Riva bärande vägg - snickare

För info så har vi alldeles precis haft snickare hemma som rivit en vägg och växlat av med en 5 m lång järnbalk. Kostar oss cirkus 12'. Bor i Hälsingland så priserna är väl lite lägre här än i större städer.

Men hallå eller, sjukt bra pris! Jag skickar PM.
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Vi tog bort en stor bärande vägg när vi flyttade in till vårat hus.
Snickarna växlade av väggen, dvs satte en balk. Vi tyckte väl hela tiden att det egentligen var ”för lite” Och att dom gjorde det lite på en höft.

Sen när vi skulle göra om badrummet på ovanvåningen tog vi ut en byggnadsingenjör som mätte och fixade. Anledningen till det var att vi skulle byta från plastgolv och plastväggar till kakel och klinker som väger betydligt mer.

Väggen skulle möjligen inte hålla för det, men naturligtvis chansade vi inte så vi löste det hela med att sätta en pelare mitt i rummet.
Funkar hur bra som helst och förstörde inte alls det luftiga intrycket.
 
Vi tog bort en stor bärande vägg när vi flyttade in till vårat hus.
Snickarna växlade av väggen, dvs satte en balk. Vi tyckte väl hela tiden att det egentligen var ”för lite” Och att dom gjorde det lite på en höft.

Sen när vi skulle göra om badrummet på ovanvåningen tog vi ut en byggnadsingenjör som mätte och fixade. Anledningen till det var att vi skulle byta från plastgolv och plastväggar till kakel och klinker som väger betydligt mer.

Väggen skulle möjligen inte hålla för det, men naturligtvis chansade vi inte så vi löste det hela med att sätta en pelare mitt i rummet.
Funkar hur bra som helst och förstörde inte alls det luftiga intrycket.

Tack för svar! Hur bred var väggen som ni rev?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har bott i mitt hus i snart 10 år. När jag flyttade in var barnen 1 och 4, så det har slitits rätt bra på ytskiktet. Det är öppen...
Svar
5
· Visningar
656
Senast: nyttnick
·
Hemmet Vi upptäckte i höstas en missfärgning i taket under badrummet, tog ut en kompis som trodde det var rör som var lite otätat i badrummet...
Svar
5
· Visningar
1 204
  • Artikel
Dagbok Den här sommaren hade jag tänkt att jag skulle reparera mitt sparkonto som sjunkit med 30000 under vintern som var då jag gått på...
Svar
15
· Visningar
2 423
Senast: Gunnar
·
Hemmet Och behöver nu lista ut hur jag ska renovera den. :nailbiting: Jag var duktig i slöjd och bild på mellanstadiet men har inte hållit i...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 477
Senast: Ullmerkott
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp