Bukefalos 28 år!

Roliga sällskapsspel för två?

Emtherlia

Trådstartare
Istället för att titta på tv tänkte jag att killen och jag ska spela mer sällskapsspel (och kanske dricka lite vin;)) så nu är jag på jakt efter roliga/kluriga/spännande sällskapsspel där man inte behöver vara fler än två!

Alltså inga tv-spel eller sånt, det ska gå att ta på;)

Shoot!:D
 
Sv: Roliga sällskapsspel för två?

Gud vad mysigt! :)
Jag och killen spelade Monopol för några veckor sen, men det slutade med att han blev irriterad för att jag vann. Höhö.

Men ja, Monopol gillar jag :D
 
Sv: Roliga sällskapsspel för två?

Följer :) vill också ha tips.


Jag och sambon gör egna spel ibland, ritar på stora papper :D
 
Sv: Roliga sällskapsspel för två?

haha, skulle kunna sluta så för oss med ;)

pepp: alfapet är en klassiker som lätt glöms bort, tack!

lyc: gör egna spel? låter avancerat:D
 
Sv: Roliga sällskapsspel för två?

Nejdå, ritar upp ett spelbräde med lite olika "händelser" beroende på var man hamnar tex :) så har man 2 småsaker som spelgubbar och en tärning.
 
Sv: Roliga sällskapsspel för två?

Settlers och Carcassonne funkar bra på två. Blir det tråkigt att alltid tävla mot varandra finns det en del samarbetsspel också, pandemia tillhör väl de mer kända? Finns expansioner också om man tröttnar på grundutförandet.
 
Sv: Roliga sällskapsspel för två?

Munchkin
Vansinnigt roligt kortspel. Dock kräver det minst tre spelare.
Stonehedge
Kalaha
Drakborgen
Master of televisions
Den försvunna diamanten
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag visste inte om jag skulle lägga tråden här eller på dagbok. Men jag vill nog ha tankar? För att börja från början… Jag har varit...
2
Svar
29
· Visningar
3 920
Senast: skiesabove
·
Fritid Någon som kan ge tips om en bra notsamling med kända och lättspelade låtar för piano? Jag spelade piano i några år som barn men var...
2
Svar
26
· Visningar
1 230
Senast: warg
·
Fritid Jag behöver tips om 'litet' snabbt smart roligt sällskapsspel som ska vara till svärsonen i julklapp. Det får inte vara spel som håller...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 728
Senast: Badger
·
Tjatter En gång för länge sedan (så länge sedan att du inte var född, och kanske inte heller dina föräldrar) var det 4 barn som på grund av...
39 40 41
Svar
804
· Visningar
16 082
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp