Bukefalos 28 år!

Röntga eller inte röntga?

Sv: Röntga eller inte röntga?

Håller med att det tyvärr ofta är så, plus att den som säljer faktiskt inte alltid har kunskap eller vetskap heller om allting.

Precis, sen är det också så ofta tycker jag att dom som faktiskt är duktiga vet vad dom gör när dom säljer. Vet en del som gör så att när hästen börjar bli tex lite gallig pga träningen och dom märker att hästen inte klarar den nivån på träningen dom kräver, då tar dom det lite lugnare ett tag, gallorna försvinner och hästen sätts ut på annons och säljs dyrt.

Sen om den nya ägaren märker av reaktioner i kotar osv så är det lätt att skylla på ny ryttare, ny mijlö osv. Inget ovanligt tyvärr alls.

Att den säljs pga att hästen börjar reagera på träningen är det sällan någon som nämner. På detta sättet kan även en häst i god kondition säljas trots defekter som kanske inte syns pga att den tagit det lite lugnare ett litet tag. Så en bra anledning till att hästen säljs är ett måste för mig.

Tycker så otroligt synd om folk som nyss köpt häst och är glada osv för att sen få problem på problem pga att dom var för naiva.
 
Sv: Röntga eller inte röntga?

Själv så är man ägare till en fyraåring med spatt båda bak. Behöver jag säga att nästa häst röntgas oavsett pris och ålder?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 324
Dressyr Okej, så här är det. Jag har rätt nyligen gått över på storhäst, en trevlig hobbynivå-hopphäst vilket är precis vad jag var ute efter...
2
Svar
34
· Visningar
4 211
Senast: Nevermind
·
Hästvård Från ingenstans har nu min andra häst också fått fång. Min gamla shettis hade en känning förra våren när hon släpptes i en obetad hage...
2
Svar
22
· Visningar
4 435
Ridning Vet inte om jag skall lägga den här tråden under Ridning eller Foder eller om den kan ligga här? Moderator är självklart fri att flytta...
2
Svar
21
· Visningar
2 536
Senast: MaritH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vinterföräldrar 23/24
  • Dejtingtråden del 37
  • Var vill vi bo?

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp