Rintränings- och utställningstråd

Nu har jag gjort av med hela CSN på att anmäla 3 dagar till Vejen (Danmark), 3 dagar Sandefjord (Norge), WDS i Helsingfors och Nordic i Eskilstuna (de hade lägre avgift nu).
Man är ju helt klart lite dum i huvudet 🙈.

Fullt normalt att betala dyra pengar för att främlingar ska kritisera ens hund. 😅

Jag lär vaska 2x2 anmälningsavgifter till Roskilde. Domarelev ena dagen (vill inte utsätta Winter för två personer som ska klämma och känna när vi håller på och bygger hans förtroende igen) och domarbyte andra dagen. Skulle kunna ställa Lancelot första dagen, men vet inte om det är värt resan.

Fullt normalt att betala dyra pengar för att främlingar ska kritisera ens hund. 😅

Jag lär vaska 2x2 anmälningsavgifter till Roskilde. Domarelev ena dagen (vill inte utsätta Winter för två personer som ska klämma och känna när vi håller på och bygger hans förtroende igen) och domarbyte andra dagen. Skulle kunna ställa Lancelot första dagen, men vet inte om det är värt resan.

Fy vad surt 🥺

Nu har jag gjort av med hela CSN på att anmäla 3 dagar till Vejen (Danmark), 3 dagar Sandefjord (Norge), WDS i Helsingfors och Nordic i Eskilstuna (de hade lägre avgift nu).
Man är ju helt klart lite dum i huvudet 🙈.
Ja men fy tusan vad dyrt! Har också lagt massa pengar på anmälningar nu.
Och ändå sitter jag och funderar på om det inte vore smart att åka till både Finland och DK i höst :rofl: man kanske ska se hur fröken går föst 😅

Finns det någon i Skåne här som ska ställa ut? Vi tänkte prova valpklass i Bosjökloster i början på juni sen Höganäs i slutet på juni :) Båda blir valpklass 4-6 månader. Gråhundshane , han blir nog ensam i sin klass finns inte så många grållar här nere i Skåne :)

Jag behöver pepp!

Ska göra nytt försök att ställa Ruben på torsdag (inofficiell). Sist jag ställde ut försökte han bita domaren :nailbiting:. Jag är ganska övertygad om att han var mitt i den värsta hormonstinna tonåren, och fick någon typ av flipp. Men är ändå lite orolig.

Vi har varit på ringträning flera gånger sedan dess men tyvärr lyckats pricka in tillfällen där bordet inte varit framme. Ska iväg ikväll igen och håller tummarna för att vi får visa på bord denna gången. Hemma bryr han sig, han står som staty oavsett hur mycket man pillar och drar i honom...

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka