så äcklad!

Jisses vad min tråd spårade ur från en "maskimatentråd" till vegan eller icke vegan..........

Det är synd ... Den roligaste delen var redighetskommitténs sammanträde som kom fram till hur bra det var med mask i din sallad. ;):D I teorin är det säkert jättebra men när det kommer till ens egen tallrik så vill man nog fan att det som är på den ska vara DÖTT?

Den bukekorrekta tråden skulle naturligtvis ha varit Hurra, jag fick en mask i min sallad, hoppas den kommer ut levande imorgon när jag bajsar i komposten :D

Men det är roligt att Buke är sig likt :love:
 
Om man går tillbaka från matlagningsutvikningen så skulle jag fortfarande gärna vilja få ett svar från dem som tycker att det går bra att ha husdjur om de mår bra. Vad är det bästa alternativet om man har höns både för ägg och för att man tycker att det är mysigt? Ska man försöka hindra en höna från att ruva - och det är en STARK drift, förra året hade vi en höna som envist låg dubbel tid(6 veckor!)för att det inte blev något av första vändan ägg, trots att vi försökte hindra henne. Ska man låta alla tuppar leva trots att de inte kommer att få bra liv? Eller är det ok att faktiskt göra som vi gör och slakta och äta dem?
Naturligtvis försöker vi hitta nya hem och har också lyckats i några fall. Min mammas tupp är en av våra fjolårskycklingar - men då åt vi å andra sidan upp hennes dåvarande elaking till tuppskrälle...

Så här tillbringade just den kull som ruvades fram av den envisa hönan sin sommar. Till hösten, när de två tupparna längst fram i bild började bli bortkörda från flocken av den vuxna tuppen knep det lite i hjärtat men då fick de bli mat. Den brunaste hönan blev tagen av duvhöken( :cry: ) medan lavendelfärgade Gertrude och nästan helsvarta Koko krafsar runt i trädgården här. Koko har för övrigt fem kycklingar i släptåg. Men det är mest en parentes.

foumlrstakullensommar_zpspefsypi8.png
 
PS för säkerhets skull, jag gillar redighetskommittén också, i många frågor är jag dess självutnämnda ordförande :angel: (dock inte när det gäller etiskt ätande)
 
Det är synd ... Den roligaste delen var redighetskommitténs sammanträde som kom fram till hur bra det var med mask i din sallad. ;):D I teorin är det säkert jättebra men när det kommer till ens egen tallrik så vill man nog fan att det som är på den ska vara DÖTT?

Den bukekorrekta tråden skulle naturligtvis ha varit Hurra, jag fick en mask i min sallad, hoppas den kommer ut levande imorgon när jag bajsar i komposten :D

Men det är roligt att Buke är sig likt :love:

Ja det var länge sedan jag såg en så pass urspårad tråd! Haha.. men jag har lämnat den för länge sedan, så fortsätt ni diskutera veganism. ;)

Buke är sig likt haha...
 
Ja det var länge sedan jag såg en så pass urspårad tråd! Haha.. men jag har lämnat den för länge sedan, så fortsätt ni diskutera veganism. ;)

Buke är sig likt haha...
Det roliga är när man läst första inlägget när tråden var ny, tänkt "jaha" och sen avvikit för att sen, långt senare, se att wow, tråden är fortfarande aktiv och måååånga sidor lång. Klickar in på sista sidan för att upptäcka vad den handlar om. Aha, ytterligare en mattråd som handlar om att äta korrekt med tillhörande pajkastning.
 
Det roliga är när man läst första inlägget när tråden var ny, tänkt "jaha" och sen avvikit för att sen, långt senare, se att wow, tråden är fortfarande aktiv och måååånga sidor lång. Klickar in på sista sidan för att upptäcka vad den handlar om. Aha, ytterligare en mattråd som handlar om att äta korrekt med tillhörande pajkastning.

Och ändå har vi faktiskt inte fått svar på den mest intressanta och springande frågan:

Hur äter man egentligen en nyupptäckt salladsmask på ett korrekt sätt enligt etikettsreglerna? Med händerna? Med en liten gaffel a la snigelgaffel? Inte alls? Frågorna hopar sig.
 
Och ändå har vi faktiskt inte fått svar på den mest intressanta och springande frågan:

Hur äter man egentligen en nyupptäckt salladsmask på ett korrekt sätt enligt etikettsreglerna? Med händerna? Med en liten gaffel a la snigelgaffel? Inte alls? Frågorna hopar sig.
Beror nog på vilken matreligion man bekänner sig till. En vegan gör väl som jag var inne på: sväljer den hel, mycket försiktigt, så att den ska komma ut levande dagen efter.

Om det inte är en hardcore vegan förstås, då ger hen masken ett namn, bygger ett litet habitat av resten av salladen, låter den leva där resten av sina dagar och svälter själv hellre än att äta av lilla maskens lebensraum.

En viktväktare väger den på våg och pointsberäknar den så att den ska räcka hela veckan.

En LCHF:are smälter ett paket smör och dränker den i, annars blir det alldeles för magert till och med som frukost.

5:2-aren kör den i mixern och gör en smoothie på den att dricka på fastedagen.

Fast nu var det ju faktiskt etikett du undrade över. Jag tycker att du ska skriva till Ribbing och fråga. Återkom gärna med svaret :D
 
Det är synd ... Den roligaste delen var redighetskommitténs sammanträde som kom fram till hur bra det var med mask i din sallad. ;):D I teorin är det säkert jättebra men när det kommer till ens egen tallrik så vill man nog fan att det som är på den ska vara DÖTT?

Den bukekorrekta tråden skulle naturligtvis ha varit Hurra, jag fick en mask i min sallad, hoppas den kommer ut levande imorgon när jag bajsar i komposten :D

Men det är roligt att Buke är sig likt :love:

Intstämmer.

Även om jag på ett plan kan förstå vilka bra masken kan betyda(som inte massa bekämpningsmedel) så hade jag inte ätit en tugga till och jag hade också fått ångest. För min del får maskarna helst stanna kvar i jorden där salladen växte isället för attfölja med den upp. :D

Förövrigt roligt att se dig på buke igen( du kanske har varit tillbaka ett tag men jag tror du var saknad av många när du inte var här en period).
 
Om det inte är en hardcore vegan förstås, då ger hen masken ett namn, bygger ett litet habitat av resten av salladen, låter den leva där resten av sina dagar och svälter själv hellre än att äta av lilla maskens lebensraum.

Du tror inte det kan räknas som utnyttjande av masken att placera den i en miljö konstruerad av en människa?:cautious: Masken kanske mår bäst av att återvända till ett liv i frihet? Och har vi verkligen rätt att bestämma vad som är bäst för masken? :confused:
 
Intstämmer.

Även om jag på ett plan kan förstå vilka bra masken kan betyda(som inte massa bekämpningsmedel) så hade jag inte ätit en tugga till och jag hade också fått ångest. För min del får maskarna helst stanna kvar i jorden där salladen växte isället för attfölja med den upp. :D

Förövrigt roligt att se dig på buke igen( du kanske har varit tillbaka ett tag men jag tror du var saknad av många när du inte var här en period).
Jag hade nog studsat en halvmeter, slängt masken, tagit på mig mina starkaste glasögon och finkammat salladen med tandpetare innan jag åt upp den :D

Eller förresten: FÖRST hade jag fotat masken mitt i salladen och lagt upp den på buke, insta, twitter och facebook. Glömde det :D

(Tack, jag började sakna buke också! :up:)
 
Jag hade nog studsat en halvmeter, slängt masken, tagit på mig mina starkaste glasögon och finkammat salladen med tandpetare innan jag åt upp den :D

Eller förresten: FÖRST hade jag fotat masken mitt i salladen och lagt upp den på buke, insta, twitter och facebook. Glömde det :D

(Tack, jag började sakna buke också! :up:)

Ett lämpligt trådnamn kanske varit "Hur avmaska sallad?,vilket medel är bäst?":idea:
 

Liknande trådar

Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 680
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 429
Senast: Bapelsin
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Efter mitt förra blogginlägg kom jag att tänka på det här med att jag var bra på att förtrycka mig själv under min uppväxt… Och då kom...
Svar
19
· Visningar
3 599
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 636
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp