Roliga bilder och memes om katter!

Jag trodde för övrigt det var röda katter som ägde myten om temperament, ungefär som fuxston. Aldrig hört något om sköldpaddor tidigare. :)
Men! Skämt åsido, jag har för mig att det är röda hankatter som jag hört någon liknande myt om! Minns bara inte om det var att de hade temperament eller var särskilt snälla ... :o
 
Senast ändrad:
  • Gilla
Reactions: Sel
Hittade en sida som pratade om bl.a. just dessa myter @Sel , verkar ha varit en undersökning på ett universitet om människors fördomar om ras och färger, på sidan så togs just orange (röda) katter upp som exempel: "Orange katter karaktäriserades till exempel som vänligare, medan svarta eller vita katter ansågs vara mer asociala."
Men det är klart olika områden/länder kan ha olika myter om samma färg :D
 
93E76DE3-248D-42CC-8362-DC390C624F01.jpeg
 
Jag trodde för övrigt det var röda katter som ägde myten om temperament, ungefär som fuxston. Aldrig hört något om sköldpaddor tidigare. :)
När jag kontaktade Junos uppfödare så rekommenderade hon inte en till sköldpadda eftersom jag redan hade en hemma... 😂 Tur att Juno strax blev tillgänglig, för det var ändå hennes bebisbild jag hade förälskat mig i allra mest. 😍

Sedan är ju Älva världens mildaste och raraste, så inte den stereotypa sköldpaddan. 😁
 
När jag kontaktade Junos uppfödare så rekommenderade hon inte en till sköldpadda eftersom jag redan hade en hemma... 😂 Tur att Juno strax blev tillgänglig, för det var ändå hennes bebisbild jag hade förälskat mig i allra mest. 😍

Sedan är ju Älva världens mildaste och raraste, så inte den stereotypa sköldpaddan. 😁
Men VAD är det folk säger om sköldpaddor? 😅 Ska de alltså vara svåra, vrånga, sura eller nåt? Jag har verkligen aldrig hört det. (Ja, jag har googlat. :D )
 
Tack! :)
Jag tror dock att det bara är lögn och saga, har aldrig träffat annat än genomsnälla sköldpaddor. :heart
Kakans mamma var svartsköldpadda, hon hette Monstret p.g.a. sitt humör 😂 .
Kakan heter egentligen Kakmonstret, hon är betydligt värre än sin mamma i humöret och kan inte skylla på färgen för hon är blåmaskad 😁.
(Monstret betedde sig dock alltid trevligt mot mig, därav att min farmor absolut tyckte att jag skulle ha en av hennes ungar)
 
Tack! :)
Jag tror dock att det bara är lögn och saga, har aldrig träffat annat än genomsnälla sköldpaddor. :heart
Jag håller med. ☺️ Jag tror definitivt att vissa sköldpaddor kan vara speciella i sitt humör, precis som en röd eller blå eller svart katt kan vara speciell i sitt humör. De är individer, och jag tvivlar starkt på att deras personlighet beror på vilken färg de har på pälsen.

(Och! Sköldpaddor är så himla vackra. Jag kommer nog aldrig inte bli exalterad när jag ser en padda.)
 
Haha, så det är därför Prada är en sur bitch när saker inte passar 😁
Paisley är en typisk svart katt, ondskefull och mordisk 😈
Kantarell bara snäll 🧡
Det är inte för att de är honor och Kantarell en hane då? :angel:
/en kattägare som svurit över att någon gång ha en hankatt, för att ha en enkel snäll katt åtminstone en gång :arghh:
 
Det är inte för att de är honor och Kantarell en hane då? :angel:
/en kattägare som svurit över att någon gång ha en hankatt, för att ha en enkel snäll katt åtminstone en gång :arghh:

Kan var så 🙄😂
Det är roligt med lite humör och åsikter men väldigt skönt med en somr genuint snäll och godmodig 🧡
Han är absolut inte tråkig, bara lite mer nöjd 😁
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag har en katt som vantrivs som innekatt och har en kompis uppe i Norrland som jag känt i många år som behöver en stallkatt. Min katts...
Svar
2
· Visningar
443
Senast: ufot
·
Katthälsa Går en skabbräv här väldigt nära oss. Självklart håller vi katterna inne, var en jägare här idag men jag vet inte om räven är hittad...
Svar
1
· Visningar
528
Övr. Katt Jag frågade om råd på fb om min ena katt som uppvisar aggressivt beteende ibland. Fick en kommentar och sen låstes tråden. Folk blev...
2
Svar
33
· Visningar
2 750
Senast: Luff
·
Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 632
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Uppdateringstråd 29
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp