Sv: rödvivor?

Igen aning men jag vet att det finns i pappa och hans grannars trädgårdar...:D :D :D
 
Sv: rödvivor?

Tror de heter Ädelgullvivor, inte så ovanliga!
 
Sv: rödvivor?

Tack! Jag har presic flyttat från småland och där såg man dom aldrig så jag blev mäkta förvånad när dom dök upp i gräsmattan i trädgården.
 
Sv: rödvivor?

kl

jag har gula och röda gullvivor i massor ute i trädgården, mest gula men en hel del röda i olika grad!
Svärfar påstår att de röda är hemskt ovanliga och tar med sig några varje år för att få in dem i sin egen trädgård.

De är fina!! Synd de kommer här o där i gräsmattan så man får antingen klippa bort:cry: eller gå runt dem och ha små tussar av långt gräs kvar.
 

Liknande trådar

Trädgård & Växter I vår trädgård är det en äpplesort som utmärker sig. Utseendemässigt ser det ut som ett åkerö, men skalet är i en mer rosaaktig nyans...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
3 292
Senast: VLMF
·
Tjatter Vad har du gjort för naturen/miljön idag? Själv låter jag löven ligga kvar i trädgården som skydd för insekter och smådjur plus att det...
Svar
4
· Visningar
319
Senast: Tilly_85
·
Trädgård & Växter Tänker att några här borde väl ha egen kompost iaf :). Hur gör man om man vill påbörja en kompost, kan man ens göra det den här...
2 3
Svar
55
· Visningar
2 271
Senast: Unafraid
·
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
932
Senast: Sleepy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp