Roligaste kattnamnet!

Sv: Roligaste kattnamnet!

Såfins morsa var en vacker dam med massvis med utstrålning vare sig hon var glad eller arg. Men hon hade lætt att ilskna till och førsvarade sitt revir så bra att inga andra katter vågade nærma sig. Dærfør fick hon heta Morrissa!
Hittade på det, Morris ær ju vanligt men det kan ju inte en hona heta, dærfør
MORRISSA!
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Oj, det är en del katter som passerat genom huset sen man var liten.

Jag växte upp med en svart hankatt som från början hette Vimse, men som döptes om när han blev äldre och mer värdig till Fhydor af Erixson the younger (varför den yngre fick jag aldrig reda på, det var min syster som döpte om honom) - till vardags kallad Fjodde.

Sen kom tronföljaren - Miramis/Mirran. En svart honkatt med egna åsikter.

När jag flyttade ihop med sambon fick jag stifta bekantskap med Skrutten (svartvit bondkatt) och Essi (svartvit hon med, väldigt lik Skrutten). Essi heter som hon gör eftersom sambon ville ha ett namn med S i.. ;)

Min lillasyster tog senare över den gamla familjekatten Miramis när mina föräldrar separerade och skaffade tre katter till - Miranda, Yoga och Karma.

Min storasyster hade en Manx kallad Cassie. När hon gick bort i höstas 19 år gammal skaffade hon två nya svanslösingar som snabbt döptes till Oine och Queso. :D
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mina två katter som ja har nu heter Joppe och Jaguar. Joppe från barn-serien "Rädda Joppe död eller levande" och Jaguar för att han var en hittekatt som blev hittade av ett par människor som körde en Jaguar. =P Fast han kallas för Jagge och Bäbis.

Andra kattnamn e: Villse, chess, bandit, bubben, soya, soffipropp.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mina förra katter hette Pikachu och Pokemon. (sonen gillade pokemon då) Nu har jag en långhårig kisse som heter Karelin (mitt ex döpte den efter en proffsbrottare) När jag var liten hade mina föräldrar en katt i nästan 23 år som hette Snurris. De hade två perserkatter som hette Whisky (skulle passa ihop med av whisky blir man snurrig) och Tråkmåns (den sistnämda hette igenligen Truls, men för att han var så slö och aldrig ville leka så fick han heta Tråkmåns)
Några stallkatter fick heta Nemo och Lego och Nino.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Nuvarande katt hemma hos mamma o pappa döptes till Tiger Timon Surikatt Johansson. Han är röd, såg lite ut som timon i lejonkungen när han var liten o detta leder ju såklart till surikatt ist för surikat :) O sen efternamn... Fast han går oftast under namnet lillebror...:)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

KL

Vi hade en dag en strykarkatt på vår gårdsplan, väntade en vecka sen började jag att mata honom, han såg för hemsk ut, mager och tovig i sin långa päls, han åt förstås stora mängder kattmat, han behövdes kastreras så den "billiga" katten som jag övertalat sambon om att jag måste ta hand om blev en dyr historia, när vi så skulle hitta på ett namn så kom sambon med det självklara Expensive, Vi hade honom hos oss i många år och tacksammare katt fanns inte att få tag på, i januari 2008 fick han en hjärntummör som satte stopp för vidare liv hos oss på jorden, han hade då blivit ca 13-14år, han kom till oss när han var ca 1-2år.

PICT0015_redigerad.jpg
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

KL

Jag ahr en helt underbar kisekatt som heter: Klådan :love:
Det blev väldigt roligt när hon skulle stereliseras och dom började dividera om hon hade klåda oxå att behandla mot. :)
Men dom sa att jag var nog ensam om å ha en katt som heter så.

Hennes dotter som bor kvar här hemma heter:Rutan :grin:
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Vi har haft endel katter genom åren..
Mina
Pyret, liiite rödvit korthårig bonnkatt. Hon var otroligt smart och väldigt kärleksfull. Trotts att hon bara var en bonnkatt utan tillstymmelse till stam så var hennes ungar väldigt eftertraktade.
Medusa, var Pyrets dotter. En riktig bitch med väldigt bestämda åsikter. Hon var 3färgad med svart botten.
Müslie var en söt semilånghårig skölpadsfärgad flicka.
Vips var en grå spräcklig söt hankattunge som bodde i stallet. Men han fick följa med en av tjejerna hem när hon avlivade sin häst, så att hon inte skulle vara så ensam.
Nu går min fina Geisha i stallet. Hon är svart med lite vitt och väldigt pratig och lättlärd. Kommer fint på inkallning, kan sitt, ligg och vacker tass på kommando men blir väldigt förnärmad när man ber henne rullarunt :p .
Hennes ena kullsyster hette Myrrah och var grå.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

KL

Jisses vad många roliga kattnamn det finns.
Jag har skrivit om min katja kissinger redan, men när jag var lite hade vi en katt som hette Morris.

Idag är det ovanligaste namnet här hemma Nio. Hon var helt enkelt katt nummer nio och mina ideer om namn var slut.

Veterinären tittade ganska länge på mig när jag skrev in henne som nummer nio. När jag gav förklaringen till varför så titta han ännu längre på mig:crazy:
Vadå? tror dom man kan hitta på namn hur som helst???

Hon lyssnar till nian, och kommer glatt när man ropar efter henne.

/B
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Våra katter heter Hugo, Ida (som är kastrerad, alltså hankatt) & String.

Hugo var min och sambons första katt, vi ville ha namn som börja på H då vi heter Helen & Henrik. Det bräckte dock när vi ville skaffa en kompis till Hugo så han slapp vara ensam när vi inte var hemma. Då hämtade vi Ida, som alla trodde var tjej, vilket vi fick inse att hon inte var när hon försökte dra över Hugo. :d Vi fick en chock, på riktigt. När vi skulle kastrera henne uppgav min sambo namnet Igor som vi försökt börja kalla "henne", men när jag ringde uppgav jag först Ida (hon fanns ju inte) eller Ior. Haha, det låter kanske inte så roligt, men jisses vad vi skratta. Sen har vi string, som vi hämta hos min mamma. Hennes syskon hade namnet vitnos & grånos, sen hade vi syndaren string. Vi har kommit fram till att även detta i slutändan är en hankatt, JISSES! Ändå trodde alla det var en flicka ifrån början.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

grannens katt heter Murre Musman Angle (angle som är efternamn på familjen) i sitt pass xD
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

KL

Mina katter heter Göte och Bertil. Vet inte om de är så ovanligt men folk brukar alltid få sig ett litet skratt iallfall.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min äldre katt (1,5 år) heter Amy, men hon lyssnar bara på Poop :)
och våran andra kisse på ½ år heter Lillskit (kallas Lillen)

Dom är som dag och natt. Poop är en ängel medans Lillskit är en jäkla terrorist.
Personlighet strålar om dom, mina småttingar :love:
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min 4månaders heter Lord Kenneth, Sambons första reaktion när han fick se honom vid 3veckors ålder var "Men det är ju en Kenneth!"...:grin:

Annars känner jag/har känt:
Mina
Mirre
Torsten
Diesel Ernst
A-J
Kurre Grej (sinner mkt och är grå..)
Tigger
Minne
Blubbe
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min ena katt heter Iza.. Inget speciellt det..

Den andra heter Knorran. Anledningen är att när man nuddar vid henne eller pratar med henne så knorrar hon till. Hon är pratglad, jamar också - men framförallt knorrljud. Jag brukar spontant peta till henne ibland när hon sitter bakom en gardin i fönstret eller så, bara för att få höra henne knorra till. :rofl:

(Hon hette Lisa när jag köpte henne som 9 månader gammal kisse, men så fort vi kom innanför dörren hemma så insåg jag att det där är verkligen inte en Lisa utan en Knorran.. ;) )
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Just ja.. ett ex hade en katt som hette Fjant.
Kändes ju sådär att gå omkring bland höghusen i hans område och ropa på katten när det var dags att ta in henne för natten etc.. ;)

Samma ex har haft katter förut som hetat Skrot.. Jesus..

(Just Jesus fick en katt heta för den hade korsliknande mönster på ryggen. Han sa att det var lite lustigt att gå ut och ropa "Jeeeesus! Kom nu Jesus. Jesus!" i det området han bodde i då han hade den katten. Bodde många religiösa där.. ehrm. Ja, han var lite speciell. Det där exet alltså.. eh.)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min mamma hade en katt som hette Kristoffer

Mina grannars katter heter Bianco, Picasso, Matisse och Knut:D
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 851
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
952
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 711
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 454
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp