Rostat bröd

Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."

Är det verkligen så att ingen rostar bröd längre? Hur går engelsmännen? De har väl alltid rostat bröd till frukost?
Köpte ny turkos brödrost i torsdags för en skiva. Brödrosten har upptinings läge också.

Din sambo behöver en uppdatering i brödrostandets värd😀
 
Man måste göra så när man inte vill att smöret ska smälta. För att sen kunna ha på sylt/marmelad eller honung. :d
Det går alldeles utmärkt att ha både sylt och marmelad på smält smör. Snabba ryck bara!

Sprött svalt mot ljummet bröd, yes. Som baguetter som också är en favorit :P Vill inte ha de varma och svampiga
Baguetter är ju svampiga på insidan, precis som rostat bröd?
 
Att läsa den här tråden är rent självplågeri. :arghh:Det vattnar sig i munnen bara av att läsa rubriken nu när jag vet alla fantastiska bröd-, värme-, krisp-, smör-, marmelad-, ost-kommentarer.

Mvh / utan bröd i snart ett ååååår!

Ps
Man måste göra så när man inte vill att smöret ska smälta. För att sen kunna ha på sylt/marmelad eller honung. :d
Nejnejnej! Håller med @Nahar. Det är bara en fråga om tempo och tajming.
Det gör det inte alls! :mad: Det funkar bara med ost. :p
Jag som trodde du var min rostebrödssjälsfrände! :(
 
Köpte ny turkos brödrost i torsdags för en skiva. Brödrosten har upptinings läge också.

Din sambo behöver en uppdatering i brödrostandets värd😀
Turkos brödrost låter kul, man kanske ska se sig om på brödrostfronten?

@Lovisaleonora Ja min sambo har en del idéer men eftersom han är min käresta kommer jag inte att hänga ut honom på nätet ;)

@Kratus
Det är ju det smälta smöret som är det goda med rostat bröd.:d
 
Rostat bröd ätes genom att smörja ena halvan av ett bröd medan det är varmt och skynda sig att äta det innan smöret har hunnit börja rinna (äckligt) och definitivt innan smöret smält och gjort brödet mjukt.
Sedan kan man smöra andra halvan och lägga på ost och marmelad om det har svalnat lite. Det andra brödet har såklart stått på högkant under tiden så att det är frasigt till macka nr 2.

Rostar max 2 bröd för om dom står längre än så blir dom bara torra och hårda alternativt fuktiga och därmed inte goda.
 

Liknande trådar

Mat Läste i vgv-tråden att nån ätit rostat bröd. Jag har inte gjort det på evigheter (+10 år). Har ingen brödrost. :down: Blev så himla...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 046
Senast: ameo
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 481
Senast: Sirap
·
Hemmet För 3 år sedan beställde vi ett roster till vår kamin, handgjort i smidesstål enligt hemsidan. Inte enormt dyrt, men inte jättebilligt...
Svar
13
· Visningar
694
Senast: Pegasus63
·
Hemmet Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker! Min shoppingsugna hjärna tycker...
2
Svar
26
· Visningar
2 457
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp