Bukefalos 28 år!

Rostat bröd

Det är typ som Bregott, men med lite mindre komjölk.
Bregott minus smöret =

7340083478543_1579471285846_master_axfood_300


Funkar mindre bra på rostbröd...
 
Amen! Jag hade gått i taket av en sådan kommentar.

Jag äger faktiskt ingen brödrost men nyttjar killens frekvent. Är uppvuxen med bregott, hemmagjord aprikosmarmelad och hushållsost och det är nog fortfarande favoriten även om marmeladen numera är från Ica. Det är DÖDSVIKTIGT med perfekt rostning och supersnabb bredning och ätning. Smöret ska smälta men osten får inte hinna bli mjuk. Och numera som efterrätt en macka med bregott och Nutella. Just nu är Södervidinges Medelhavsbröd favoriten men nu och då blir jag sugen på barndomsrostbrödet Pågens Rasker 🥰
Mmm Pågens Rasker, mindes det bara härom året och köpte och barnet bara älskar det, jag med, det är precis så gott som jag mindes det.

Men jag vill helst ha mjuk ost på och har smör på när det svalnat lite så det inte smälter igenom.

Men längtar såå efter den perfekta aprikosmarmeladen till, från Koo. Den hade morfar, har inte sett den sedan 80-talet (och att man inte köpte ngt från Sydafrika) bara apelsinmarmeladen (som också är ngt alldeles extra även i jämförelse med "dyr apelsinmarmelad från england").
 
Mmm Pågens Rasker, mindes det bara härom året och köpte och barnet bara älskar det, jag med, det är precis så gott som jag mindes det.

Men jag vill helst ha mjuk ost på och har smör på när det svalnat lite så det inte smälter igenom.

Men längtar såå efter den perfekta aprikosmarmeladen till, från Koo. Den hade morfar, har inte sett den sedan 80-talet (och att man inte köpte ngt från Sydafrika) bara apelsinmarmeladen (som också är ngt alldeles extra även i jämförelse med "dyr apelsinmarmelad från england").
Koo finns på Coop, Ica med flera.
 
Om ag svarade på rätt var det när jag pratade om baguetter som blir frasiga och inte mjuka i mitten, och att de alltid blir frasiga i ugnen, men kanske taggade fel inlägg?
Nej, rätt inlägg, men jag trodde vi pratade om smör. Pratar vi om baguetter i ugn så är det ju samma som du menar om allt rostat bröd: du vill bara ha torrt bröd:p Skulle aldrig få för mig att rosta baguette, de är till sin natur frasiga på utsidan och mjuka inuti av en anledning!
 

Liknande trådar

Mat Läste i vgv-tråden att nån ätit rostat bröd. Jag har inte gjort det på evigheter (+10 år). Har ingen brödrost. :down: Blev så himla...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 058
Senast: ameo
·
Mat Vi veckohandlade som vanligt i söndags men på grund av hela familjens magsjuka så har det ju inte blivit mycket mat som lagats...
2 3
Svar
40
· Visningar
2 601
Senast: Sirap
·
Hemmet För 3 år sedan beställde vi ett roster till vår kamin, handgjort i smidesstål enligt hemsidan. Inte enormt dyrt, men inte jättebilligt...
Svar
13
· Visningar
739
Senast: Pegasus63
·
Hemmet Min konsumtionskritiska hjärna är kritisk. Jag har redan en rejäl ugn och en brödrost - det räcker! Min shoppingsugna hjärna tycker...
2
Svar
26
· Visningar
2 486
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp