Ryktlåda vs ryktväska

Hej!

Ingendera. Jag har sytt en egen borsthängare där varje borste har sin egen plats och hovkratsen (som alltid försvinner i låda/påse) sin egen. Älskar min borsthängare!

/Lavinia, som använde gamla trasiga lakan och en galge och fick en lösning som inte retar henne alls.
Vilket föredrar du? Varför?
 
Ryktväska helt klart. Får plats med mycket och hittar ändå allt enkelt. Små grejer i facken på sidorna är kanon. Har en från Eskadron som är mycket stabil och bra.
 
En häst jag red hade en cykelkorg till borstarna, skräpet ramlade igenom och man kunde hänga upp den på boxdörren. Smidigt.
Egentligen föredrar jag en putsbox med lock.
 
Jag har tidigare haft ryktlåda men fick en ryktväska i julklapp av en vän för några år sedan då hon visste att jag spanat på en sån.

Den är perfekt!

Den är från Eskadron och lagom stor och rymmer allt jag behöver få plats med och mer därtill.
Kommer troligen aldrig gå tillbaka till ryktlåda.

Övriga i stallet kör med kundkorgar och det verkar smidigt men jag vill ha något snyggare.
Någon undrade var man kan köpa såna och min man säger att husvagnssäljare kan ha då husvagnsägare ofta använder såna när dom går iväg med disken. Sen om det stämmer vet jag inte då jag inte är någon campingmänniska, det är dock han :p
 
Hej!

Ingendera. Jag har sytt en egen borsthängare där varje borste har sin egen plats och hovkratsen (som alltid försvinner i låda/påse) sin egen. Älskar min borsthängare!

/Lavinia, som använde gamla trasiga lakan och en galge och fick en lösning som inte retar henne alls.
Kort på den, pliiis. Kan inte föreställa mig en hemsydd borsthängare...:confused:
 
Vilket föredrar du? Varför?
Ryktväska helt klart! Lätt att släpa med sig runt, bara hänga över axeln och rulla vidare. Brukar ha min hängandes på boxdörren. Väldigt smidig och tar inte lika mycket plats som lådan. Har en sån vanlig ryktväska köpt på Hööks har jag för mig. Använder de borstar som ligger överst dagligen, sen har jag annat "användbart" i botten. I de små facken har jag sax, hovkrats, schampoo/såpa, gummiband, broddar och annat sånt som kan vara bra att ha.

Brukade ha ryktlåda förr och jag hittade aldrig det jag skulle ha. Visserligen lättare att rengöra, men för det mesta är det väl bara att tömma väskan/lådan och skaka ur smuts. :D
 

Liknande trådar

Utrustning Min stora ryktlåda börjar sjunga på sista versen och jag försöker hitta en ny i samma storlek. Uppskattar den till 55-60 cm lång...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Valle
·
Utrustning Det kommer ju titt som tätt trådar från nya hästägare om vad folk har i sina ryktlådor, och jag tycker det är mysigt att läsa trådarna...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 307
Senast: Bison
·
Utrustning Någon som har synpunkter på Umesläp B60 vs Portax LSR.
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Magge
·
Utrustning Tjo, lite nyfiken på om ni föredrar sidostycken (och tyglar) med klassiska spännen eller med hakar? Är det någon skillnad annat än...
2
Svar
24
· Visningar
1 608
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp