Så lite gör så mycket

Status
Stängd för vidare inlägg.

Stollan

Trådstartare
Min dotter hade sin kompis över här för att leka. Efter ett tag kom dom fram till mig och talade om att dom tyckte att jag var en snäll mamma medans kompisens inte var så snäll.
Detta satte myror i huvudet för visst är jag tillåtande i mycket men i andra saker är jag väldigt bestämd. Jag bestämde mig för att fråga varför dom tyckte som dom gjorde för själv har jag bara upplevt dotterns kompis mamma som mjuk och mysig.
Svaret jag fick gjorde mig lite förvånad först och sedan insåg jag hur viktigt det är just den biten.
Kompisens föräldrar var dumma för hennes föräldrar aldrig sa till henne att dom älskade henne medans jag och maken låter dottern få veta det frekvent samt ger pussar (nå ja maken få med nöd och näppe pussa henne på pannan just nu..*killbaciller*), kramar och smeker henne på armen, på huvudet osv när vi (speciellt jag) går förbi henne.
Så glöm inte att tala om för era barn hur viktiga dom är för er och hur mycket ni älskar dom om ni inte redan gör så nu.
Så lite gör nämligen så mycket.
 
Sv: Så lite gör så mycket

Vad kul att att de kunde tala om det för dig oxå! ;) Sånt värmer ett mammahjärta när man flera gånger undrar om man verkligen gör rätt inombords när man är bestämd om saker.
I sista Vi föräldrar tror jag det var stod just det där att kroppskontakt ökar bidningen mellan föräldrar och barn. Så jag passar på att gosa och krama så mycket jag får nu för man vet ju aldrig när det blir "pinsamt" ;)
 
Sv: Så lite gör så mycket

Och jag är så glad att min 8 årige son fortfarande är så gosig och kramig.

Han brukar säga- Du är den bästa, älskade mamma jag har! :love:
 
Sv: Så lite gör så mycket

Min äldste är 10 och tycker ibland att jag är lite tjatig med mina jag älskar dig... Samtidigt ser jag att det glimtar till i hans ögon och ett leende på hans läppar när man smeker hans kind eller stryker hans hår.

Visst är det viktigt att både tala om och visa sina barn att man älskar dom. Själv behöver jag den bekräftelsen från gubben min, det hjälper liksom inte att jag hört det en gång i livet.

Sen har jag barn som genom att dom blivit bombarderade med kärleksförklaringar i ord och handling ger det samma tillbaka.
Ett modershjärta smälter helt klart när treåringen kommer och lägger armarna om halsen på en och talar om att jag älskar dig, du är snäll :love: :love: :love: När sexåringen ropar mamma och man undrar vad är det nuuu då... Jag älskar dig :love:
Det man ger ut får man tillbaka. Tänkvärt på många sätt i livet.
 
Sv: Så lite gör så mycket

Mmm, i fredags kom min 16 åriga dotter och satte sig i knä (halvlåg i soffan) och ville kura efter att ha varit i Sälen med skolan hela dagen. Sånt värmer, bara minsta som protesterade för hon blev avis, hon är också en riktig kuris och hon är 12 år.
Snart är de väl utflugna och det kommer att bli tomt.

Det var en annan fredag som jag blev helt själv och fick panik, största skulle på bio, mellersta på kalas med övernattning, minsta skulle sova hos en kompis och gubben jobbade natt. Var verkligen glad när det var dags och hämta efter bion.
 
Sv: Så lite gör så mycket

Jag har inget som helst minne av att mina foraldrar, ens i vuxen alder, sagt att de alskar mig. Nar jag papekat detta sa har jag fatt svaret: Jamen det forstar du val anda. :confused:

Darfor ar jag benhard pa foljande: Varje kvall: "Goodnight. I love you." (sover de borta ringer jag). Varje skolmorgon: "Bye, I love you, have a good day". Givetvis sager jag att jag alskar de annars ocksa men just de har tva ser jag till att saga VARJE dag utifall jag skulle glomma under dagens lopp.

Jag har ocksa en "det-ar-battre-hemma-" historia. For nagra ar sedan sov aldsta dottern kvar hos en klasskompis. Nar hon kom hem dagen efter drog hon en lattnadens suck och sa hur skont det var att vara hemma igen och att det inte hade vart sa kul hos kompisen. "jasa, varfor inte?" "Vi fick ju gora som vi ville hela tiden" blev svaret!! :eek: :bump:
 
Sv: Så lite gör så mycket

Vänta tio år, att få en kram av en trettonåring som säger "min mamma" är ganska hjärteknippande.
 
Sv: Så lite gör så mycket

:) Vad gulligt!
Min brosa skulle säha jag älskar dig till mamma förut. Men han kunde inte ritkigt säga det så det blev lite fel ;) Han gick fram och krama benent på henne och sa typ "jag äcklar dig mamma" :D Fast han menade älskar då men :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Det här kan bli lite rörigt, jag ber om ursäkt på förhand. Jag och maken har en dotter på 1.5 år. Hon är det bästa som hänt oss och...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
9 843
Senast: gulakatten
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag kommer säkert ångra att jag skriver dethär men jag måste bara få ut det. Och om ni tycker att jag är dum i huvudet så är jag väl det...
Svar
15
· Visningar
1 505
Senast: karl_h
·
L
  • Artikel
Dagbok Jag skrev dethär igår kväll när jag hade panik och ALLT bara var förmycket i huvudet. Så sa den personalen som var med mig att jag kunde...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 022
Senast: Voeux
·
L
  • Artikel
Dagbok Idag var det ett år sen min hund Bella dog 💔 Och jag kommer nästan inte håg det 💔 Förlåt förlåt förlåt älskade Bella för att jag har...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 379
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp