Det är inte aktuellt just nu för den sport det handlar om. Men den som lever får se. Dottern rider sitt sista ponnyår nu eftersom det är sista internationella året, så dessa regler är inget som överhuvudtaget spelar någon egentlig roll för oss ändå.
Jag håller som sagt inte med dig - eller idrottsförbundet - alls. Och om du inte hade problem med olika åsikter hade du inte skrivit att det är tragiskt att jag som ledare är ett problem för att jag inte håller med RF, eller hur? Så du har alltså problem med olika åsikter.
Oavsett - spelar det inte mig någon roll. Vi har sålt våra dyra b-ponnyer och dottern rider sista året på ponny eftersom det är hennes sista internationella år. Vi har råd att satsa och har haft råd att satsa även på större ponny även om det svider i plånboken. Men man ska komma ihåg att ett lands idrottsliga framgång mäts av landslag och seniornivå och där har vi redan sett en nermontering av de sporter som tog bort tävlingar tidigast.
Vad är det för idrott då? Av ren nyfiken?
Jag har som sagt inga problem med åsikter. Men jag tycker det är väldigt synd att du, som ledare, säger sig inte bry sig om demokratiskt fattade beslut. Jag tycker att även om du har en annan åsikt (som du gärna få uttala), så behöver du (liksom jag) förhålla dig till fattade beslut. Idrotten ligger lite pyrt till, flera ministrar (både Jakob Forssmed och Amanda Lind) har kritiserat idrotten och tom hotat att minska det ekonomiska stödet. När RF, distrikten och (vissa) SF då försöker ändra inriktning för att säkra idrottens fortsätta stöd, så är det väldigt synd att det tom motarbetas av enskilda medlemmar.
Vilka sporter tänker du tog bort tävlingsmoment för barn? I detta fallet är det ju ingen (vad jag läst?) som tycker att tävlingsmomentet ska tas bort helt.
Har du källa på att det är viktigt att elitsatsa innan 13-års ålder för ett lands internationella framgångar? Det finns ju nämligen ganska mycket forskning som säger exakt motsatsen, ex. är det istället viktigt att:
Motverka selektering, toppning och utslagning
Prioritera bredd, glädje och delaktighet
Fokusera mer på lärande och lek, mindre på tävling
Ledare förstår och har kunskap om barns utveckling och rättigheter
Det enbart är fördelar med att barn håller på med flera idrotter länge.