Bukefalos 25 år!

Rostat bröd

fejko

Trådstartare
Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."

Är det verkligen så att ingen rostar bröd längre? Hur går engelsmännen? De har väl alltid rostat bröd till frukost?

Jag gör det! Jag äter glutenfritt och tinar hellre mitt frysta bröd i brödrosten än att köra det i mikron eller låta det tina i rumstemperatur pga blir godare. I alla fall så länge det inte lägger frallor, de går inte ner i brödrosten. 😁
Men skivat bröd, tekakor, fjällrundor och liknande åker ner i den. :d

Mineur

Moderator
Haha, vilken lustig kommentar! Både jag, mina brittiska bekanta och min svenska familj äter rostat bröd ganska frekvent och jag har aldrig reflekterat över att det skulle vara något gammeldags över det. Här i UK är "toast" definitivt fortfarande en hörnsten i många människors frukost.

Jag blev lite sugen på rostat bröd men då tyckte min sambo att "det var ju sådant man gjorde på åttiotalet" "Stig-Helmer testade brödrostar."

Är det verkligen så att ingen rostar bröd längre? Hur går engelsmännen? De har väl alltid rostat bröd till frukost?

Jodå, här rostas det bröd dagligen. Mest barnet men det händer att vi gör det också. Det är ju gott!

Vi rostar bröd dagligen :D. Det finns otroliga mängder långfranska i bröddiskarna, brukar vara en hel hylla full av olika varianter, så vi är nog inte ensamma.

Jag rostar bröd regelbundet! Nyrostat, mycket smör och hushållsost är ju :d
Har alltid en påse i frysen, perfekt att ta fram när suget kommer.

Liknande trådar

Mat Mat behöver ju vi alla ha i oss. Jag har funderat på varför det är så olika bland människor varför de gillar eller inte gillar att laga...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
2 804
Mat Jag har genom livet försökt att baka bröd med det har inte blivit någon raketkarriär av det precis. Mina limpor får alltid en stark...
4 5 6
Svar
109
· Visningar
4 923
Skola & Jobb Ska plugga vetenskapsteori och metod nu på vårterminen och sen skriva kandidatuppsats till hösten. Kursen nu på vårtermingen är på 7,5...
Svar
9
· Visningar
356
Hundhälsa Detta är nog det absolut svåraste jag någonsin har behövt skriva. Jag har en pomeraniantik på snart 4 år, hon är min första hund och...
Svar
17
· Visningar
3 747

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CXLVII
  • Vinterutrustad bil
  • Pusseltråden

Hund, Katt, Andra Djur

• Vinter med hund
  • Flyga med katt