Ridskoleryttare

Nu har ridskolan börjat igen! Det var kul att rida igen, men jag jämför lite för mycket med egen häst och då är ju ridskola misär! Jag vill ju rida en och samma häst och utvecklas tillsammans med hästen. Lektion en gång i veckan räcker ju inte ens nära :(
 
Nu har ridskolan börjat igen! Det var kul att rida igen, men jag jämför lite för mycket med egen häst och då är ju ridskola misär! Jag vill ju rida en och samma häst och utvecklas tillsammans med hästen. Lektion en gång i veckan räcker ju inte ens nära :(
Det kanske är en medryttarhäst du söker om du inte kan skaffa en egen? För mig är just möjligheten att rida flera olika hästar som gjort att jag börjat på ridskola denna termin trots att jag har en egen häst. Jag saknade helt enkelt ridskolelivet alltför mycket. Kan du kanske ändå försöka ge det en chans och tänka positivt och samtidigt leta medryttarhäst om det är det du saknar? Sedan går det ju inte riktigt att jämföra, egen häst är ju verkligen varje dag, kostar massor med både pengar och tid medan på en ridskola kan du gå dit, få en lektion och sedan gå hem och göra något annat utan att oroa dig och behöva planera hela ditt liv.

Och med detta inlägg hoppar jag in i tråden och ser fram emot att göra en nystart på ridskola :)
 
Terminen har börjat!
Har fått plats på en annan ridskola, men har minst en termin kvar på gamla. Så det blir en intensiv höst med ridning både måndag och tisdag kväll :D
Ska bli väldigt roligt/spännande att jämföra.

Båda första lektionerna var uteritt vilket jag väl inte är så exalterad över. Å ena sidan för att jag ridit sommarhästen en del senaste månaden och vi rider bara ut (och det är fantastiskt), men på ridskolorna är det ju på led och bara skritt och trav. Och okej, 10sek galopp. :p

Så jag känner mig mest otroligt pepp på att lektionerna drar igång "på riktigt", och på att rida så mycket jag bara kan i höst!
 
Nu har ridskolan börjat igen! Det var kul att rida igen, men jag jämför lite för mycket med egen häst och då är ju ridskola misär! Jag vill ju rida en och samma häst och utvecklas tillsammans med hästen. Lektion en gång i veckan räcker ju inte ens nära :(
Det går inte att prata med ridläraren om att du gärna skulle vilja rida samma häst i den mån det går eftersom det är det du är ute efter?
Oftast går det att prata med ridläraren och komma fram till något som funkar :)
 
Det kanske är en medryttarhäst du söker om du inte kan skaffa en egen? För mig är just möjligheten att rida flera olika hästar som gjort att jag börjat på ridskola denna termin trots att jag har en egen häst. Jag saknade helt enkelt ridskolelivet alltför mycket. Kan du kanske ändå försöka ge det en chans och tänka positivt och samtidigt leta medryttarhäst om det är det du saknar? Sedan går det ju inte riktigt att jämföra, egen häst är ju verkligen varje dag, kostar massor med både pengar och tid medan på en ridskola kan du gå dit, få en lektion och sedan gå hem och göra något annat utan att oroa dig och behöva planera hela ditt liv.

Och med detta inlägg hoppar jag in i tråden och ser fram emot att göra en nystart på ridskola :)

Terminen har börjat!
Har fått plats på en annan ridskola, men har minst en termin kvar på gamla. Så det blir en intensiv höst med ridning både måndag och tisdag kväll :D
Ska bli väldigt roligt/spännande att jämföra.

Båda första lektionerna var uteritt vilket jag väl inte är så exalterad över. Å ena sidan för att jag ridit sommarhästen en del senaste månaden och vi rider bara ut (och det är fantastiskt), men på ridskolorna är det ju på led och bara skritt och trav. Och okej, 10sek galopp. :p

Så jag känner mig mest otroligt pepp på att lektionerna drar igång "på riktigt", och på att rida så mycket jag bara kan i höst!
Välkomna, välkomna! :D
 
Det går inte att prata med ridläraren om att du gärna skulle vilja rida samma häst i den mån det går eftersom det är det du är ute efter?
Oftast går det att prata med ridläraren och komma fram till något som funkar :)
Det kommer inte hjälpa. Ska man få någon utveckling måste man ju rida många gånger i veckan!
 
Det kommer inte hjälpa. Ska man få någon utveckling måste man ju rida många gånger i veckan!
Det håller jag inte riktigt med om. Jag har ridit 1 gång i veckan hela mitt liv (i princip, förutom när jag hade medryttare) och skulle inte säga att jag står och stampar på någon nybörjarnivå :)
Däremot går det ju kanske lite fortare om man rider fler gånger i veckan.
 
Det kanske är en medryttarhäst du söker om du inte kan skaffa en egen? För mig är just möjligheten att rida flera olika hästar som gjort att jag börjat på ridskola denna termin trots att jag har en egen häst. Jag saknade helt enkelt ridskolelivet alltför mycket. Kan du kanske ändå försöka ge det en chans och tänka positivt och samtidigt leta medryttarhäst om det är det du saknar? Sedan går det ju inte riktigt att jämföra, egen häst är ju verkligen varje dag, kostar massor med både pengar och tid medan på en ridskola kan du gå dit, få en lektion och sedan gå hem och göra något annat utan att oroa dig och behöva planera hela ditt liv.

Och med detta inlägg hoppar jag in i tråden och ser fram emot att göra en nystart på ridskola :)
Det är ett aktivt val att inte vara medryttare just nu. Jag vill helt enkelt inte ha ansvaret nu.
Med småbarn är det ju guld värt att kunna sjukskriva sig och faktiskt inte behöva åka till stallet om något strular.
 
Det håller jag inte riktigt med om. Jag har ridit 1 gång i veckan hela mitt liv (i princip, förutom när jag hade medryttare) och skulle inte säga att jag står och stampar på någon nybörjarnivå :)
Däremot går det ju kanske lite fortare om man rider fler gånger i veckan.
Lär kurvan är ju klart brantare när man är ny inom något. Klart en nybörjare blir bättre på att rida av en gång i veckan.
Innan barn red jag typ på MSV nivå på egen häst. Nu rider jag en gång i veckan och det gör nog mest att jag blir sämre långsammare. Jag har ju inte i närheten av samma feeling och tajming nu när jag bara rider en gång i veckan.
 
Tjuvstartade terminen lite med ridkurs måndag och tisdag 😃

Fick favoritponnyn 😍 Lägrets upplägg var en dressyrlektion och en markarbeteslektion varje dag, men markarbete skulle jag nog snarare klassat som dressyr med bommar än något hopp-förberedande. Väldigt trevligt var det dock oavsett, och jag rider ju inte mycket dressyr under terminen så extra bra att fokusera på det några lektioner i rad 👍 Väldigt nöjd med lektionerna och ponnyn och hoppas bara träningsvärken släpper innan terminen börjar imorgon😅
 
Lär kurvan är ju klart brantare när man är ny inom något. Klart en nybörjare blir bättre på att rida av en gång i veckan.
Innan barn red jag typ på MSV nivå på egen häst. Nu rider jag en gång i veckan och det gör nog mest att jag blir sämre långsammare. Jag har ju inte i närheten av samma feeling och tajming nu när jag bara rider en gång i veckan.
Så kanske det är, men det är ju rätt trist inställning att tänka att man blir sämre av att rida på ridskola? Men det kanske inte var så du menade.
Jag tänker dock att inställningen kan göra väldigt mycket. Innan jag gav mig fan på att bli bättre så stod jag och stampade i kanske 2 år. Jag kom dit, red, tänkte inte så mycket på vad som blev fel och hur jag gjort då, vad jag kunde göra för att förbättra osv.
Sedan jag ändrade inställning har jag gjort gigantiska framsteg på ganska kort tid.

Tänker man att "äh jag blir sämre nu men jag rider väl då antar jag och det hjälper inte att prata med ridläraren heller" så lär man bli sämre.

Med det sagt har vi elever som rider msv på ridskolans hästar och vinner över privathästar trots att de bara rider en gång i veckan.
 
Så kanske det är, men det är ju rätt trist inställning att tänka att man blir sämre av att rida på ridskola? Men det kanske inte var så du menade.
Jag tror att @Dorinda menade att eftersom hon inte har egen häst och rider dagligen så kommer hennes ridning att gradvis försämras, men att försämringen går långsammare tack vare att hon rider på ridskola.

Jag tänker dock att inställningen kan göra väldigt mycket. Innan jag gav mig fan på att bli bättre så stod jag och stampade i kanske 2 år. Jag kom dit, red, tänkte inte så mycket på vad som blev fel och hur jag gjort då, vad jag kunde göra för att förbättra osv.
Sedan jag ändrade inställning har jag gjort gigantiska framsteg på ganska kort tid.

Tänker man att "äh jag blir sämre nu men jag rider väl då antar jag och det hjälper inte att prata med ridläraren heller" så lär man bli sämre.

Med det sagt har vi elever som rider msv på ridskolans hästar och vinner över privathästar trots att de bara rider en gång i veckan.
Det kan också göra oerhört mycket för ridningen att hitta fler tillfällen att rida än ridlektionen en gång i veckan. Jag är i princip uppvuxen på ridskola - red regelbundet lektion en gång i veckan från 8 till 25 års ålder - och har ju provat lite olika upplägg i hur mycket jag ridit i övrigt. Periodvis red jag extra kurser mm på ridskolan och var också med och tävlade i seriehoppning och seriedressyr, så under den perioden snittade jag nog 2-3 gånger i veckan. Det gav absolut en stor boost i min ridutveckling! Men allra bäst var nog när jag började som medryttare på en kompis häst. Jag red honom tre gånger i veckan och så red jag min vanliga ridlektion en gång i veckan utöver det. Och fastän jag tyckte att jag inte gjorde så fasligt mycket avancerade saker med medryttarhästen (han var bara fyra år, så det var ju väldigt mycket grundläggande träning på honom) så gav det mig otroligt mycket i ridkänsla och timing. Plötsligt blev det lätt att rida ridskolehästarna!
 
Jag tror att @Dorinda menade att eftersom hon inte har egen häst och rider dagligen så kommer hennes ridning att gradvis försämras, men att försämringen går långsammare tack vare att hon rider på ridskola.


Det kan också göra oerhört mycket för ridningen att hitta fler tillfällen att rida än ridlektionen en gång i veckan. Jag är i princip uppvuxen på ridskola - red regelbundet lektion en gång i veckan från 8 till 25 års ålder - och har ju provat lite olika upplägg i hur mycket jag ridit i övrigt. Periodvis red jag extra kurser mm på ridskolan och var också med och tävlade i seriehoppning och seriedressyr, så under den perioden snittade jag nog 2-3 gånger i veckan. Det gav absolut en stor boost i min ridutveckling! Men allra bäst var nog när jag började som medryttare på en kompis häst. Jag red honom tre gånger i veckan och så red jag min vanliga ridlektion en gång i veckan utöver det. Och fastän jag tyckte att jag inte gjorde så fasligt mycket avancerade saker med medryttarhästen (han var bara fyra år, så det var ju väldigt mycket grundläggande träning på honom) så gav det mig otroligt mycket i ridkänsla och timing. Plötsligt blev det lätt att rida ridskolehästarna!
Som sagt, jag förstår att det går fortare att utvecklas med fler lektioner i veckan, men samtidigt tycker jag det är ganska trist att tänka att en gång i veckan = ingen utveckling alls.
Men det gäller i så fall, som sagt att ge 200% när man väl har sin lektion, analysera och verkligen suga ur all kunskap man får. :)

Jag har själv haft medryttarhäst och gått kurser men jag vet faktiskt inte hur mycket bättre jag blev av dem 🙈 Det blev nog lite för olikt ridskolehästarna i mitt fall, medryttarhästen var svår och knepig som attan och det var inte många som vågade sig upp på honom, och kurshästarna jag ridit har varit extremt väluppfostrade och lättridna.
Det är väl svårt att mäta just timing och känsla, på samma sätt som det är väldigt svårt att lära ut just timing och känsla! Vilket nog är det jag gillar mest med ridning och träning av djur i allmänhet.
 
Som sagt, jag förstår att det går fortare att utvecklas med fler lektioner i veckan, men samtidigt tycker jag det är ganska trist att tänka att en gång i veckan = ingen utveckling alls.
Men det gäller i så fall, som sagt att ge 200% när man väl har sin lektion, analysera och verkligen suga ur all kunskap man får. :)
Jag tycker absolut inte att ridning en gång i veckan är att jämställa med ingen utveckling alls. Det måste nog dock vara en ganska bra ridskola och ganska mycket egen insats, precis som du säger, för att få till den där utvecklingen när man väl kommit en bit.

Jag har själv haft medryttarhäst och gått kurser men jag vet faktiskt inte hur mycket bättre jag blev av dem 🙈 Det blev nog lite för olikt ridskolehästarna i mitt fall, medryttarhästen var svår och knepig som attan och det var inte många som vågade sig upp på honom, och kurshästarna jag ridit har varit extremt väluppfostrade och lättridna.
Det är väl svårt att mäta just timing och känsla, på samma sätt som det är väldigt svårt att lära ut just timing och känsla! Vilket nog är det jag gillar mest med ridning och träning av djur i allmänhet.
För min del känns det som att timing och känsla är väldigt mycket beroende av hur mycket jag rider! Båda delarna blir oerhört mycket bättre om jag får mer tid i sadeln. Och är det jag "tappar" fortast om jag inte rider på ett tag.

Utvecklingen just nu, med egen häst som jag rider dagligen, är mer utveckling av oss som ekipage än av mig som ryttare kan jag tycka. Jag blir oerhört mycket bättre på att rida just HONOM och han blir mycket mer lyhörd för mig, men tveksamt om jag skulle vara en bättre ryttare om jag satt upp på en annan häst (undantaget min andra valack, som mest rids av min dotter, jag märker när jag rider honom att jag faktiskt utvecklats på min egen häst, men det är ju ändå en häst jag redan känner). Som ridskoleryttare blir man, tycker jag, väldigt bra på att rida olika typer av hästar! Det kan jag sakna lite nuförtiden - det blir en större tröskel att rida andra hästar!
 
Min vårtermin fick sig ju ett abrupt slut när hästen fick så lite foder att det inte var tänkbart att ens skritta lite. Surt, men nu har vi bytt stall och hon mår bättre.

Däremot ska jag börja rida lektion igen, på islandshästar. :) Jag låtsas att det är för att förbereda mig inför nästa års ridresa, men egentligen tror jag att jag saknat både tölten och lyxet i att ha en häst att bara sitta upp och rida på.

Kanske lite konstigt när jag har tre hästar, men bara en är ridbar och hon mår mentalt bäst av att ridas varannan dag. Jag vill ha mer ridning, så nu hänger jag här igen.
 
Min vårtermin fick sig ju ett abrupt slut när hästen fick så lite foder att det inte var tänkbart att ens skritta lite. Surt, men nu har vi bytt stall och hon mår bättre.

Däremot ska jag börja rida lektion igen, på islandshästar. :) Jag låtsas att det är för att förbereda mig inför nästa års ridresa, men egentligen tror jag att jag saknat både tölten och lyxet i att ha en häst att bara sitta upp och rida på.

Kanske lite konstigt när jag har tre hästar, men bara en är ridbar och hon mår mentalt bäst av att ridas varannan dag. Jag vill ha mer ridning, så nu hänger jag här igen.
Välkommen hit :D
 
Lektion i går och helt uppriktigt blev jag lite frustrerad. Fast jag borde inte, men nu blev jag det i alla fall.

Fick Bullen och vi red vår lektion i hagen. Bullen är världens finaste och var himla gosig och glad, så vi gosade väldigt mycket innan. Han kan ha fått en godis. :love:

Nå vi skrittade iväg till hagen och formade ett fyrkantspår, skulle nörda ner oss i rakriktning så vi red en stund i skritt och bara rakriktade riktigt ordentligt. Bullen och jag är experter på rakriktning så vi gjorde uppgiften relativt enkelt och med bravur. Det var mest när vi "ramlade ner" i ett tidigare fyrkantsspår som var väldigt ovalt och Bullen på vana började ställa och böja enligt spåret som jag fick anstränga mig lite för att få honom rak.

Vi travade sedan och fortsatte rakrikta, här någonstans märkte jag att takten var konstig. Alltså att det endera gick fort för Bullens ben eller väldigt sega stora kliv. Han brukar vara rätt så taktfast utan att behöva jättemycket hjälp, även ute. Så jag försökte jobba lite med att få in honom i en trevligare mer taktfast takt. Här skulle vi även på kortsidorna rida en volt utåt och en inåt. Så det blev som ett fyrkantspår med en stor åtta i kortsidorna.
Herr Bulle blev efter ett tag lite väl taggad på långsidorna. Det gick väldigt fort på raksträckorna och jag försökte få Bullen att sansa sig en aning 🙈 Det gick ändå rätt så bra, tyckte jag, om man räknar in att Bullen var så pigg och glad och att vi red på ett gigantiskt fyrkantspår i hagen med stora vidder.
Tyvärr började han här med sina huvudskak och blev tung i handen, tror att han blev frustrerad för att jag bad honom att lugna sig lite, och i samma veva tappade han lite takt och det blev allmänt lite knackigt och svårt att rida.
Det är så svårt att sitta bra i balans när hästen lägger hela sin tyngd i händerna och samtidigt börjar svänga upp och ner med huvudet. Även om det går bra till en början att "hålla emot" med bålmuskulaturen blir det till slut så att man inte riktigt orkar längre och det blir lite vingligare.
Längde tyglarna men det blev värre, så kortade ganska rejält i stället och fick då 10 minuter av stadigt trevligt huvud och trevlig ridning.

Sedan skulle vi galoppera och det gick bara inte att få någon ordning och reda. Någon (Herr Bulle) fick glädjefnatt och även om jag red utanför det fyrkantspåret de andra red på så varvade vi några av Bullens kompisar. Jag tyckte att det började bli lite väl där någonstans, och red i stället in innanför de andra. Han har inga broddar på och det kan ju vara lite halt iom att det regnat så mycket så tog det säkra före det osäkra. Ridläraren sa att det var bra, att hon precis hade tänkt säga till att det går lite för fort och kan vara halt. Bullen och jag galopperade där innanför ett tag men till slut blev han lite för stark och började smygöka så jag saktade ner till trav och tänkte att njä det får vara bra så.
Här någonstans dog Bullens motivation till att göra något alls och resten av lektionen var en rätt så frustrerad Bulle som var lite väl motsträvig till både skänkel och tygeltag, trots att jag försökte mig på att göra kul grejer jag vet att han gillar att göra. Ökningar, lite bogen in, smyga in en liten fattning osv. Nej, inte hans dag tror jag. Samt att jag själv nog blev lite frustrerad.

Så ja, jag blev lite frustrerad. Jag har sett andra rida honom bra och dessutom en som rider dressyr på honom. Det där huvudskaket är vad som gör mig frustrerad, men jag kanske möjligen hittade en liten nyckel till att slippa det i går? Alltså att korta ganska rejält på tygeln. Jag tror kanske möjligen att om jag kortar rejält redan från början och inte när jag redan är trött i bålen osv att jag kanske kan hitta något. Ridläraren sa samma. Så det måste jag testa nästa gång!
Kan jag bara lära mig rida utan att trigga det, då kan jag stå ut med att han är lite stark och springig. Med tanke på att jag endast sett två-tre personer kunna rida honom bra i form och så (ridlärarna plus en elev som är svinduktig i dressyr) så borde jag inte bli så här frustrerad på mig själv. Men man måste väl tillåta sig att bli lite frustrerad i bland.
Älskar hästen iaf. :p
 
Lektion i går. Min hjärna höll på att explodera när jag såg vilken häst jag skulle ha. Ridlärarens häst, en PRE som är långt mer utbildad än jag kan rida, superfin, men även knepig med egna åsikter och typ 10 rävar bakom varje öra.
Hon går ibland på våra lektioner med de två duktigaste, och jag tänkte direkt att jag väl inte är duktig nog för att rida den här? :bag:

Satt upp på henne. Hon är lite större än Bullen som är vår största lektionshäst. Satt rätt bra där uppe och fick ganska direkt vibbar att jag nog hade målat upp henne som svårare än hon var på något vis.
Vi skrittade iväg ganska omgående då det var en biljon myggor ute, och jag testade direkt gas, broms, höger och vänster. Förstod ganska direkt hennes grej. Symaskina i väg fortare och fortare för att smyga ifrån jobb, samt dåligt installerad broms. Superpigg. Alltså ganska lik Bullen, och jag kände mig direkt mycket mer säker på att det skulle gå bra. Jag kommer kalla henne Vims, för hon är ganska Vimsig… 🙈

Vi skrittade ut en sväng innan vi började. Första lektion-lektionen kan man säga, där vi hade tema osv, innan har vi bara ridit ut eller ut och i hagen. Temat för lektionen var back to basics och det skulle vi jobba vidare med ett par lektioner. Vi började i skritt med att öka och minska, vi skulle tänka att vi skulle hinna minska eller öka tempot på ett bra sätt, lagom för hästen och hinna känna att hästen gick jämnt på ca 5 steg. Det gick ganska bra för mig och Vims, det var ganska svårt att kalibrera in sig på henne då hon lätt trippade i väg och samtidigt var väldigt känslig för skänkel, vikt, handställning osv. Men det var bara att fokusera och rida ordentligt.

Vi fortsatte efter det med övergångar och tempoväxlingar, det var i princip bara att lyssna på ridläraren och göra. Ökad skritt, arbetsskritt, minskad skritt, trav, minskad och ökad trav, galopp, kort och ökad. Vims var ganska genomgående så som jag känt från början, att hon trippade iväg, så det blev väldigt mycket halvhalter. Hon blev riktigt pigg ibland och blev då stark och svårbromsad men jag fortsatte bara med att sitta lugnt och ta och lätta för att få henne att lyssna.
Eventuellt lyckades vi synka ihop oss rätt bra! Bara då och då blev hon lite för pigg och springig och då tog det ibland lite väl med tid för oss att göra halt tillexempel.

Första galoppen blev misslyckad. I stället för fattning blev det skjuten ur kanon supertrav. Men vid andra fattningen där jag var mycket mer noga med att rama in osv fattade hon väldigt fint.

Efter en halvtimme med tempoväxlingar och övergångar fick vi skritta och pusta lite. Efter pusten fortsatte vi med exakt samma sak men lite svårare saker som ökad galopp till samlad skritt, samlad galopp till halt osv. Här skulle vi även sätta mer krav, övergångarna skulle vara direkta, och det skulle ta bara två tre steg att gå mellan tempoväxlingarna. Det gick bra för mig och Vims! Jag är extra nöjd med en samlad galopp till halt där allt satt hundra procent.

Svårt att skriva om en såna här lektioner, där allt går ut på att lyssna på ridläraren och bara göra. Men i allmänhet tyckte jag, iom att Miss Vims var knepig att rida och man verkligen fick ha tungan rätt i mun konstant, att det gick superbra för att vara första gången på en sån häst. Inga protestbockar som jag sett med de andra ryttarna, och jag tyckte hon inte slingrade sig riktigt lika mycket som hon brukar med de andra. Jag gillade henne! Hon får mig verkligen att rida. Jag hoppas få rida henne fler gånger :)
 
Jag var helt orimligt taggad inför lektionen igår. Det är nåt extra spännande att rida en ny häst när man normalt alltid rider hästar man själv ridit in. Det kan liksom gå precis hur som helst. ;)

Fick B, vars halvbror jag red ett par gånger våren -22. Kikade i mina anteckningar och förberedde mig på en tjurig ridskolehäst. Man kan ju säga att jag fick rätt... :p

Själva lektionen handlade om att ridläraren (som var ny) ville checka av ungefär var vi låg i kunskapsnivå. Blev lite orolig på slutet när vi skulle galoppera och hon undrade om vi gjort det tidigare. Jag visste ju inte alls hur kunniga mina ridkamrater var (de visade sig iaf kunna galoppera två och två, skönt).

Så vi gjorde en del halter, lite skänkelvikning och volter. Samt såklart tölt och trav. B räknade snabbt ut vad vi skulle göra ("Aha, hästen framför mig går åt höger, då ska vi göra skänkelvikning till höger") och blev synnerligen UPPRÖRD över att den dumma ryttaren på ryggen inte lät honom sköta allt. :rage:

Jag satt mest och skrattade åt hans frustration, han är förmodligen helt fantastisk med nybörjare. Men här kommer jag och säger åt honom att inte göra som han VET att man ska göra, utan istället lyssna på mina hjälper. Stackaren. Han var iaf mysig att rida, om än åt det latare hållet. Nån gång skulle det vara kul att rida en häst med lite mer egen motor. Ska kanske önska mig det till nästnästa gång (i möjligaste mån rider man två gånger i rad på samma häst).

Nåt jag tar med mig till kommande ridpass (även på min egna häst) är att jag behöver bli rörligare i handen när jag gör skänkelvikning. Där blir det lätt att jag fastnar (i skritt) istället för att vara följsam.
 

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 356
Hästmänniskan Hej alla Bukefalos..are? Mitt namn är Brunte och jag är ny här. Det är såhär att jag är en tjej på 25+ år som har ridit till och från...
2
Svar
21
· Visningar
4 326
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 155
Senast: Cambrie
·
Gnägg Hej! Den här tråden är för alla oss som har en PRE eller som gillar rasen PRE eller som bara vill diskutera PRE. :) Vore kul att få...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 583

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • HusdjursGPS
  • Valp 2024
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp