Så det är så en schäfer ska se ut?

• Övr. Hund
  • Trådstartare Trådstartare CA
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 222
  • Visningar Visningar 30 906
Sv: Så det är så en schäfer ska se ut?

Hej jag vad vet du om polarmarkens Kennel jag har själv haft en schäfer från polarmarkens Och jag kände ägern mycket väl Prata inte skit om något du inte vet något om Har inte haft någon bättra tjänsterhund i hela mitt liv Ochjag har jobbat med Hund i 16 år. När jag hade min tjänster hund Så var det vanliga bruksfolk och poliser och militär som stod i kö för att får en schäfer från Polarmarkens . För jag vet att dom har nästan lagt av med avel Men när dom var aktiva så att säga så var dom nummer 1 lika dant var det med en kennel som heter Asais kennel , Brantastigs kennel , silverpilens kennel Pilfalkens. Nu för tiden när det kommer en schäfer hane Så får man fråga om det är en hane eller en tik . En hane ska har stor stark bringa med ett stort vackert huvud kraftig benstomme Man ska ser på långt håll att det kommer en hane .

Men du behöver inte ta i så du gör i byxorna. Ja Brantastig var ju nyss nere o Para med samma hane som Atenagården har använt några gånger. Det är ju lite knepigt eller hur *ler* om det nu är en sån lite mesig hund som ser ut som en tik. Vart är alla dom Kennlarna i dag då på tävlingsbanan, ingenstans för dom kennlarna dog ut en efter en...

hahahah du var ju en rolig sak. vilken hund skulle funka där på SSM då???

Elch eller Una kanske? Eller varför inte dra ut Jucan på SSM den hunden skulle äta upp domaren om den börja gröpa i munnen o skulle kolla tänderna.

Läst om mig på många sidor??? detta är enda sida jag skrivit på.

det var väl att gå till ytterligheterna SSM!

ja det kan nog vara jucan som var en utav de jag kollade på, la ej namnet på minnet, sen vad har "att gröpa i munnen" att göra med hur hunden ser ut, jag vet inte om du läst vad jag skrivit men det verkar inte så,

men uppenbarligen var det en öm tå, för det var inget trevligt svar, kan förstå att filosofin troligtvis är där vet.. star slut tar näv.. vid,

du har väl ändå skrivit ganska mkt på detta forum, och givetvis menar jag detta forum... men det trodde jag var självklart att man förstod eftersom vi skriver i det.

det var väl att gå till ytterligheterna SSM!

ja det kan nog vara jucan som var en utav de jag kollade på, la ej namnet på minnet, sen vad har "att gröpa i munnen" att göra med hur hunden ser ut, jag vet inte om du läst vad jag skrivit men det verkar inte så,

men uppenbarligen var det en öm tå, för det var inget trevligt svar, kan förstå att filosofin troligtvis är där vet.. star slut tar näv.. vid,

du har väl ändå skrivit ganska mkt på detta forum, och givetvis menar jag detta forum... men det trodde jag var självklart att man förstod eftersom vi skriver i det.

men jag tycker att andra på forumet skall gå in och kika på hemsidan och säga vad dom tycker! www.atenagardenskennel.se

Tala då du om för mig vilka av dessa hundar som finns på kennel Atenagården som är av extriörhärkomst då.

Inga öma tår då jag har en hund som jag är nöjd med både till sitt o vara sen hur han ser ut.

Senast ändrad:

Hej jag vad vet du om polarmarkens Kennel jag har själv haft en schäfer från polarmarkens Och jag kände ägern mycket väl Prata inte skit om något du inte vet något om Har inte haft någon bättra tjänsterhund i hela mitt liv Ochjag har jobbat med Hund i 16 år. När jag hade min tjänster hund Så var det vanliga bruksfolk och poliser och militär som stod i kö för att får en schäfer från Polarmarkens . För jag vet att dom har nästan lagt av med avel Men när dom var aktiva så att säga så var dom nummer 1 lika dant var det med en kennel som heter Asais kennel , Brantastigs kennel , silverpilens kennel Pilfalkens. Nu för tiden när det kommer en schäfer hane Så får man fråga om det är en hane eller en tik . En hane ska har stor stark bringa med ett stort vackert huvud kraftig benstomme Man ska ser på långt håll att det kommer en hane .

absolut!! kanonbra hundar från alla dessa kennlar, och självklart ska man se könsskillnad på långt håll. vi har fått alldeles för mkt schäfrar som måste hållas i bur eller hundgård när dom inte jobbar och det är inte ursprungsiden med rasen

Tala då du om för mig vilka av dessa hundar som finns på kennel Atenagården som är av extriörhärkomst då.

Inga öma tår då jag har en hund som jag är nöjd med både till sitt o vara sen hur han ser ut.

jag har överhuvudtaget inte nämnt exteriörhärkomst, utan att de mkt väl kan hävda sig enkelt uttalat i utställningsringen

:rofl: håller faktiskt me!

Fast då vill jag också försvara Atenagårdens hundar, dom jag har sett har inte ens sett ut att vara samma ras som utställningsschäfern , det du påstår är bara påhitt.

Okej heheh men vilka är det då av dom?

det var enligt min erfarenhet och tycke alla utom de två översta tikarna och den sista, elch ser man inte så mkt av, men det intressanta är vad alla andra tycker oxså!

och tänk om du du köpt hund ifrån någon som har lite hum om exteriör Ve och Fasa!!!

Jo det ska jag talar om för dej Det fiins dom som har hållt på så länge att dom har tröttnat för dom har insett att det går ner för schäfer Det har så mycket djävla skit nu för tiden Höftfel menatal fel alergi cancer och gud vet mera . Det är inte roligt att får en mentalt bra hud och lägger ner så mycket kärlek och job och sedan plocka borthunden för att han har grov höftfel . Allt fel är människan och dessa djävla pengar
Det finns bra schäfra. Men man får leta som fan .Min smak jag tillhöre den gammla klassen jag gillar som jag skrev till dej förut Den gammla stammen Och du vet att 75 % av hunden gör du som är hundägaren

Jag tror de flesta brukskennlar inklusive atenagården har MYCKET större hum om exteriör än en utställningsdomare vad gäller schäfrar:angel:

Fast då vill jag också försvara Atenagårdens hundar, dom jag har sett har inte ens sett ut att vara samma ras som utställningsschäfern , det du påstår är bara påhitt.

har du varit inne på hemsidan och speciellt kikat på den svarte hannen och läst hans avelskorning den skiljer sig inte mkt från en exteriörhunds

och tänk om du du köpt hund ifrån någon som har lite hum om exteriör Ve och Fasa!!!

Det är helt okej om min hund är snygg också , för jag vet ju redan hans mentala egenskaper o dom duger gott till mig.

Men o säga att att dom skulle hävda sig på en utställning som de hundarna ser ut i dag är ju bara trams

Och jag som ändå är nybörjare med det här med schäfrar kan ändå räkna upp iallafall tio kennlar som levererar hundar till polis o tjänst/tävling :crazy:

Ja jag har tom sett tre/fyra av hans avkommor stå brevid en hund med äkta utställningslinjer och nej. Man kunde inte tro att det var samma ras på dom.

har du varit inne på hemsidan och speciellt kikat på den svarte hannen och läst hans avelskorning den skiljer sig inte mkt från en exteriörhunds

Jag har varit nere i Tyskland o figgat Jucan o kan garantera dig hans lust o hävda sig på en skyddsplan skiljer sig från allt jag sett innan. Det är en hund som har ett härligt aggressions paket som är mer än dom flesta. som också är väldigt fin balans på.

Wilfreid säger att det är den driftstarkaste Schäfer han nånsin sett under sina år och han är gammal i gemet, och av av dom merst respekterade schäferfolk som finns i Tyskland.

Så visst den är extrört snygg men o säga att den skulle hävda sig på på nån utställning är nog inte ens tänkbart.

Man ska sträva att får både och Men om man får en hund som inte går bra på utställning eller är en bra brukshund så är det samma hund Skulle jag personligen får för mej att sköpa en schäfer så vet i fan om jag skulle köpa från sverige skulle vända mej till någon av det gammal öststaterna och leta

Man ska sträva att får både och Men om man får en hund som inte går bra på utställning eller är en bra brukshund så är det samma hund Skulle jag personligen får för mej att sköpa en schäfer så vet i fan om jag skulle köpa från sverige skulle vända mej till någon av det gammal öststaterna och leta

och vart tror du Elch kommer i från då han är en Äkta DDR hund.;)

Liknande trådar

Hundhälsa Det verkar ju numera generellt finnas en övertro på att blandraser är friskare än renras hos gemen man och nu pekar en studie på att så... 5 6 7
Svar
124
· Visningar
9 454
Senast: YlvaG
·
V
Hundavel & Ras Hej! Planen är att köpa en valp men jag är inte helt säker på ras eller uppfödare/föräldradjur än. Haft finsk lapphund tidigare. Är ute... 4 5 6
Svar
100
· Visningar
11 884
Senast: valpköpare
·
Hundavel & Ras Akita Inu 6 attacker. Dogo Argentinom 6 attacker. Dogs Canario 6 attacker. Amstaff 37 attacker. Schäfer 6 attacker. Rottweiler 24... 2
Svar
28
· Visningar
4 329
Senast: Raderad medlem 94602
·
Övr. Hund Jag har nyligen påbörjat jakten på en ny bilbur, eftersom den vi har nu är för stor (!) och det känns svårt att motivera att ha den kvar... 2
Svar
36
· Visningar
4 379
Senast: Blueberry
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka