Risker för kvinnor vid dejting (utbruten från Kravlistor vid dejting)

Snyft snyft, så hemskt att kvinnor inte omedelbart ger sitt fulla förtroende. För att övergreppen i sig är egentligen inga problem, bara att de gör att ni "snälla" får ligga mindre eftersom kvinnor är på sin vakt? Reality check, för helsike...
Jag trodde inte att det skulle missförstås. Att man meddelar att man är allierad med er sak att man ska respektera kvinnor så får man skit för det. Har jag krävt något förtroende? nej. Men att genast misstros och stämplas till något som enormt främmande för en är inte kul för en herr skit stövel har pratat med er före.
 
Jag trodde inte att det skulle missförstås. Att man meddelar att man är allierad med er sak att man ska respektera kvinnor så får man skit för det. Har jag krävt något förtroende? nej. Men att genast misstros och stämplas till något som enormt främmande för en är inte kul för en herr skit stövel har pratat med er före.

Men ärligt. Har någon kvinna någonsin sagt till dig att du är stämplad som rövhatt för att hon stött på otroligt mycket sådana förr? Nä, du vet bara om det pga av att du läser här typ, det känns garanterat jättetrist att få reda på det men det förändrar ditt liv ungefär ingenting, förändrar det kvinnors liv att stöta på rövhattar hela tiden? Japp
 
Kom att tänka på den lilla by där en högstadietjej blev våldtagen av några unga grabbar hon vände sig till polisen o grabbarna blev dömda. Hon o sin sida fick flytta eftersom byn ansåg att hon förstört grabbarnas liv.
:rage:
Ja, det är ju inte bara en eventuell gärningsman, utan även det sociala stigmat, ett rättsväsende som är ökänt usla på att hantera fallen och sen det livslånga traumat. Men visst är det synd om killarna som blir skeptiskt bemötta av oroliga tjejer!
 
Vilken lyx! Jag måste nämligen vara riskmedveten med alla nya män jag möter. Måste vara skönt att kunna bara skita i om ens vänner är schyssta eller inte. :up:
Ok jag fatar, allt som rörs en killes liv är lätt. allt är rosor och röda mattor.
Men ärligt. Har någon kvinna någonsin sagt till dig att du är stämplad som rövhatt för att hon stött på otroligt mycket sådana förr? Nä, du vet bara om det pga av att du läser här typ, det känns garanterat jättetrist att få reda på det men det förändrar ditt liv ungefär ingenting, förändrar det kvinnors liv att stöta på rövhattar hela tiden? Japp
Nej, ingen som har sagt att man är en rövhatt rent ut.
Nej jag vet om det för att man kan dra slutsatser av beendet man ser hos tjejer när man chattar med dem på Tinder eller HP och liknande.
Av dessa samtal och mönstren i dessa kan jag dra slutsatsen av en hel del försiktighet och misstro samhet.
Jag skuldbelägger inte tjejerna för detta, det är bara djupt beklagligt att att de utsätts för detta.
 
Ok jag fatar, allt som rörs en killes liv är lätt. allt är rosor och röda mattor.

Nej, ingen som har sagt att man är en rövhatt rent ut.
Nej jag vet om det för att man kan dra slutsatser av beendet man ser hos tjejer när man chattar med dem på Tinder eller HP och liknande.
Av dessa samtal och mönstren i dessa kan jag dra slutsatsen av en hel del försiktighet och misstro samhet.
Jag skuldbelägger inte tjejerna för detta, det är bara djupt beklagligt att att de utsätts för detta.

Förstår inte problemet ärligt talat. Du säger att du förstår varför kvinnor är försiktiga, du säger att du inte själv upplevt att du blir stämplad som rövhatt men ändå skriver du att det är fruktansvärt att du blir det?

Du behöver nog fundera på varför du reagerar så väldigt överdrivet på ett ickeproblem.
 
Kom att tänka på den lilla by där en högstadietjej blev våldtagen av några unga grabbar hon vände sig till polisen o grabbarna blev dömda. Hon o sin sida fick flytta eftersom byn ansåg att hon förstört grabbarnas liv.
:rage:
Fy va vidrigt! Men bra att de blev dömda ändå.

Påminner om när jag blev misshandlad på vägen hem från skolan som barn, jag och en annan tjej, av två äldre killar. Mina föräldrar ville anmäla dem, men blev övertalad av den andra tjejens pappa som var polis att inte göra det - för det skulle ju förstöra deras liv att få något sånt i deras register! :rage: Blir så arg på det resonemanget - det ska förstöra deras liv med rätta tycker jag. Skadar man andra människor får man ta konsekvenserna.
 
Fy va vidrigt! Men bra att de blev dömda ändå.

Påminner om när jag blev misshandlad på vägen hem från skolan som barn, jag och en annan tjej, av två äldre killar. Mina föräldrar ville anmäla dem, men blev övertalad av den andra tjejens pappa som var polis att inte göra det - för det skulle ju förstöra deras liv att få något sånt i deras register! :rage: Blir så arg på det resonemanget - det ska förstöra deras liv med rätta tycker jag. Skadar man andra människor får man ta konsekvenserna.
Fy fan alltså.
 
Och så hamnar ännu en annars intressant tråd i "men inte alla män!"... :down: Med en extra skopa ofräscht ifrågasättande av den fullt legitima oron som finns hos många kvinnor. Jag orkar fan inte.
Nu är du inte rättvis. Man måste kunna diskutera reella risknivåer utan att få stämpeln ”ofräsch”.
 
Ok jag fatar, allt som rörs en killes liv är lätt. allt är rosor och röda mattor.

Nej, ingen som har sagt att man är en rövhatt rent ut.
Nej jag vet om det för att man kan dra slutsatser av beendet man ser hos tjejer när man chattar med dem på Tinder eller HP och liknande.
Av dessa samtal och mönstren i dessa kan jag dra slutsatsen av en hel del försiktighet och misstro samhet.
Jag skuldbelägger inte tjejerna för detta, det är bara djupt beklagligt att att de utsätts för detta.
Nej men din oro kring att gå på en eventuell dejt kanske inte handlar om övergrepp, misshandel eller stalking? Män är ju generellt sett överrepresenterade i brottstatistiken även på brottsoffersidan men det är kanske inte just kring dejting som dessa brott sker?
 
Men det förstår du väl att vi måste ge dem en CHANS!
Du måste ingenting. Du får vara rädd för allt om du vill. Men det finns en poäng i att diskutera risknivåer. Hur stor är risken egentligen? Sen är det upp till var och en om man vill eller inte vill utsätta sig för risken. Men ingen tjänar på att varken förminska eller förstora risken. Varken män eller kvinnor. Att vara otrygg och rädd bidrar till dålig livskvalitet (enligt mig i alla fall) och därmed missgynnar en överdriven oro även kvinnan.
 
Nu är du inte rättvis. Man måste kunna diskutera reella risknivåer utan att få stämpeln ”ofräsch”.

Var det det du ville göra så formulerade du dig väldigt illa, för uppenbarligen var det enda jag och flera till fick ut av ditt inlägg ett totalt sågande av andras livserfarenheter. Bara för att du själv tydligen inte har råkat på så många problem så är det inte okej att säga att alla andra överdriver, det framstår inte som annat än typiskt "alla män är inte svin"-dravel, och att dra fram den typen av resonemang för 257835728:e gången... alltså, näe, så tondöv kan du väl ändå inte vara?
 
Var det det du ville göra så formulerade du dig väldigt illa, för uppenbarligen var det enda jag och flera till fick ut av ditt inlägg ett totalt sågande av andras livserfarenheter. Bara för att du själv tydligen inte har råkat på så många problem så är det inte okej att säga att alla andra överdriver, det framstår inte som annat än typiskt "alla män är inte svin"-dravel, och att dra fram den typen av resonemang för 257835728:e gången... alltså, näe, så tondöv kan du väl ändå inte vara?
Jag tycker att man måste ha på sig väldigt färgade glasögon för att läsa in det i mitt inlägg. Jag förnekar inga risker eller rädslor. Men de två har ibland dålig korrelation och jag tycker att det är av yttersta vikt för alla inblandade att man kan diskutera utan pajkastning.

Eftersom jag är kvinna och nästan 40 år så är det väl hemskt osannolikt att jag klarat mig utan att bli utsatt för något alls. Men det betyder inte att jag är RÄDD för att gå på dejt. Det är liksom inte då det händer.
 
Alltså. Egentligen är det väl inte själva dejtandet som är det farliga, men de allra flesta som dejtar har väl någon typ av förhoppning om att ses mer än en gång, att det ska leda till fler träffar osv? Och det är ju där, när det blir lite mer umgänge, som riskerna ökar. Fortsätter två personer att ses så blir det i de flesta fall förr eller senare så att de två ses hemma hos någon eller på något vis umgås i annat än supersäkra miljöer.

Det är väl knappast en nyhet att i de flesta sexualbrott som sker så kände personerna varandra sedan tidigare. INGEN skulle ju fortsätta umgås med någon som de visste att skulle bete sig illa, men plötsligt sitter någon i den situationen ändå. För att någon visade sig vara betydligt mer otrevlig, eller åtminstone sämre på att läsa av signaler, än vad den andra hade trott från början.
 
Kom att tänka på den lilla by där en högstadietjej blev våldtagen av några unga grabbar hon vände sig till polisen o grabbarna blev dömda. Hon o sin sida fick flytta eftersom byn ansåg att hon förstört grabbarnas liv.
:rage:
Men det var ju bara ett pojkstreck! Du vet pojkar i den åldern!
Eller som när tre kända hockeykillar våldtog en kvinna. Deras karriärer ju bara bra sen, inga problem alls.
 

Liknande trådar

Relationer Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
10 11 12
Svar
225
· Visningar
14 108
Senast: Badger
·
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
20 21 22
Svar
436
· Visningar
29 097
Trädgård & Växter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
11
· Visningar
708
Tjatter Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderat. Jag gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
873
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp