Ryktlåda vs ryktväska

Om man kan ha ryktväskan hängande på boxväggen så föredrar jag det, smidigt att ha allt så nära till hands.
Om man måste bära fram och tillbaka föredrar jag att ha en liten smidig ryktlåda (eller annan låda) för vardagsborstarna och en större i sadelkammaren med sånt som används mer sällan.
 
En låda. I den får man bättre överblick så man slipper leta efter grejer som ligger huller om buller i en påse.
 
Har en rykthink och har haft i en massa massa år nu, tycker det lätt blir för tungt med ryktlåda. Lite rotande får man ju göra, men samtidigt tycker jag den sväljer mycket, det mesta ligger trots allt bredvid varandra.
 
Den gamla hederliga ryktlådan alla dagar i veckan, älskar den! Har ägt 2 i mitt liv o endast bytt pga färgbyte. Får plats med allt utan att det är trångt o ser allt direkt. Vardagshjälten!
 
Jag måste köpa ny efter att min ryktlåda sen 7 år tillbaka gått sönder. Lobbying i stallet är stor för ryktväskan men jag förstår inte fördelarna. Ser ut som jag inte är ensam :p Får nog bli en ny låda :)
 
Väska föredrar jag, men det är också det enda jag haft. Smidigt att bära på axeln/tvärs över och smidig att förvara. Beror dock på väskans utformning, tygpåsar eller "gympapåsar" tycker jag är värdelöst, omöjligt att hitta det man ska :yuck: Jag har en vanlig tygväska som jag bara kastar in i tvättmaskin om den blir för smutsig.
 
Vilket föredrar du? Varför?
Väska, har en rund som är stadig så den står bra på maken och inte säckar ihop. Gillar den för den är lätt att bära med sig, har många bra fack på utsidan och tycker om att den går att stänga med dragkedja. Tycker jag får plats med allt jag behöver i den - och det är en hel del grejer. Är ganska lätt att borsta ut och har även tvättat den i duschen hemma några gånger :D
Har haft låda men tycker det är klumpigt.
 
Föredrar väska. Använder 2-3 borstar till vardags, så dom ligger alltid överst och är lätta att få tag på. :D Hovkrats, sax osv i de små facken på sidorna. Har en väska från Eskadron som jag gillar, den är stabil och rymlig!

Låda tycker jag är för bökigt. Vill inte behöva öppna ett lock för att få tag i favoritborsten. :angel:
 
jag har haft ryktlåda i plast och ryktväska samt trälåda för ryktsaker.

föredrar ryktväskan, främst då man lätt kan hänga upp den bredvid uppställningsplatsen samt att det inte finns ngt lock som kan gå sönder ;). inget lock heller vilket jag tycker om.
trälådan har jag i bilen, har tävlings saker i den och för det är den jätte smidig. går att ha som sadelbock, och som uppsittnings pall också vilket är väldigt smidigt ^_^. plast lådan gick sönder i gångjärnen, och sen så tar den mer plats än väskan utan att för den delen ha mer utrymme i sig.
 
Vilket föredrar du? Varför?
Rycktlåda tar mkt mer plats. Och jag använder ändå rätt begränsat antal borstar så då fungerar rycktväska bra. Och lock känns så besvärligt :P
Jag hanterar ibland två andra hästägares saker varav den ena har sina saker i rycktlåda och den andra i tygpåse. Jag blir skitfrustrerad på båda. Handtagen på många rycktlådor tycks vara instabila och hoppa ur läge dessutom :confused:
 

Liknande trådar

Utrustning Min stora ryktlåda börjar sjunga på sista versen och jag försöker hitta en ny i samma storlek. Uppskattar den till 55-60 cm lång...
Svar
6
· Visningar
789
Senast: Valle
·
Utrustning Det kommer ju titt som tätt trådar från nya hästägare om vad folk har i sina ryktlådor, och jag tycker det är mysigt att läsa trådarna...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
5 307
Senast: Bison
·
Utrustning Någon som har synpunkter på Umesläp B60 vs Portax LSR.
Svar
0
· Visningar
229
Senast: Magge
·
Utrustning Tjo, lite nyfiken på om ni föredrar sidostycken (och tyglar) med klassiska spännen eller med hakar? Är det någon skillnad annat än...
2
Svar
24
· Visningar
1 608
Senast: Shixle
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp