Ridstövlar - hjälp mig ni som kan!

D

Diremone

Snart är det dags att byta ut ridskorna och shortshapsen jag investerade i när jag började rida för två år sedan och jag har nu fått för mig att jag vill testa ridstövlar istället.
Mitt problem är att jag aldrig har lyckats hitta ens "vanliga" stövlar, alltså sånna man har på stan till vardags, som passar på foten utan att vara för stora i vaden och undrar om det ens är någon ide att leta efter ridstövlar för min del?

Mina mått är:
Häl/golv-knäveck: 41cm
Vad: 32cm
Skostorlek 39

Vad tror ni? Finns det stövlar med okej funktion, måste inte vara äkta läder, till ett lågt pris, i de måtten?
Eller kanske kan man uppnå bättre stöd etc, med nån bra sorts ridsko? Är väll mest detdär med bättre stöd och sånt jag är ute efter...

Jag känner att det blir för dyrt att måttbeställa i förhållande till hur ofta jag rider.

Tips på bra sidor där man kan införskaffa begagnade stövlar tas också gärna emot =)
 
Sv: Ridstövlar - hjälp mig ni som kan!

Du kunde ju fått växa lite så kunde du köpt mina som ändå inte används, Cavallo Winner plus 34 i vad, 5.5 i fot och 49 höga på utsidan, typ 45 bak haha :) Så inte långt ifrån! Kanske kan finnas så de passar dig?

Annars tipsar jag om De Niro, de brukar ha många längder och vidder. Mina är 38 i fot, 34 i vad och 48 höga baktill, 54 på utsidan :)
 
Sv: Ridstövlar - hjälp mig ni som kan!

jag kan verkligen rekomdera montain horse firenze high rider. jag har sånna och jag har också haft problem att jag har för smala vader men de här passade om man tog regular/narrow. Om du googlar dom så ser man en måttabell. De kostar lite drygt två tusen men dom är typ de bästa jag har köpt, passar både till hoppnig och dressyr :) jag länkar en länk men jag vet inte om du kan se den: http://www.horsemeup.se/index.php/ryttare-ridklader/ridstovlar-ridskor/firenze-h-rider.html. jag tycker att dom borde passa dig! :) de finns även med snöre där framme.
 

Liknande trådar

Utrustning Jag behöver VERKLIGEN nya ridstövlar, men har stora bekymmer med att hitta rätt. Jag behöver stövlar som är både långa, vida och stora i...
Svar
3
· Visningar
1 037
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hej, För några månader sen började jag rida och köpte ett par stövlar för ändamålet. Men jag tror att jag hade lite för bråttom, för de...
Svar
2
· Visningar
933
Senast: Entusiast
·
Utrustning Har nu försökt köpa ridstövlar ett tag och undrar hur fasiken man ska hitta ett par som passar? Alla stövlar är antingen för långa eller...
Svar
12
· Visningar
6 647
Senast: Zoya
·
Dressyr Jag har ett par Cavallo Piaffe Plus. Dessa är måttbeställda och jag har haft dem i 6 år eller så. Jag var tjockare när jag måttade dem...
2 3
Svar
51
· Visningar
13 526

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vinterföräldrar 22/23

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp