att han blev pigg och drog så valde att inte komma på studsen och fortsatte på fyrkantsspåret så han fick lugna ner sig lite, en annan hoppade mellan, medan jag travade lite med honom för att han skulle slappna av, han bockade från trav och då försökte jag inte ens samla ihop honom, så kom på studsen i bara trav och han taggade till ändå, sen var det bara att försöka slappna av och få honom att sakta av.

Det var en tickande bomb jag satt på, troligen spände jag mig omedvetet och det i kombination med en spänd häst blev en ond cirkel. Jag hoppade inget mer då jag inte ville utmana ödet, de andra fortsatte medan jag skrittade och travade lite när tillfälle gavs.

När alla sen hoppat klart joggade jag av honom och valde att ta in honom på stora mittvolten och bara få honom att trava lugnt, i början var han lite spänd men mot slutet blev han riktigt riktigt fin, ridläraren gav mycket beröm och gav tips på vad jag skulle göra och när jag gjorde det ridläraren sa (ge mer yttertygel så han fick plats) jisses va fin han blev, var liten aha upplevelse.

Summa summarum, är glad att jag aldrig kände mig rädd och att jag satt kvar, det är en lärdom jag tar med mig till nästa gång att inte rida ihop energin. Får vi se hur det går nästa gång.
 
Summa summarum, är glad att jag aldrig kände mig rädd och att jag satt kvar, det är en lärdom jag tar med mig till nästa gång att inte rida ihop energin. Får vi se hur det går nästa gång.

Vad bra att du ändå fick avsluta lugnt och att du hade den här inställningen, även när det inte går som bäst :) Det kommer gå bra nästa gång, nu har du ju en lärdom med dig från denna hästen angående att hantera energin.
 
Vad bra att du ändå fick avsluta lugnt och att du hade den här inställningen, även när det inte går som bäst :) Det kommer gå bra nästa gång, nu har du ju en lärdom med dig från denna hästen angående att hantera energin.
Första gången jag upplevde det på den hästen. Vi fick ett långhopp där jag gav honom tyglar att komma över. Ridläraren sa att det var efter sådana hopp som han brukar ”balansera upp” men där bockade han inget för mig, vet inte om det hänger ihop med att jag gav honom längre tyglar.

Red med något kortare tyglar och det kan varit så att han kände av det och vi hamnade i den onda cirekeln.
 
Ska rida idag eller iallafall försöka rida. Är i usel mental och fysisk form. Så får se hur det går. Ska bli underbart att umgås med favorithästen iallafall. Vissa dagar är han dock inte på humör för att få någon långvarigare skötsel så vi får väl se. Gillar att han har integritet iallafall!
 
Markarbete med fuxen idag.
Idag gick det bättre att göra i ordning honom, var lite försiktigare när jag skulle spänna sadelgjorden då jag förra gången jag red honom, märkte att han var lite känslig och var man lite för oförsiktig kom det en kospark. Ingen spark denna gången, satte gjorden på yttersta hålen på bägge sidor.

Han känns väldigt lång att rida, så det är mycket häst att knåda ihop så att säga, la märke idag när jag red honom att han får mig att hamna mer framåtlutad än jag skulle önska. Försökte jobba lite med att sitta mer bakåt.

Vi började i framskrittningen att flytta in mot mitten mitten några steg på långsidorna, det var som en båge som var lite skarpare sväng i ena änden och det var på den långa bågen vi skulle flytta in och på andra långsidan blev det att vi skulle flytta ut mot spåret. Märkte att fuxen hade svårt för att flytta och gärna vikte halsen istället för att ha den rakt, så hade lite jobb framför mig att åtminstone få till några steg.

Vi gjorde även samma övning i trav och då la vi till några små volter i båda hörnen vid C, det låg en bom på medellinjen och tanken var att vi skulle hålla volterna på vardera sida om den bommen så att vi inte skulle krocka om någon var i de olika volterna samtidigt, fuxen vill gärna älga iväg så fick verkligen rida för att få ihop honom.
Vi gjorde det i båda båda varven, när jag satt ner i flyttningarna gick det lite bättre.

Sedan galopperade vi på fyrkantsspåret och skulle stå upp i lättsits, fokuserade på att han inte skulle älga iväg och bibehålla galoppen. Fuxen tar väldigt stora galoppsprång så det krävs lite att rida ihop honom.
Sedan skulle vi hoppa ett lågt litet kryss (vände upp vid C och hoppar snett ut mot fyrkantspåret), med en travbom före, komma på det i trav landa i galopp sen sakta av precis innan nästa kortsida.

Första gången jag kom på det visste jag inte riktigt hur han skulle hoppa så jag råkade kolla ner på hindret för att se när det kom och han hoppar lite långt och stort men väldigt ärlig. Ju fler gånger vi kom på det ju bättre gick det. Hoppade det några gånger, sedan skulle vi komma på det i galopp, bommen framför hade blivit galoppbom, landa i galopp och i princip direkt sakta av till trav och trava över några travbommar som låg innanför spåret.

Det gick lite sådär första gången, fick ner honom till trav men det var en väldigt älgig trav så det gick lite fort över travbommarna, ju fler gånger jag kom på det ju bättre gick det.
Vi gjorde likadant i andra varvet, det var några gånger när jag fattade galopp och han blev som skjuten ur en kanon och jag inte riktigt var med, hamnade lite i obalans över hindret (en gång i varje varv) då skippade jag travbommarna eftersom jag insåg att jag inte skulle hinna hitta balansen och sitta tillbaka för att få ner honom i trav igen.
Fick ändå till några riktigt bra övergångar efter hindret och där han inte älgade iväg.

Vi hann med en övning till, det var ett lite kryss mitt på medellinjen nere vid A några meter innanför spåret, ridläraren la två galoppbommar framför och bakom hindret i en liten böjd båge, så tanken var att vi skulle rida på en större volt/oval för att slippa rida längs fyrkantsspåret och hinna hoppa fler gånger.
Fuxen fixade det rätt bra men krävdes en hel del av mig som ryttare att rida ihop, fick till några bra språng, så när jag hade hoppat några gånger lämnade jag plats till de som knappt hoppat något.

När vi sedan skrittade av sa ridläraren till mig att jag orkar rida ihop honom, kan säga att jag är rätt mör i kroppen nu. Troligen till följd av dagens lektion, hopplektionen i torsdags, samt igår flyttat fram 1 ton tunga pallar på ett ställe som inte hade långgafflar (va i och för sig smart och ställde så få som möjligt på högersidan, dvs färre pallar att dra fram, men ändå några för att få jämvikt på bilen), samt att jag börjat träna lite hemma med övningar som ska stärka bålmuskulaturen och ländryggen. Tycker jag märker lite skillnad nu när jag rider att det ger verkan, så bara fortsätta.

Känner mig mör, men det känns på något bra och konstigt nog känns det skönt också. Nu laddar jag om batterierna inför nästa lektion. :)
 
Jag har tjuvläst i er tråd ett tag och tror att jag nu kanske är modig nog för att hoppa in 😅 (Social fegis🙈)
Rider på ridskola i vanlig grupp + specialgrupp (hoppning) och har medryttarhäst. Har fram tills nyligen även haft häst på foder och sen jag lämnade tillbaka honom har jag helt tappat all motivation i ridningen. Så jag tänker läsa om allt ni hittar på och hoppas på att min pepp vaknar till igen. :)
 
Jag har tjuvläst i er tråd ett tag och tror att jag nu kanske är modig nog för att hoppa in 😅 (Social fegis🙈)
Rider på ridskola i vanlig grupp + specialgrupp (hoppning) och har medryttarhäst. Har fram tills nyligen även haft häst på foder och sen jag lämnade tillbaka honom har jag helt tappat all motivation i ridningen. Så jag tänker läsa om allt ni hittar på och hoppas på att min pepp vaknar till igen. :)
Klart du vågar skriva här, jag har varit en ”social fegis” men alltid tyckt att det varit lättare att skriva på nätet och sitta ”skyddad” bakom en skärm, mycket läskigare att prata öga mot öga. Så var det för mig för många år sedan.

Du behöver inte känna dig orolig i den här tråden, många fantastiska och varma människor här som stöttar och peppar varandra.
Skriv på om dina lektioner, vem vet kanske kan vi stötta och peppa dig om du ger oss chansen. 😇

Oavsett välkommen till tråden, hoppas kunna läsa om dina lektioner i framtiden. ❤️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Träning Nytt år innebär ny tråd! Här kan vi diskutera alla härliga ridskolehästar, lektioner och annat som hör ridskolan till. Jag gissar att...
22 23 24
Svar
467
· Visningar
52 595
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 343
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
688
Senast: ptr
·
Anläggning Hej! Hade behövt få råd kring vad jag som ridskoleelev kan göra när jag ser att en häst på ridskolan rids även fast den visar tydliga...
2
Svar
20
· Visningar
2 049
Senast: BornAgain
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Hur länge är din hund ensam?
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp