Rimligt pris per månad för användning av ridbana?

Hej!
Vad tycker ni är rimligt att betala i månaden för att använda en ridbana som finns på gården där mitt sto står på lösdrift?
Min månadskostnad kommer öka med 1000kr enligt ägaren om jag vill använda den.

Är det ett rimligt pris enligt er?

mvh

Jag betalar 1200kr om året för anläggningskort, då har vi ett fullstort ridhus, normal paddock och en stooor ridbana.
 
Känner mig otroligt lättad efter alla er svar... Tack snälla alla ni!

Tänkte att jag ska ta snacket och diskutera om priset, men vill gärna komma själv med ett rimligt förslag. Några av er har skrivit vad det kostar ungefär hos er, så vad tycker ni att jag ska förekomma med för pris tror ni? 😳
Jag rider ibland på grannstallets ridbana, mkt välskött o med belysning. Betalar 30kr /gång alt 200kr /månad :)
 
Hej!
Vad tycker ni är rimligt att betala i månaden för att använda en ridbana som finns på gården där mitt sto står på lösdrift?
Min månadskostnad kommer öka med 1000kr enligt ägaren om jag vill använda den.

Är det ett rimligt pris enligt er?

mvh
Inte rimligt, här kostar månadskort i dyraste ridhuset 500 kr/mån. Inte ens om det är ridbana med professionell standard (och komplett hinderpark) hade det varit ett rimligt pris.
 
Hej!
Vad tycker ni är rimligt att betala i månaden för att använda en ridbana som finns på gården där mitt sto står på lösdrift?
Min månadskostnad kommer öka med 1000kr enligt ägaren om jag vill använda den.

Är det ett rimligt pris enligt er?

mvh
Det låter orimligt dyrt, men priset är kanske satt utifrån vad ägaren av ridbanan vill ha som ersättning för att denne ska anse det värt att någon hyr in sig och man egentligen inte vill låta någon annan rida där alls. I slutändan så behöver du betala om du inte lyckas förhandla ner priset eller avstå.

Jag har inte hört om någon ridbana med pris i närheten av detta.
 
Nu bor jag i sthlm, men här kostar ridhus ofta 1000kr/månad.

För en ridbana känns det orimligt dyrt, men det är ju ägaren som sätter priset sen får du köpa eller inte.

Stallägaren låter ju inte jättetrevlig om hon tar ockerhyror av sina innakorderade
 
Känner mig otroligt lättad efter alla er svar... Tack snälla alla ni!

Tänkte att jag ska ta snacket och diskutera om priset, men vill gärna komma själv med ett rimligt förslag. Några av er har skrivit vad det kostar ungefär hos er, så vad tycker ni att jag ska förekomma med för pris tror ni? 😳
Priset är ju helt orimligt men samtidigt får de ju sätta vilket pris de vill. Visst kan du fråga om de kan tänka sig att sänka men jag gissar att de har satt det priset de har av en anledning. Jag tror att de resonerar som så att ska de ha andra som rider på banan så vill de också ha bra betalt för det, annars kan det för deras del kvitta.
Istället för att neka tillgång till ridbanan sätter de alltså ett orimligt pris för att du inte ska tycka att det är värt priset.
 
Priset är ju helt orimligt men samtidigt får de ju sätta vilket pris de vill. Visst kan du fråga om de kan tänka sig att sänka men jag gissar att de har satt det priset de har av en anledning. Jag tror att de resonerar som så att ska de ha andra som rider på banan så vill de också ha bra betalt för det, annars kan det för deras del kvitta.
Istället för att neka tillgång till ridbanan sätter de alltså ett orimligt pris för att du inte ska tycka att det är värt priset.

Det där tycker jag är fullt förståeligt om det gäller utomstående. Men inackorderade? Varför vill man ha inackstall men inte de ska använda ridbanan?

Men visst är det i storstad, alla andra jämförbara ridbanor tar lika mkt osv så är väl priset inte oskäligt kanske. Men generellt så skulle jag fundera på om Stallägaren vill bli av med sina inack?
 
Priset är ju helt orimligt men samtidigt får de ju sätta vilket pris de vill. Visst kan du fråga om de kan tänka sig att sänka men jag gissar att de har satt det priset de har av en anledning. Jag tror att de resonerar som så att ska de ha andra som rider på banan så vill de också ha bra betalt för det, annars kan det för deras del kvitta.
Istället för att neka tillgång till ridbanan sätter de alltså ett orimligt pris för att du inte ska tycka att det är värt priset.
Det här kan jag förstå om det kommer folk utifrån men att stänga ute sina egna inackorderade blir oerhört konstigt. Jag har aldrig hört talas om att någon som hyr ut stallplats beter sig så. Skulle det hända mig skulle jag nog ta mig en allvarlig fundering på att byta stallplats. Jag skulle definitivt inte känna mig välkommen längre.
 
För 1000 kr/månad hade jag förväntat mig att ridbanan är ridbar i alla väder d.v.s oavsett hur blött det är eller fruset. Samt att det fanns riktigt bra belysning och hindermaterial. 1000 kr/månaden för inackordering är ett väldigt saftigt pris!
 
Vore ju superintressant att få höra stallägarens motivering. Har ni nåt upplägg där man betalar ett jättelågt pris för bara lösdriftsplatsen, och där allt extra kostar?

Och nej, jag tycker inte att det är ett rimligt pris.
 
Det här kan jag förstå om det kommer folk utifrån men att stänga ute sina egna inackorderade blir oerhört konstigt. Jag har aldrig hört talas om att någon som hyr ut stallplats beter sig så. Skulle det hända mig skulle jag nog ta mig en allvarlig fundering på att byta stallplats. Jag skulle definitivt inte känna mig välkommen längre.
Det där tycker jag är fullt förståeligt om det gäller utomstående. Men inackorderade? Varför vill man ha inackstall men inte de ska använda ridbanan?

Men visst är det i storstad, alla andra jämförbara ridbanor tar lika mkt osv så är väl priset inte oskäligt kanske. Men generellt så skulle jag fundera på om Stallägaren vill bli av med sina inack?
Visst blir det konstigt och jag gissar ju bara på att det är orsaken men konstigare saker än sådant har hänt. Jag hade också tagit det som att jag inte var välkommen och inte velat ha med dem att göra mer heller.
 
Ingår inte ridbanan i din hyra?:confused:
Skulle aldrig betala 1000kr för en ridbana, här betalade jag 1200kr för 6 månader hos ridklubben. 1 ridbana + 2 ridhus, man får rida när inte ridskolan använder lokalerna. :)
 
Precis som ni skriver så undrar vi om ägarna ens vill ha oss där.. Vi har tidigare hamnat i diskussion där jag fråga rakt ut ”om dom ens vill ha oss där”. Då fick vi ett ”Ja SJÄLVKLART” men nu börjar man undra igen.

Ridbanan i sig har varken belysning eller hindermaterial... Det finns ingen inackorderad på gården, endast jag och min familj.

Priset för lösdriften är 1700kr/mån.

Återigen, tack för era svar!
 
Precis som ni skriver så undrar vi om ägarna ens vill ha oss där.. Vi har tidigare hamnat i diskussion där jag fråga rakt ut ”om dom ens vill ha oss där”. Då fick vi ett ”Ja SJÄLVKLART” men nu börjar man undra igen.

Ridbanan i sig har varken belysning eller hindermaterial... Det finns ingen inackorderad på gården, endast jag och min familj.

Priset för lösdriften är 1700kr/mån.

Återigen, tack för era svar!

Jättekonstig prissättning. Om det vore grannens ridbana och de sa 1000kr/mån, så hade jag tolkat det som att dom inte vill ha några utomstående på sin ridbana. Men när det är stallägaren som satt det priset blir det märkligt.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
Svar
19
· Visningar
2 396
Anläggning Jag har de superbekvämt att ha hästen utanför min dörr, hyr en lägenhet på en liten hästgård med stall. Det är min häst och stallägarens...
Svar
19
· Visningar
2 046
Senast: Smurfoff
·
Hästvård Jo, jag letar efter en till häst (har två här hemma på gården). Nu ska det bli en islänning för mestadels uteritter men vill också träna...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
7 199
Senast: Lobelia
·
Hästmänniskan Har legat vaken i minst 1,5 timme i sängen. Min son på 7 månader har vaknat till några gånger och sökt närhet. Ammar fortfarande lite...
Svar
5
· Visningar
1 444
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp