Bukefalos 28 år!

Royal Ascot

solros

Trådstartare
Vad var det för lallarjockey som red Black Caviar? Utan att vara så insatt så måste jag ju säga att det där är en riktig champion som höll nosen först till mål!
 
Sv: Royal Ascot

Ja det var inte utan att jag nästan fick hjärtstillestånd! Men var det inte ordinarie jockeyn?

Men vilken häst hon är, Black Caviar :love:
 
Sv: Royal Ascot

någon som trodde att mål var 100m före mållinjen ;)


hon såg sååå halt ut efteråt, men tydligen har veterinären kollat å allt är bra!

Vilken stjärna! :love:
 
Sv: Royal Ascot

vår ponnypålle bryr sig inte om var mållinjen är, han vill vinna oavsett var, tål ingen framför. Fortsätter efter mållinjen tills ev. framförvarande (som vet var mållinjen är alt. lyssnar på vad ryttaren säger) har passerats
 
Sv: Royal Ascot

såg det också! De som sa att hon var oskadd!

Fast han missade mål... men han red ju inte för å vinna med 10-12 längder om man säger så!

Ändå skönt ATT hon vann, jag grät typ när Zenyatta inte vann sin sista :(

Grät även när Järvsöfaks körde sina sista tävlingar.... hans världsrekord... å hans 100:e seger... å hans sista start... my god...
 
Sv: Royal Ascot

Hon hade tydligen sträckt en muskel i den djupa banan så jockeyn gjorde det enda rätta - försökte spara sin häst.:)

Har du sett loppet? Han rider på henne till ca 100 kvar, sedan slutar han för att sedan rida jättehårt på henne sista biten in mot mål. Knappast att han gjorde det för att han kände att hon var skadad. Sedan att banan inte passade henne och att han inte red för att vinna med stor marginal, tror jag säkert är sant.

Hade det varit min häst hade det enda rätta varit att tagit upp hästen om jockeyn kände att den var skadad, men så får man kanske inte göra inom galopp?
 

Liknande trådar

Hundhälsa Kortversionen: hunden har ätit Fodax (oftast vilt) i flera år och funkat jättebra på det. Nu har vi flyttat till Åland och här finns...
2
Svar
20
· Visningar
1 682
Senast: Myrten
·
Skola & Jobb Jag har lite lösa funderingar kring sjukperiod och krav på sjukintyg (från dag 8). Vilka frånvarodagar räknas? Vad jag förstår räknas...
Svar
4
· Visningar
666
Skola & Jobb Har en riktig hemmafredag med halv sovmorgon. Dagens enda konkreta mål är att iallafall försöka tugga i sig ytterligare ett block av vad...
2
Svar
31
· Visningar
2 274
Senast: Milosari
·
Hästmänniskan Blir så himla trött på mig själv! Behöver skriva av mig lite. Mitt liv de senaste kanske fem åren har gått ut på att jag mer eller...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 190

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 8 månader
  • Uppdateringstråd 29
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp