Rosor, rosor, rosor... Stora rostråden!

Olivia rose fortsätter så sakteliga
IMG_20200627_102641.jpg
 
Hej rosexperter! Är det någon av er som kan tänkas veta vad detta kan vara för en? Blomman är vacker, men det inte inte mycket till buske... Doftar, men inte extremt mycket.
 

Bifogade filer

  • 20200628_175306.jpg
    20200628_175306.jpg
    210,9 KB · Visningar: 12
20200628_175311.jpg


Den här växter bredvid och ser ut att vara samma sort. Sen har jag en annan buske som inte blommar, men där nästan hela busken är rödlila. Vilka sorter blir så? Jag vill ha lite koll på vad tanten planterat innan jag flyttade in, men hon bor i himlen, så det var lite svårt att få reda på det 😁
 
BC864BED-D7C6-4769-8CBA-AC669A446D94.jpeg

Klippte ner min honungsros i våras för att få upp en bättre spaljé till henne. Funderade lite på hur mycket hon skulle hinna växa till sig och tänkte att jag kanske inte skulle få se henne blomma som vanligt. Men det ordnade sig 😀
 
Visa bifogad fil 53396

Den här växter bredvid och ser ut att vara samma sort. Sen har jag en annan buske som inte blommar, men där nästan hela busken är rödlila. Vilka sorter blir så? Jag vill ha lite koll på vad tanten planterat innan jag flyttade in, men hon bor i himlen, så det var lite svårt att få reda på det 😁
Det är förmodligen en rabattros och inte en buskros. Inte mitt område och det är alltid svårt (hopplöst) att fotografera röda rosor. Men tror att t ex Inrid Bergman är röd.
Är alla bladen på buskrosen rödlila? Då kan det vara en daggros, blommorna som är små och söta blommar en kort tid så man har dem mest för bladen. Sedan är det vanligt att nya skott på rosor är rödaktiga.
IMG_2255[1].JPG
 
Det är förmodligen en rabattros och inte en buskros. Inte mitt område och det är alltid svårt (hopplöst) att fotografera röda rosor. Men tror att t ex Inrid Bergman är röd.
Är alla bladen på buskrosen rödlila? Då kan det vara en daggros, blommorna som är små och söta blommar en kort tid så man har dem mest för bladen. Sedan är det vanligt att nya skott på rosor är rödaktiga.
Visa bifogad fil 53439

IMG_2151[1].JPG
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
22 132
Trädgård & Växter Då jag vet att det finns flera trädgårdsintresserade här på Buke, tänkte jag att ni kanske har några tips på hur man räddar Kråkslottets...
2 3
Svar
56
· Visningar
7 542
Senast: Hyacinth
·
Hästvård Jag har precis börjat flytta in på en gård dit det är tänkt att hästarna ska flytta den 1 maj. Vill få dit dem så snart jag kunnat...
Svar
18
· Visningar
1 331
Senast: Aleel
·
Trädgård & Växter Min mamma hade vår trädgård som sitt hobbyprojekt, så vi har inte behövt bry oss om den. Men när hon gick bort för snart 2 år sedan blev...
2
Svar
20
· Visningar
4 552
Senast: macan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp