Roliga saker som barn säger

Bukefalos 30 år!

Dottern har blivit väldigt intresserad av Lejonkungen. Jag har sagt att jag tycker att hon är lite för liten för att se den ännu, och ikväll fick jag i stället ligga bredvid henne i sängen och berätta hela filmen från början till slut. Hon gick ofta tillbaka till hur Mufasa dog och att Simba blev väldigt ledsen.

– Blev han SÅ ledsen?
– Ja, väldigt ledsen. Tänk dig själv, hur ledsen skulle du bli om din pappa dog?
– Hela natten, tror jag!

:heart

Ska tilläggas att jag själv tycker att Lejonkungen är en otroligt sorglig och fin film som verkligen har en existentiell dimension genom hela berättelsen, så jag måste ta långa pauser här och var när jag ska återberätta den för att inte bryta ihop 😂 Kommer ju gå skitbra att se den ihop med barnen framöver märker jag…

Ska tilläggas att jag själv tycker att Lejonkungen är en otroligt sorglig och fin film som verkligen har en existentiell dimension genom hela berättelsen, så jag måste ta långa pauser här och var när jag ska återberätta den för att inte bryta ihop 😂 Kommer ju gå skitbra att se den ihop med barnen framöver märker jag…
Jag gråter fortfarande när Simba försöker väcka sin pappa och sen förstår att han är död :cry:.

Alltså, jag grinar från början till slut. Varje gång. Såg den med sambon på bio när den mer verklighetstrogna, animerade gick. Grät så mycket att damen bredvid tog upp näsdukar ur sin väska åt mig ett par gånger..😭:heart

Originalet är ju dock bäst och har tänkt samma kring när man ska se den ihop med dottern. 🥰:heart🥹

Alltså, jag grinar från början till slut. Varje gång. Såg den med sambon på bio när den mer verklighetstrogna, animerade gick. Grät så mycket att damen bredvid tog upp näsdukar ur sin väska åt mig ett par gånger..😭:heart

Originalet är ju dock bäst och har tänkt samma kring när man ska se den ihop med dottern. 🥰:heart🥹

Låter som att du satt bredvid mig på biografen, jag hade också en gråtare i solen bredvid 😄

Minns en gång när jag och min exsambo åkte upp till landet en helg och hade hyrt en hel bunt med skräckfilmer. När de tog slut började vi rota runt i lådan med VHS och hittade Lejonkungen. Någon minut in i filmen tittade vi på varandra och bara.. ”Orkar vi se den här?!” 😂

Låter som att du satt bredvid mig på biografen, jag hade också en gråtare i solen bredvid 😄

Minns en gång när jag och min exsambo åkte upp till landet en helg och hade hyrt en hel bunt med skräckfilmer. När de tog slut började vi rota runt i lådan med VHS och hittade Lejonkungen. Någon minut in i filmen tittade vi på varandra och bara.. ”Orkar vi se den här?!” 😂
Hahaha ja fy! Man känner sig som en självplågare som utsätter sig för sånt. 😭😍

Vi var på en lekplats häromdagen där det finns en soptunna som pratar när man slänger skräp i den, den säger typ ”tack för att du tänker på miljön” och ”tack för att du slänger ditt skräp här” och ibland rapar den. Barnen tyckte såklart att det var otroligt kul och sprang runt och letade efter saker att slänga i den medan de tjöt av skratt och sen ropade H:
”mamma, när jag har barn ska jag ta med dem till den här lekplatsen för de kommer ÄLSKA den här soptunnan!”

Liknande trådar

• Bilsemester med tvååring
  • Barnsäkra hemmet
  • Lämplig kattras?
  • Vad gör ni på sommarloven?

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat