Roligaste kattnamnet!

Sv: Roligaste kattnamnet!

Min katt heter Stubben!
Mamma o pappa hade en innan som hette Storbror, han var störst.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

En kompis katt heter Friggolina :D
Hennes föräldrars katt heter Nokia:)

Min heter Kira men det är inte så ovanligt kanske

Gjorde en praktik på Strömsholm en gång och där fanns två katter som hette K1 och K2 hehe
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min katt heter Loppan, min syster hittade på namnet, har ingen aning om var hon fick det ifrån.. Loppor har hon inte iallafall ;)

Tidigare katter vi haft har hetat Kotten (han klättrade upp i ett högt träd som kattunge och kom inte ner, såg ut som en liten kotte i trädet), Adam, och Skrållan, som vi tyvärr fick ge bort, hon döptes sen om till Elvira.

Min kompis farmor har berättat att de hade en katt vid namn Hitler, antar att den hade "hitlermustasch", sedan visade det sig att Hitler var en hona. "Hitler har fått kattungar" :laugh:

En annan familj vi känner har två katter vid namn Svart och Grå.

Stallkatterna har vi ju ingen aning om vad de heter, så vi har hittat på konstiga namn åt dem. Först fanns en svart, mager en som vi kallade för Tjoing eftersom det lät ungefär så när han jamade. Den katten som brukar hålla oss sällskap nu kallar vi för Skitibyx, mest för att hon är otroligt närgången och alltid ivägen, men det är på finlandsvensk dialekt.. Dessutom har hon två charmörer som kissar på allt de ser så dem kallar vi för Pissnisse och Strittpelle.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Fick hem en hankatt i fredags som kallas för Troja, det klickar inte riktigt bra känner jag..funderar på Måns, har en vana att kalla alla katter för Kissemånsiiiiiis :D

Andra kattnamn.. Kisse, Lilla Grå, Tuff Tuff, Nåppe, Smoke, Lasse P, Kompis, Sax.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

KL

Jag har haft världens problem med vad jag skall kalla mitt nytillskott för.
Vi har provat med en massa namn, men tillslut har det blivit Bråkan. Helt enkelt för att hon är en Bråka. Busig och helt under bar terrorist.

Fast hon har ett stiligt stamtavlenamn och jag hade velat ha ett människo-namn på henne som alla andra djur vi har, men så blev det inte riktigt, om man nu inte räknar "Håkan-Bråkan"
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Våra missar heter Kia (han var feminin som liten), Klara och Knut fast alla säger Herr Knutsson:)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min katt hette Hassan som liten. Lille Hassan kom dock snart ut som flicka och döptes om till Kajsa, vilket hon kallats i sina snart 14 år. För övrigt lärde hon sig "sitt" häromdagen! Gamla katter kan visst lära sig sitta :D
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Hej

Våra tre stora röda hankatter heter Krazy, Moltaz och Monz.
Nummer 1 Krazy, som var en otroligt beskedlig och söt liten kattunge med rödbeige sammetspäls, skulle från början heta Samuel. Men när han kom hem till oss så var han helbusig och helt GALEN de första veckorna så vi kallade honom crazy och för att det skulle bli ett ännu mer "crazy" namn så stavade vi hans namn med K.
Nummer 2 fick heta Moltaz (då jag alltid gillat det namnet men inte fick döpa min son till det).
Och när nummer 3 kom till oss så hette han redan Måns... så för att passa in i "syskonskaran" stavar vi hans namn med o och z.:D
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Katten vi har haft med roligast namn var nog Fjant. :)
Sedan har vi haft en del vanliga som Alma, Zingo, Dipsie, Micheline, Smack, Mulle, Dante, Linus, Rosie, Rasmus, Lasse, mfl.
Och vääldigt ovanliga, som min hona Viwvias (uttalas Vivijas). Ett namn som jag har hittat på :}
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min katt heter Loppan, min syster hittade på namnet, har ingen aning om var hon fick det ifrån.. Loppor har hon inte iallafall ;)

hah jag skulle precis skriva att min katt också heter Loppan, så såg jag att det gjorde visst din med!:p Det var inte meningen att det skulle bli hans namn, men när han var kattunge så började mina lillebröder kalla honom loppan för de påstod att han hade loppor:D Hur mycket jag än försökte få alla att kalla honom något annat så började alla kalla honom det. Såhär i efterhand så har jag kommit på att hans riktiga namn kan vara Linus, så får loppan vara ett smeknamn;)

Edit: En av mina kompisars katter heter Miffo!
 
Senast ändrad:
Sv: Roligaste kattnamnet!

*kl*

Har en katt som heter Bullen

Det var Bill och bull från Början. sen dog Bill och då kunde vi inte ha en katt som het Bull ju. Så då blev det Bullen. det passar rätt bra för han är gasnak rund faktiskt. haha


En kopmis till mina föräldrara har en katt som heter Katten i Ladan (eftersom den bodde i ladan när de köpte gården, dottern på 4 år döpte den)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

min katt här hemma heter Elof:) hans mamma hette Snöfrid. Och min sambos katt heter Fjantas, av den anledningen att han var döfjantig som liten. Mamman till han hette Valencia:)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min farmor katt hette Tarzan Camilla :D För att Jag och min lillasyster ville han skulle heta Camilla och min farmor Tarzan så blev det så :grin: Vi fattade inte riktigt det där med olika kön haha :P
Min katt Jag har nu Heter Imsavimsa Yoshi :P Haha. Kallas dock bara Imsa. Hon fick heta det för hon är vimsi och sprang in i glasbord när hon var liten och busade . :P haha:angel:
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Mina katter heter rätt vanliga saker.

Tigra, Frans och Grima.

Men ibland träffar man ju på katter som har väldigt ovanliga och/eller roliga namn.

Snälla skriv och berätta om de ovanligaste kattnamnen ni träffat på i era liv!

Det vore så roligt!

Har också en Tigra, född 2006 :idea:
Har haft katterna Räko, Ebola, Ninjo, Coccinelles Carat, Herkules och Hesekiel.

Men även hästarna Brandy, Ganja, MördarAnders, Pontus Pilatius och Nightly Problems :)
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

Min katt heter Loppan [...]
(det gör min hund också :D)

Katterna däremot, ett syskonpar husisar, heter Yoshi och Ariel.
Ariel satt i vattenskålen och drack när hon var kattunge, och höll dessutom på att drunkna i toaletten när vi haft henne hemma i två dagar. På det är hon en obstinat liten :devil: så namnet passar.
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

KL
Bästa kompisens ena katt heter Babben, en svartvit manx/bondkatt.
Kompisens syrras katt heter Morsan... :rofl:
 
Sv: Roligaste kattnamnet!

*KL*
Jag har en Dior och en Ville som dock kallas Villebus. Lilla Dior är lite skygg, bara matte som duger. Förutom tant Hanna om jag är bortrest. Kelig och gullig, älskar höga höjder och klättrar i gardinerna dagligen.
Ville var en liten buse som liten, men blir mer och mer en lat slöfok. Är dock rätt dryg och tycker han bestämmer och sitta i knät/famnen är för töntar ;)
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag leker rätt ofta med tanken på att köpa en katt. Jag har inte haft hund på två år, jag kommer inte köpa en ny hund och ingen häst...
2 3
Svar
56
· Visningar
4 684
Senast: cirkus
·
Katthälsa Jag har två katter, en hona på 2½ år och en hane på 9 år, båda kastrerade, båda för närvarande innekatter (hanen har varit ute i sitt...
Svar
10
· Visningar
926
Senast: Bison
·
L
  • Artikel
Dagbok Igår fick jag reda på att en person är död. En som jag har känt i nästan hela mitt liv iallafall som jag kommer håg. Hon är två år yngre...
2 3
Svar
55
· Visningar
3 593
L
  • Artikel
Dagbok Först innan jag skriver dethär så vill jag BE att ni kan ha respekt för att det är jobbiga saker. Jag VILL skriva om det och jag VILL...
6 7 8
Svar
140
· Visningar
8 297
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp