rundsydda tyglar?

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare ScissorHands
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 740
S

ScissorHands

Tror det funnits en tråd med tips om det tidigare, men lyckades inte hitta någon nu...

Vad jag vill ha är alltså rundsydda tyglar och jag vill INTE ha vävribb eller gummi - vilket är det enda jag kan hitta :crazy:

Helst vill jag ha spännen på insidan och de ska vara mörkbruna eller svarta och finnas i storlek full. Och helst inget skräp som lätt går sönder, utan hellre betala lite och att det är trevligt läder.

Märken och gärna inköpsställen :)

Sv: rundsydda tyglar?

ett kandar från pfiff har rundsyddatyglar helt i läder kolla om det går att få bara tyglar ifrån någon återförsäljare

Jag hittade det kanadaret du måste tänka på och det är helt rätt sort med rätt spännen tom :) Ska maila runt efter någon som säljer tyglarna separat.
Det jag undrar över är kvalitén på lädret, har känt på ett Pfiff träns en gång och jag tyckte det var som Hööks-läder :p Någon som har något Pfiff träns /tyglar?

blev dubbelt

Senast ändrad av en moderator:

Petar upp för att få fler förslag och åsikter om Pfiff läder...

Har lyckats hitta förutom Pfiff kandartyglarna ett par som är rätt, Passier har med rätt spännen och helt i läder, men de är lite dyra, så finns andra alternativ som ligger lite ifrån över 1000kr för ett par tyglar så är det välkommet i första hand :angel:

Liknande trådar

Utrustning Helflätade tyglar, finns det att få tag på nu för tiden? Jag är på jakt efter ett par hyfsat smala (max 15 mm), i storlek full. I bra...
Svar
2
· Visningar
793
Senast: Elendil
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag nu har köpt mig en gammal stuga med en väldigt stor karaktär så kändes det inte som att det fanns några alternativ - stugan bara... 2
Svar
28
· Visningar
2 791
Senast: cassiopeja
·
Utrustning Jag är ute efter ett par bra och sköna tyglar. Dom två sista gångerna som jag har köpt så har tyglarna töjt sig. Dom sista töjde sig...
Svar
13
· Visningar
1 300
Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt... 2 3 4
Svar
65
· Visningar
14 389

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka