Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Grattis!Vi ställde faktiskt i Eskilstuna och det gick ganska bra. Blev lite skitnödig när domaren tog fram mätstickan men han ville bara mäta dom två andra tikarna i klassen som var *suprise* större än Lystra.
2:a bästa tik och äntligen ett satans Excellent som hon faktiskt förtjänar, utan CK dock. Känns lite malligt när min lilla tik som inte är skitsnygg vinner över en tysk tik med tysk ägare som åker land och rike och ställer ut.
Visa bifogad fil 190096
Nej det tror jag inte att det kommer att vara!Någon som vet om det kommer vara rasmonter på European Dog Show 2026 i september?![]()
Grattis till ditt efterlängtade Excellent!Vi ställde faktiskt i Eskilstuna och det gick ganska bra. Blev lite skitnödig när domaren tog fram mätstickan men han ville bara mäta dom två andra tikarna i klassen som var *suprise* större än Lystra.
2:a bästa tik och äntligen ett satans Excellent som hon faktiskt förtjänar, utan CK dock. Känns lite malligt när min lilla tik som inte är skitsnygg vinner över en tysk tik med tysk ägare som åker land och rike och ställer ut.
Visa bifogad fil 190096
Ja precisGrattis till ditt efterlängtade Excellent!
Bara för att folk inte ska missförstå dina resultat, så antar jag att du blev tvåa i din klass, för man måste ha CK för att få tävla i bästa tikklassen.
Wow grattis!Visa bifogad fil 190476
Europaveteranvinnare!!!
Grattis!!Visa bifogad fil 190476
Europaveteranvinnare!!!
Visa bifogad fil 190524
Min Xilla-hund valde att klä av sig inför svensk vinnare och EDS, men har man betalat dyra pengar i anmälningsavgift så ställer man ut i alla fall. Och tur var väl det!! Xilla har nu två svenska veterancert och titlarna SE VV-26 och VEUW-26! På EDS så placerade hon sig dessutom som bästa tik-4 och blev Bästa Veteran. På grund av avsaknaden av päls så valde jag dock att inte stanna till finalen.
Xilla-hunden fyller 12 år den 1 december och tycker fortfarande att det är superkul att få visa upp sig med matte i ringen!
Nu hoppas vi på det tredje veterancertet i Sundsvall i oktober, så hon får ytterligare en ny titel!
Grattis till er båda! Kul att buke-hundarna går braJag är i lycklig chock. Min taniga lilla superhund gick och vann idag. Excellent, ck, CERT, cacib, BIM, EUW- 26 och därmed kvalad till CRUFTS!
Visa bifogad fil 190545
Jag tror jag såg er! Superfin ju och grattis till vinstenJag är i lycklig chock. Min taniga lilla superhund gick och vann idag. Excellent, ck, CERT, cacib, BIM, EUW- 26 och därmed kvalad till CRUFTS!
Visa bifogad fil 190545
I lördags var vi på Östra Härjedalens Brukshundklubb (Sveg) och ställde ut, Schäfer behöver minst ett CERT från SBK utställning för att ta championar och i lördags satte vi det!
CERT, BIR, BIS1 bruksmeriterad och BIS2. Så med ett norskt CERT vilande så blev hon både SE-UCH och NO-UCH! Att vi dessutom rockade MT i söndags och blev KORAD innebär att vi på en helg tagit TRE titlar (ja jag gillar titlar. OCH rosetter). Hon är bara 2,5 år så det blir spännande att se vad framtiden har att erbjuda.
Jag presenterar härmed
SE-UCH, NO-UCH, EUW-26, IGP1, KORAD, LD Startklass, RLDN, RLDF Trönderjyckens Daisy
Visa bifogad fil 191199