Robotdammsugare är det värt?

Vi har fått hem vår iRobot Roomba 966. Jag är supernöjd!
Sjukt välplanerad liten robot. Kör i raka linjer, orienterar sig jättebra och tar sig fram överallt. Klarar även ställen som vår förra robot alltid fastnade på, trasslar inte in sig någonting.
Det är verkligen skillnad på robot och robot. Jag var nöjd med den förra och tyckte den klarade saker bra, men det här är milsvid skillnad!
 
Vi har fått hem vår iRobot Roomba 966. Jag är supernöjd!
Sjukt välplanerad liten robot. Kör i raka linjer, orienterar sig jättebra och tar sig fram överallt. Klarar även ställen som vår förra robot alltid fastnade på, trasslar inte in sig någonting.
Det är verkligen skillnad på robot och robot. Jag var nöjd med den förra och tyckte den klarade saker bra, men det här är milsvid skillnad!
Jag tror säkert att din Roomba är jättebra och väl värd pengarna men jag vill ändå flika in att man inte behöver hosta upp 7000 kr för en dammsugare som kör strukturerat i raka linjer och klarar mattkanter. Vår Neato klarar allt på din kravlista utom ”vakuumgrejer”. Kostar 3500 kr :)
 
Jag tror säkert att din Roomba är jättebra och väl värd pengarna men jag vill ändå flika in att man inte behöver hosta upp 7000 kr för en dammsugare som kör strukturerat i raka linjer och klarar mattkanter. Vår Neato klarar allt på din kravlista utom ”vakuumgrejer”. Kostar 3500 kr :)
Det jag försökte få fram var att min förra också var bra, denna är helt enkelt ännu bättre.
Jag trodde inte att jag skulle märka så stor skillnad på navigeringen tex :)

(Med trassla in sig så syftade jag inte på mattor utan kluriga möbler)
 
Jag har funderat på robot länge nu då jag helt enkelt inte dammsuger hemma speciellt ofta då jag hatar det.

Vet dock inte hur stor poäng det är. Jag bor på 45 kvadrat och även om jag inte har mycket prylar så blir det ju ändå liksom.. mycket möbler. Min golvyta är inte så stor och det är mycket hörn och "väggar" bara. Det känns som att om en robot t.ex ändå inte tar hela vägen in till väggen så är det liksom ingen poäng.

Funderar också hur ni gör med köksbordet, ställer ni upp stolarna varje dag? Den borde ju inte ta sig in under iaf mitt bord så länge den inte är typ en dm i diameter.

Så robot för mindre lägenhet, är det nån ide?
 
Jag har funderat på robot länge nu då jag helt enkelt inte dammsuger hemma speciellt ofta då jag hatar det.

Vet dock inte hur stor poäng det är. Jag bor på 45 kvadrat och även om jag inte har mycket prylar så blir det ju ändå liksom.. mycket möbler. Min golvyta är inte så stor och det är mycket hörn och "väggar" bara. Det känns som att om en robot t.ex ändå inte tar hela vägen in till väggen så är det liksom ingen poäng.

Funderar också hur ni gör med köksbordet, ställer ni upp stolarna varje dag? Den borde ju inte ta sig in under iaf mitt bord så länge den inte är typ en dm i diameter.

Så robot för mindre lägenhet, är det nån ide?
Min tar hela vägen in till väggen. Stolar som den inte kommer emellan får man ju däremot ställa upp. (Stör mig fortfarande på de nya köksstolarna som är så smala mellan benen att den inte kommer emellan, på de gamla var det inget problem.)
 
Jag har funderat på robot länge nu då jag helt enkelt inte dammsuger hemma speciellt ofta då jag hatar det.

Vet dock inte hur stor poäng det är. Jag bor på 45 kvadrat och även om jag inte har mycket prylar så blir det ju ändå liksom.. mycket möbler. Min golvyta är inte så stor och det är mycket hörn och "väggar" bara. Det känns som att om en robot t.ex ändå inte tar hela vägen in till väggen så är det liksom ingen poäng.

Funderar också hur ni gör med köksbordet, ställer ni upp stolarna varje dag? Den borde ju inte ta sig in under iaf mitt bord så länge den inte är typ en dm i diameter.

Så robot för mindre lägenhet, är det nån ide?

Min går längs lister och in i hörn. Har 38 kvm. Inga problem för den med stolarna, den åker emellan.
 
Fint att veta.. nu blev jag ju sugen igen. Men förstår ändå inte hur den kan ta hörn bra, den är väl rund? känns som att det liksom borde bli lite damm kvar längst in :)
 
Jag har funderat på robot länge nu då jag helt enkelt inte dammsuger hemma speciellt ofta då jag hatar det.

Vet dock inte hur stor poäng det är. Jag bor på 45 kvadrat och även om jag inte har mycket prylar så blir det ju ändå liksom.. mycket möbler. Min golvyta är inte så stor och det är mycket hörn och "väggar" bara. Det känns som att om en robot t.ex ändå inte tar hela vägen in till väggen så är det liksom ingen poäng.

Funderar också hur ni gör med köksbordet, ställer ni upp stolarna varje dag? Den borde ju inte ta sig in under iaf mitt bord så länge den inte är typ en dm i diameter.

Så robot för mindre lägenhet, är det nån ide?
Min tar i hörnen och in till väggen utan problem.
Stolarna vid köksbordet låter jag ibland stå kvar, ibland drar jag ut någon så att den kommer in under bordet och ibland ställer jag upp. Funkar bra.

Gör även så med en del andra saker som står löst, tex en kandelaber som jag flyttar på ibland så att det ska bli städat där den brukar stå.
 
Fortfarande väldigt nöjd med lilla Rumu som jag kallar den (efter ett väldigt bra indiespel om en robotdammsugare).
Det är väldigt trevligt med aktivitetsrapporten och kul att jämföra exakt hur den gick från gång till gång (den är väldigt konsekvent!). Spot cleaning har jag också använt ett flertal gånger. Jättebra och snabb renöring på ställen som runt datorerna där den inte kommer in när den gör resten för att datorstolarna är i vägen.

Fint att veta.. nu blev jag ju sugen igen. Men förstår ändå inte hur den kan ta hörn bra, den är väl rund? känns som att det liksom borde bli lite damm kvar längst in :)
Min är D-formad och har en snurrande borste som sticker ut på höger sida (den håller alltid höger). Tar hörn jättebra.

Trösklar, hur klarar de dylika?
Min ställer sig och analyserar en stund. Snurrar lite och gör sedan typ ett litet skutt. :D Tror det var 2,2 cm som var högsta höjden den klarar. Sen beror det ju en del på tröskelns utformning.
 
Imorn ska vi beställa robot! Jag hatar att dammsuga - och vi har skaffat hund. 🙈
Mediamarkt har 20% på alla robotar bland annat, så blir en därifrån. Inte bestämt vilket än, men det blir en Neato, och troligtvis Connected eller D7. :D
 
Min Romba forandrade mitt liv. Numera kommer dammsugaren oftast bara fram nagon gang varje manad for att ta bakom mobler. Jag har tva stora hundar (Rottis och Malle) som just slutat falla hela sina palsar ... och utan Romba hade jag damsugit varje dag, nu var det fortfarande en gang per manad bakom mobler som maste flyttas fram, och inga hundhar sa langt ogat kan se. :love:
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 628
Senast: lindaf
·
Kropp & Själ Nu måste jag få skriva av mig lite. Allt går åt helvete för mig och jag verkar inte kunna göra någonting för att stoppa det. Inte som...
2 3
Svar
51
· Visningar
7 517
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
39 361
Senast: Mineur
·
Hemmet Har funderat på en grej främst idag när jag gått med dammsugaren i högsta hugg och frenetiskt städat varje liten vrå. Tycker det blir...
20 21 22
Svar
423
· Visningar
18 995
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp