Ridtights, vilka är era favoriter?

MD ska tydligen ha gjort om sina vintertights (vad jag hört) men de har inte börjat sälja dem än för i år. Deras tidigare vintertights är rätt tunna men värmer ändå skapligt. Varmare än vanliga traditionella ridbyxor, men finns andra vinterridbyxor som är mkt varmare. MDs är dock de skönaste vintertightsen jag har eftersom de fortfarande är väldigt strechiga, många vinterbyxor blir ju rätt stela.

Har du tightsen eller de med gylf från zaczess? Såg att de har vintervariant på båda.
Jag köpte deras vintertights på Friends nu i helgen, vet du om det är de nya eller de gamla? Jätteskönt tyg i dem, men som du säger, inte lika varma som mina pikeur corkshellridbyxor t ex.
 
Jag har tights av både vinterversionen och sommar-dito. Som tights räknat är de supersköna, så jag hade verkligen önskat mig en version helt utan skoning också. 🤩

Tänkte prova både Fager och Kerrits när budgeten medger ett nyinköp. Jag är rejält frusen, och rider så mycket bättre när jag slipper en byxlinning över magen (för att inte tala om hur bulkigt det blir med långkalsonger, ridbyxor, bälte och säkerhetsväst som möts i midjan).
Ah okej! Jag har ett par zaczess med gylf, gillar inte riktigt det tyget. Vet inte hur mkt det skiljer sig från tightsen..
 
Kerrits vintervariant är låg midja och ganska stela i tyget men ändå inte omöjliga på något vis. Ang tjockleken är de samma som de gamla jag hade så märker ingen skillnad där.

Jämfört med ridtightsen från PS är alla mina jättelåga i midjan, men jag vill ha dem ”på höften” för att det inte ska bli för mycket i midjan. @Sassy hur tycker du Zaczess är i höjden på midjan?
 
Kerrits vintervariant är låg midja och ganska stela i tyget men ändå inte omöjliga på något vis. Ang tjockleken är de samma som de gamla jag hade så märker ingen skillnad där.

Jämfört med ridtightsen från PS är alla mina jättelåga i midjan, men jag vill ha dem ”på höften” för att det inte ska bli för mycket i midjan. @Sassy hur tycker du Zaczess är i höjden på midjan?
Zaczess är definitivt högre än höften!
Typ alla tights är ju mer eller mindre höga i midjan.
 
Slog till med ett par Ariat vintertights när de hade fanns som julkalendervara. Tyvärr var de väldigt små i storlek så de får åka tillbaka. Är också rädd för att de är för låga i midjan.
 
Slog till med ett par Ariat vintertights när de hade fanns som julkalendervara. Tyvärr var de väldigt små i storlek så de får åka tillbaka. Är också rädd för att de är för låga i midjan.
Deras vanliga ”sommartights” är inte låga i midjan i alla fall. Vet inget om vintertightsen. Rider än i sommartightsen eftersom jag bara rider på ridskola i ett varmt ridhus 😁
 
Köpt ett par Zaczess vintertights. Sköna och med riktigt hög midja som sommartightsen men inte alls lika varma som mina Ariat. Har varit i stallet ca 3 timmar varav ridit 45 min, det är några enstaka plusgrader och mina lår var rätt kalla när jag kom hem.
 
Köpt ett par Zaczess vintertights. Sköna och med riktigt hög midja som sommartightsen men inte alls lika varma som mina Ariat. Har varit i stallet ca 3 timmar varav ridit 45 min, det är några enstaka plusgrader och mina lår var rätt kalla när jag kom hem.
Vilka fickor har Ariat? Mobilfickor på låren eller små ”jeansfickor”?
 
Passade på att köpa ett par Function vinterfodrade med lite rea, då alla pratat så gott om dem. Men jag är inte nöjd... De halkar ner, är korta och för stora i vristen. De är visserligen sköna, men när en får gå och dra upp dem var femte minut så spelar inte det någon större roll... Nu är jag av en större modell, så det kan ju bero på det, men irriterande är det oavsett!
 
Passade på att köpa ett par Function vinterfodrade med lite rea, då alla pratat så gott om dem. Men jag är inte nöjd... De halkar ner, är korta och för stora i vristen. De är visserligen sköna, men när en får gå och dra upp dem var femte minut så spelar inte det någon större roll... Nu är jag av en större modell, så det kan ju bero på det, men irriterande är det oavsett!
Jag funderar på om det går att sy i hällor i mina...
 
Passade på att köpa ett par Function vinterfodrade med lite rea, då alla pratat så gott om dem. Men jag är inte nöjd... De halkar ner, är korta och för stora i vristen. De är visserligen sköna, men när en får gå och dra upp dem var femte minut så spelar inte det någon större roll... Nu är jag av en större modell, så det kan ju bero på det, men irriterande är det oavsett!
Oh no. Har du vanliga Function också och kan jämföra?
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet var jag kan söka efter det? Det enda märket jag hittat som har det verkar ha storlekar uppåt väggarna för mig. Enligt...
2
Svar
20
· Visningar
1 574
Utrustning Fick bra förslag sist jag frågade om vita. Nu söker jag efter tips på ridtights med helskoning (allra helst mocka eller liknande...
Svar
14
· Visningar
743
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
329
Kläder & Bli fin Ja, vilka är era favoriter? Jag vill hitta några jag typ vill bo i i sommar 🥰 Jag har stora lår, stor röv o ganska medium midja. Vill...
Svar
12
· Visningar
946
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp