Rimligt pris per månad för användning av ridbana?

ladydelicious

Trådstartare
Hej!
Vad tycker ni är rimligt att betala i månaden för att använda en ridbana som finns på gården där mitt sto står på lösdrift?
Min månadskostnad kommer öka med 1000kr enligt ägaren om jag vill använda den.

Är det ett rimligt pris enligt er?

mvh
 
Hej!
Vad tycker ni är rimligt att betala i månaden för att använda en ridbana som finns på gården där mitt sto står på lösdrift?
Min månadskostnad kommer öka med 1000kr enligt ägaren om jag vill använda den.

Är det ett rimligt pris enligt er?

mvh
Kan du inte få betala per gång istället? Här ligger priset per gång på ca 50 kr för paddock och runt 100kr för ridhus.
 
Jag betalar 500 kr per år för att använda paddockarna och ridhuset som tillhör ridskolan som jag bor granne med. Jag bor i en väldigt billig del av landet, men 1000 kr per månad var ju rejält mycket högre än min kostnad.
 
Hej!
Vad tycker ni är rimligt att betala i månaden för att använda en ridbana som finns på gården där mitt sto står på lösdrift?
Min månadskostnad kommer öka med 1000kr enligt ägaren om jag vill använda den.

Är det ett rimligt pris enligt er?

mvh

Här i hästtäta Skåne kostar ett årskort i ridhus 3000:-
Att betala fyra gånger så mycket per år för en ridbana låter helt sjukt.
 
En ridbana kostar ca 5kr/gång den används (slitage på underlag, kostnad för harvning osv). Att det kostar en slant att rida på en ridbana (paddock eller manege) är i sig inget konstigt.

men 1000kr i månaden låter otroligt mycket. Där jag står kostar det 6000kr/år att få tillgång till paddock, manege och gräsbana.
 
En ridbana kostar ca 5kr/gång den används (slitage på underlag, kostnad för harvning osv). Att det kostar en slant att rida på en ridbana (paddock eller manege) är i sig inget konstigt.

men 1000kr i månaden låter otroligt mycket. Där jag står kostar det 6000kr/år att få tillgång till paddock, manege och gräsbana.
Fast det kan du ju inte säga så rakt av, ang kostnaden alltså? Vår ridbana kostar garanterat mer än så per användning med avskrivning på investeringen, underhåll, belysning osv, dessutom tillkommer en hel del arbete för att hålla underlaget bra.
 
Verkligen inget rimligt pris.
3000:- om året kostar ett anläggningskort här; tillgång till stort fint ridhus med bra underlag och en gigantisk utebana med hinderpark, dressyrstaket, körkoner. Hade aldrig i livet betalat 1000:-/mån för att få tillgång till ridbana. Om det kostar så mycket för att få nyttja ridbanan vågar jag inte fråga vad du betalar i stallhyra...
 
Känner mig otroligt lättad efter alla er svar... Tack snälla alla ni!

Tänkte att jag ska ta snacket och diskutera om priset, men vill gärna komma själv med ett rimligt förslag. Några av er har skrivit vad det kostar ungefär hos er, så vad tycker ni att jag ska förekomma med för pris tror ni? 😳
 
Känner mig otroligt lättad efter alla er svar... Tack snälla alla ni!

Tänkte att jag ska ta snacket och diskutera om priset, men vill gärna komma själv med ett rimligt förslag. Några av er har skrivit vad det kostar ungefär hos er, så vad tycker ni att jag ska förekomma med för pris tror ni? 😳
Ett rimligt pris borde vara 200-400:-/månaden beroende på skick, storlek, ev hindermaterial osv.
 
Känner mig otroligt lättad efter alla er svar... Tack snälla alla ni!

Tänkte att jag ska ta snacket och diskutera om priset, men vill gärna komma själv med ett rimligt förslag. Några av er har skrivit vad det kostar ungefär hos er, så vad tycker ni att jag ska förekomma med för pris tror ni? 😳

Det beror väl lite på vad som finns, hinderpark, bra belysning, vinterunderhåll, underhåll överlag, storlek och underlag, hur ofta den är upptagen osv, men jag skulle nog kunna tänka mig max 50 spänn per gång eller runt 200 i månaden. Eventuellt något mer om den är riktigt bra och jag tänkt rida på bana många gånger i veckan.

Annars hade jag personligen känt att ridhuskort var mer värt även om det inte finns precis i närheten, speciellt vinterhalvåret. Men det beror ju lite på hur förutsättningarn hos dig ser ut också.
 
Hej!
Vad tycker ni är rimligt att betala i månaden för att använda en ridbana som finns på gården där mitt sto står på lösdrift?
Min månadskostnad kommer öka med 1000kr enligt ägaren om jag vill använda den.

Är det ett rimligt pris enligt er?

mvh
Jag betalar 600 kr för ett halvår för ridhus så nej, jag tycker det är helt orimligt med så mycket för en ridbana. Däremot så har ägaren full rätt i att fritt sätta pris för saker så länge ni inte har ett kontrakt som säger annat.
 
Håller med tidigare inlägg om att priset/prisanbudet känns satt som att ägaren inte vill att du ska använda ridbanan. Jag tog 1000 kr om året när någon från ett annat stall ville komma och rida på min bana. Men då fick de nöja sig med måndag - fredag.

Tycker möjligen man kan anpassa lite också beroende på hur många som nyttjar ridbanan dvs om man kan räkna med att ha banan mer eller mindre för sig själv eller om man hela tiden måste parera efter andra som är där samtidigt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 396
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 046
Senast: Smurfoff
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 199
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp