så arg ja blev.... långt inlägg*

N

_Nova_

Hej! måste få skriva av mig, vet inte om detta hamnar rätt eller om de finns någon tråd alls för detta.

Men det börja me att jag hade världens underbarste föl som kom som en överraskning, som ja inte kunde ha kvar efter ett tag pga av plats, tids och pengabrist, hennes mamma gick bort när hon bara va 4 mån och hon chippades och ålderintygades o allt som ska till ett grundpass, då ja inte ägde pappan då o mamman va död så tog ja utan härstammning så passet skrevs me okänd härstammning. sen satte ja ut annons att ja ville ha ut henne på foder.

Men precis efter så skrev en "msnkompis" att hon ville köpa fölet och de tyckte ja va super för hon bor inte alls långt ifrån mig och då kunde ja fortsätta o ha kontakt me henne + att hon lova ett toppen hem och att hon skulle få stanna hos henne en evighet och hon skulle få de såå bra! så vi kom överrens om ett kompispris, sen tog inte ens en månad utan en halv innan hon skrev att hon inte kunde ha fölbebisen kvar då hennes kille förlorat sitt jobb så besviken ja blev men tyckte synd om henne också. men man Borde man väl ha ett hum om att hennes pojk skulle bli uppsagd, eller varför sökte inte hon ett jobb, eller han för hon åma sig så mkt om hur mkt hon gärna ville ha safira(fölet) kvar, då borde de ju gå o ordna på nått sätt?

Jag ville gärna köpa tillbaka henne men hade inte pengar så hon fick sälja henne så hon annonsera och hitta ett hem nära och allt har vart frid och fröjd tills passet kom nu och ja lämna de till min msnkompis. Efter ett par dagar ringer världens otrevligaste människa me sån tyken attityd att ja börja gråta, hon kom med en massa påhopp att ja förfalskat en massa saker till passet och att hästen inte ens hade något pass o att ja ljugit i annonsen ja, allt hon kunde hitta på om hästens pass och i annons, så hon ville träffas ja va så ledsen o skärrad o flyförbannad för hon va precis som hon skulle stämma mig, för vad?, sen tog de en dag så ringer hennes gubbe som verka vara den nya ägaren till fölet och påstår att fölet inte har pass och att ja skrivit massa saker i annonsen (la inte ens ut nån annons för va ju safiras nya ägare), fick grymt mkt påhopp att ja förfalskat o att påstående föräldrar inte va föräldrar och att dem skulle ha deras namn i passet o att mamman te fölet levde o allt dem kunde hitta på och han bara hånskratta åt mig i telefonen när ja försökte prata me han om hur allt låg till, till slut va ja så flyförbannad att ja skrek och lämna över telefonen till pappa som också va fly förbannad när han såg hur ja va.

Till sist verka han väl förstå att de inte va något fel eller så blev han rädd för pappa, sen så min börja min msnkompis tyka sig som dem gjorde, ja förstod ingenting verkligen utan va så besviken.

Jag har aldrig ljugit för någon och de va bara de dem påstod att ja gjorde, ja har alltid sett allt gott i människor och ja har riktigt svårt för o bli arg. Efter deras samtal gick mitt hjärta i tusen och kändes helt förstört bara för ja aldrig vart så arg. så nu väntar ja på deras samtal igen eftersom den ena påtvinga sig att ja va tvungen o träffa henne och att detta skulle tas upp o grejjer. känns som de e såna folk som letar småfel för o kunna stämma nån, för veterinären hade gjort ett misstag i passet om vacc då han rörde ihop de men de förklara ja också varför de stog som de stog men de skulle ringa o skälla på veterinären sa dem för de va olagligt eller va hon sa. ja förstår mig inte på såna människor, man e väl inte mer än männsklig, alla kan väl göra misstag?

sen är man verkligen hästmänniska när man bryr sig mer om några namn i ett pass än om hästen? och om de gärna vill ha namn i passen borde de ju gå o ordna på något sätt för dem. De nämnde inte fölet ett enda gång hur hon hade de eller nått:( hästen ja sålde va ett varmblodsföl för ynkliga 6tusen som inte skulle komma nånstans på trav därför reg i sh vad är då några namn o bråka om? klart man vill veta härstammning men då går de kanske ordna på ett eller annat sätt och varför anklagar dem mig o inte den dem köpte hästen av? oj ja har så mkt frågor i huvudet och äcklig känsla i magen.. vilka människor de finns:(

förlåt för de blev så långt o rörigt och kanske helt utan betydelse men va skönt o skriva av sig lite.

mvh Nettan
 
Sv: så arg ja blev.... långt inlägg*

Vilka elakingar!

Även om dom kanske tycker något blivit fel kan dom i alla fall vara artiga och inte bära sig åt som barbarer!

/KT
 
Sv: så arg ja blev.... långt inlägg*

Ja verkligen, har så svårt för otrevliga människor också. skär i hjärtat direkt när någon bär sig åt. Men hoppas innerligt att dem ber om ursäkt om dem nu inte hittar något fel i slutändan utan tänker till=)

Men har ja pratat me hans fru och hon va mkt trevligare andra gången så hoppas de löser sig alltihopa..

mvh nettan
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: så arg ja blev.... långt inlägg*

nu fick ja ett sms från henne, nu lätta de rejält från hjärtat allt verka uppklarat=) men dem skulle kolla chippet imorgon iallafall..

skööööönt......:bow:
 
Sv: så arg ja blev.... långt inlägg*

Men hjälp, vafan e de för några idioter då??!
Jävla Cp, blir så arg när jag läser sån hära :(:devil:
 
Sv: så arg ja blev.... långt inlägg*

Vad skönt att det verkar lösa sig!
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras ny här jag med,vill bara höra o ev få lite svar. min älskade mitzy Lhasa apso var drygt 10 år o jag var så glad att hon aldrig varit...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 385
Senast: Gnist
·
Ekonomi & Juridik Hej. Jag har en häst som jag har till försäljning. Jag har haft honom i nästan ett år. De har varit mycket för oss med flytt mm . Jag...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
6 360
Senast: Tibben
·
Hästmänniskan Hejsan, Jag letade efter min första egna häst för 1 år sedan och jag var och provred ett 8 årigt fullblod när jag råkade hitta hästen...
4 5 6
Svar
108
· Visningar
19 060
Senast: mackan
·
Avel Jag behöver lite input från avelsfolk, någon som inte är så färgad av individen som jag är... Men först lite bakgrundsinformation. Jag...
Svar
15
· Visningar
2 184
Senast: Habina
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Uppdateringstråd
  • Hage
  • Lättare foderstrupsförstoppning

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp