Ridtights, vilka är era favoriter?

Har du rätt storlek då?
Skulle aldrig kunna klämma in ett par fodrade leggings under mina😆
Hade jag haft en storlek mindre hade jag nog inte fått upp dem i midjan helt😁 jag får hjälpa till ordentligt för att få upp dem ordentligt i grenen idag. Men det är som de flesta både tights och ridbyxor, för tights i låren och för stora i midjan, jag har inte optimal kroppsform för byxor...
 
Hade jag haft en storlek mindre hade jag nog inte fått upp dem i midjan helt😁 jag får hjälpa till ordentligt för att få upp dem ordentligt i grenen idag. Men det är som de flesta både tights och ridbyxor, för tights i låren och för stora i midjan, jag har inte optimal kroppsform för byxor...
Du kanske behöver en annan modell bara 😊
Fagers vintertights är stadiga och bra i midjan👍
 
Har för mig att någon frågade om Haybum här tidigare? Eller så var det i nån annan ridbyxtråd.
Jag har ett par tunna tights från dom som jag gillar, men blir lite tveksam på om jag vågar beställa de tjockare i samma storlek eftersom andra märken verkar skilja sig i storlek beroende på modell. Är det någon som har både modellerna och kan säga om storleken är den samma? Eller om nån har deras "vintermodell" över huvud taget och kan berätta om de är varma. Annars har jag varit sugen på Zaczezz nu när de haft rea, men läste här att de inte var så varma så då letar jag vidare. Vill gärna slippa täckbyxor i åtminstone några minusgrader.

Har förresten också sett reklam på Instagram för att Uhip har ull i sina vinterbyxor/tights och att det tydligen är unikt. Känns stelt när jag tänker på ull, men det kanske bara är dålig erfarenhet från min sida... Nån som provat?
 
Har för mig att någon frågade om Haybum här tidigare? Eller så var det i nån annan ridbyxtråd.
Jag har ett par tunna tights från dom som jag gillar, men blir lite tveksam på om jag vågar beställa de tjockare i samma storlek eftersom andra märken verkar skilja sig i storlek beroende på modell. Är det någon som har både modellerna och kan säga om storleken är den samma? Eller om nån har deras "vintermodell" över huvud taget och kan berätta om de är varma. Annars har jag varit sugen på Zaczezz nu när de haft rea, men läste här att de inte var så varma så då letar jag vidare. Vill gärna slippa täckbyxor i åtminstone några minusgrader.

Har förresten också sett reklam på Instagram för att Uhip har ull i sina vinterbyxor/tights och att det tydligen är unikt. Känns stelt när jag tänker på ull, men det kanske bara är dålig erfarenhet från min sida... Nån som provat?

En kompis har haybums båda varianter på tights. Hon kör samma storlek.
 
Jag är helnöjd med min haybums vanliga tights. Vill ha vintervarianten men tycker de kan ha ett erbjudande någon gång…
 
Är det någon som tänker på var deras ridbyxor tillverkas? Bojkottar gärna kina men det känns kört att hitta alternativ förutom att jag vill ha två stora mobilfickor på låret, tights, helskodda och dessutom vinterfodrade…
 
Passade på att köpa ett par Function vinterfodrade med lite rea, då alla pratat så gott om dem. Men jag är inte nöjd... De halkar ner, är korta och för stora i vristen. De är visserligen sköna, men när en får gå och dra upp dem var femte minut så spelar inte det någon större roll... Nu är jag av en större modell, så det kan ju bero på det, men irriterande är det oavsett!
Jag köpte ju till dottern i julklapp och vi tyckte precis likadant. Hennes (och mina) vanliga Function sitter på plats i timmar men dessa kasade ner direkt. Samt var lite lösa kring vristerna. Nej, nåt var bara off helt enkelt. Vi bytte till vanliga Function i en tredje färg istället :D Tycker ju ändå de funkar bra på vintern eftersom de är så stretchiga och mjuka att det inte är några problem att ha ordentliga fillingar under.
 
Jag har ett par MD function som jag älskar så köpte ett par vinter performance (hittade inte function i vinterutförande) men är inte alls nöjd. Varma och sköna i tyget men dubbelt så stora som mina andra och sitter verkligen inte på plats. Saknar även den ena benfickan. Hade jag inte haft bråttom att ta dem till stallet och använda dem så hade jag skickat tillbaka dem. 😕
 
Jag har ett par MD function som jag älskar så köpte ett par vinter performance (hittade inte function i vinterutförande) men är inte alls nöjd. Varma och sköna i tyget men dubbelt så stora som mina andra och sitter verkligen inte på plats. Saknar även den ena benfickan. Hade jag inte haft bråttom att ta dem till stallet och använda dem så hade jag skickat tillbaka dem. 😕
Du kan ju alltid höra av dig till dem och fråga. Jag fick returnera ett par till Alequi fast jag ridit i dem flera gånger när jag berättade att jag inte var nöjd (jag behövde inte ens välja ett annat par utan fick pengarna tillbaka). Så även om de så klart inte måste så kan de ju vilja vara schyssta!
 
Du kan ju alltid höra av dig till dem och fråga. Jag fick returnera ett par till Alequi fast jag ridit i dem flera gånger när jag berättade att jag inte var nöjd (jag behövde inte ens välja ett annat par utan fick pengarna tillbaka). Så även om de så klart inte måste så kan de ju vilja vara schyssta!
Det låter som en bra idé! Eller bara byta mot en mindre storlek kanske..
 
Kanske har missat i tråden men jag har upptäckt Cellbes hästkläder, framför allt ridbyxor/ridtajts. För mig med mage och långa ben är de suveräna - väldigt stretchiga och har hög midja. Kan ha underställ under nu när det varit kallt och det har känts bra. Första gången jag kan ha "ridbenkläder" som inte hasar ner och som man behöver dra upp hela tiden. Helnöjd.
 
Har faktiskt ett par kerrits efter tips från denna tråden, men endast en ficka är sjukt! Jag är jättenöjd annars ska tilläggas.
Jag hade deras sommarvariant sen innan och blev så förvånad när vintertajtsen inte hade 2 fickor eftersom sommar har det. Men de är så himla sköna att jag överlever. På vintern har jag ofta fickor på andra plagg
 
Är det någon som möjligtvis har både Ariats EOS och Maya Delorez tights? Jag har M i Ariats och beställde samma i Maya Delorez Wanda vintervariant. De var dock förstora. Jag kan inte riktigt bestämma mig för om jag tror att gå ner en storlek kommer göra att tightsen passar. De var typ stora över knäna främst. Någon som har dessa och har något tips? :)
 
Jag har helskodda Maya Delorez i modellen Function Breeches och Performance Breeches och älskar dom. Har testat en hel del olika märken men är mest förtjust i dessa.
Sitter som en smäck med otroligt bra grepp i skoningen. Rekommenderar dock att gå ned en storlek då det är väldigt stretchiga.

De har mobilfickor som är rymliga, jag har en Samsung Galaxy S10 + med bulkigt plånkboksfodral som får plats utan problem.

Rekommenderar starkt :)
 
Jag köpte nya vintertights för ett tag sedan så här kommer en liten recension :)

Schockemöhle winter II - väldigt varma, mjuka och sköna. Lösa och sköna i midjan utan att åka ner. Ganska långa ben, jag hade kunnat ha lite kortare. Enda minuset är att sömmen i grenen är lite för klumpig.

Covalliero vintertights - billiga och lite tunnare vintertights. Helt ok för priset. Lite åt det större hållet.

Cavallo Lana grip vinter - Låg midja och lite åt det mindre hållet. Jag hade i efterhand nog kunnat ta en storlek större just för att de blir rätt tighta över höfterna med den lägre midjan. Tjocka och varma, dock ngt klumpig söm i grenen.

Är iaf nöjd med att jag nu har flera rätt tjocka vintertights och även lite fler färger än svart :)
Favoriten är dock fortfarande de från Fager. Hoppas de kommer göra flera färger i framtiden.
 

Liknande trådar

Utrustning Någon som vet var jag kan söka efter det? Det enda märket jag hittat som har det verkar ha storlekar uppåt väggarna för mig. Enligt...
2
Svar
20
· Visningar
1 572
Utrustning Fick bra förslag sist jag frågade om vita. Nu söker jag efter tips på ridtights med helskoning (allra helst mocka eller liknande...
Svar
14
· Visningar
743
Senast: zarmino
·
Utrustning Jag har alltid samma problem när jag köper ridbyxor, jag är ganska kort (eller kanske inte superkort, men 160cm) med extremt smala vader...
Svar
0
· Visningar
329
Kläder & Bli fin Ja, vilka är era favoriter? Jag vill hitta några jag typ vill bo i i sommar 🥰 Jag har stora lår, stor röv o ganska medium midja. Vill...
Svar
12
· Visningar
944
Senast: Trott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp