Rundcorall igen !

S

spralla

Har så småningom tänkt att börja träna med Frasse i corallen. Har fått lite tips och ideer från NNHA. Vad jag däremot undrar över är detaljer som tex; skall man vara helt ostörd ? Är det ok att de andra hästarna är i hagen som ligger i direkt anslutning till corallen ? Är det ok med andra orosmoment som stimmiga barn osv ? Kan jag prata med någon annan som kanske kommer förbi och frågar något ?
 
Det väsentliga är att du kan koncentrera dig på vad du ska göra då det är du som måste vara snabb med timing och att läsa hästen. Om det finns hästar i hagen brevid tycker jag har mindre betydelse, men det kan bli lite svårare om han hellre fokuserar på dem än på dig. Du måste kanske anstränga dig lite mer bara för att behålla uppmärksamheten. Samma sak om någon frågar saker. Du kan inte ge hästen fullständig uppmärksamhet samtidigt som du pratar med någon annan. Kanske bättre att vänta tills ni tar en paus i alla fall.
Vad ska du träna i corallen förresten?
Niklas
 
Jag har varit inne på denna länk:
http://w1.472.telia.com/~u47202999/
och där tittat på träning med lös häst i rundcorall.
Det är vad jag tänker börja med. Jag är inte alls bevandrad i ämnet, men tycker att det verkar vara en bra form av motion. Så ni ( du ) får ursäkta mig om jag uttrycker mig fel eller så i mina inlägg i ämnet. Vi skall träna lederskap :confused: tror jag...
 
Läs boken,det är Antti som skrivit den,och han vet vad han talar om.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
2 927
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Ska jag vara ärlig så har 2023 varit ett riktigt skitår. Första kvartalet var ju åt pipsvängen redan från början med en fin vän som...
Svar
6
· Visningar
1 387
Senast: astronaut
·
Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 624
Senast: anna_panna
·
Hundträning Jag har upptäckt att min hund, som inte alls är en vaktig ras, har börjat bete sig lite vaktigt mot/för mig. Han vaktar mig mot barnen...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
12 655

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp