Rosor, rosor, rosor... Stora rostråden!

Bukefalos 30 år!

IMG_0697.webp

Pascali, en tehybrid. Fint krämfärgad, vilket jag gillar för då har jag en anledning att också köpa en ny Karen Blixen som är kritvit 😎

Jag vill ju inte vara en party pooper... men min fasad har blivit hårt åtgången av växter som stått för nära och det är inte kul att behöva åtgärda bara pga det.

Växter som vissnar ner till hösten är någorlunda ok att låta klättra mot en fasad även om en helst ska undvika det också.
Jag RYSER när jag ser gamla bilder på vårt torp med murgröna klättrandes överallt på väggarna... :nailbiting: Den finns kvar på södersidan, men inte på husväggen. Så fort jag ser "tentakler" som börjar klättra plockar jag bort dem snabbt!!

Bu och bä med rosorna. Jag har ju endast tåliga buskrosor. Marken här är inte toppen för rosor, de vill inte riktig ta sig. Jag har haft ihjäl flera.

Köpte em New Dawn som visade sig vara en vit enkel när den började blommas. DEN v'äxer.
En Freja planterades över avkommas kära katts grav. Den har vuxit och blommat men i vintras frös den ner rejält.

Men det sker mystiska saker också. Min rosa mundi som kämpar bredvid knuten är i år ren rosa. Skarpt rosa.
Persisk gulros växer dåligy men blommade trots allt.

Jag verkar vara bättre på pioner än rosor. I alla fall på det här stället. På gården växte rosor fint.

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka