Så onödigt!

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ett helt år i onödan. Trött, ofokuserad, ännu tröttare, sus o ring i öronen, så stel vissa dagar så det kändes som kroppen var av halvruttna brädor, ingen energi ens till det jag tycker är roligt. Dålig balans, andfåddhet - och så trött ibland. Känslosam, ljudkänslig, torr hud. Så förra hösten sökte jag för allt detta på vårdcentralen. Jag hade kunnat bli sjukskriven direkt för "stress". Jag sa dock att jag tror inte det är det, jag vill ta prover på sköldkörteln. Det fick jag väl då om jag nu måste...provet visade förhöjda värden men det var inte alls så farligt. Om jag nu ville kunde jag ta om det men det kunde ju vara så att jag hade en infektion i kroppen. Ok tänkte jag, jag tar om det någon dag när jag känner mig pigg - det var ju inget alarmerande med värdet enligt vårdcentralen.
Tiden gick, om jag nu kände mig pigg någon dag så var det aldrig tillräckligt länge för att hinna åka och ta prover. I början av oktober så får jag urinvägsinfektion, får antibiotika utan att träffa läkare vilket ju var smidigt. Tyvärr tog inte kuren.
Jag ringer igen och denna gång måste dom göra en odling, dvs lämna urinprov och jag frågade om jag kunde ta provet på sköldkörteln (och ett blodsocker, är ju i riskzon för diabetes). Javisst sa sköterskan, jag ser ju här att du skulle kommit in och tagit det provet. Väl där får jag övertyga labbsköterskan, hon vill inte ta sköldkörtelprovet? Det är så länge sedan...men jag ger mig inte.
Sockret är högt, jag brukar hålla mig under gränsen. Sköterskan ringer mig dagen därpå och säger att jag behöver göra om sockret. Så då gör jag det. Bättre värden - anledningen till det tidigare var nog helgens läsk och godis. Firade ju femtioårsdag ju. Sköterskan ringer upp och säger att det blir ett samtal med diabetessköterskan. Finemang. Det kan jag nog behöva. Och sen ska läkaren ringa mig också. När han väl gör det så är det för att säga att han skrivit ut starkare antibiotika för urinvägsinfektionen. OCH han berättar också att han skriver ut Levaxin till mig för mina sköldkörtelvärden var inte alls bra.
DET VAR JU DET JAG VISSTE - FÖR ETT ÅR SEDAN. I ett helt jävla år har jag blivit tröttare och tröttare - helt i onödan.
 

Välkommen i klubben!
Jag gick med kassa värden i flera år har jag fått veta i efterhand. Det slutade med en total-kollaps typ och sjukskrivning i nästan 2 år heltid och ibland deltid när jag kände mig tvungen att försöka trots att jag inte orkade eg.
Med rätt medicin för sköldkörteln är jag ett år senare hyfsat pigg och glad och arbetsför. Mot att kämpa som ett as och alltid vara sjuk i infektioner etc i flera år.
Det finns måååånga som har samma historier och sköldkörtelproblem i Sverige.
Sköldkörtelföreningen har bra info och kan nog hjälpa dig om Levaxinet inte är nog/rätt för dig.
Jag måste ha annan medicin. Och fler med mig. Det får du svårt med i landet..

Hoppas Levaxinet funkar och du slipper tappa fler år.
Det är förjävligt att missa en massa år.
 
Jag har en bekant som är väldigt insatt i Norges behandling och hon har pushat mig men jag har inte haft orken att ta tag i det. Den onda cirkeln - en är för trött för att ta tag i anledningen till att en är trött. Kändes ju inte värt att åka till Norge utan diagnos.
 
Jag har en bekant som är väldigt insatt i Norges behandling och hon har pushat mig men jag har inte haft orken att ta tag i det. Den onda cirkeln - en är för trött för att ta tag i anledningen till att en är trött. Kändes ju inte värt att åka till Norge utan diagnos.

Går du med i Sköldkörtelföreningen för 100 kr ökar du din chans att de svarar på mail. De gör det gräns till medlemmar.
De kan rekommendera bra kliniker i Norge och bra läkare.
Jag fick själv mkt trevligt bemötande av dem innan jag kom på att jag skulle till en läkare jag känner.
De gav mig flera tips i Norge och Finland. Finns massor att läsa om såna på olika forum med om man googlar.

Förstår helt orkeslösheten.
Den dödade allt för mig. Till slut också livsviljan, som hos mig är stark normalt.
OM Levaxinet inte funkar finns det hjälp bara du har råd att resa till Norge och betala vanliga läkarbesök.

Sen kan det ju vara så att levaxin är grejen för dig. Det hoppas jag!

Krya på dig och hoppas det vänder nu!
 
Lite samma här....ska få prova Levaxin om nån vecka om jag inte mår bättre, låg dos.

Hoppas det blir bättre för dig!-
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Det har i ca 1,5 år varit massor av problem med mig, saker som att jag fått svårt med balansen, avståndsbedömning, feber som kommer och...
8 9 10
Svar
183
· Visningar
27 307
Senast: Lillefrun
·
Kropp & Själ Jag blir bara tröttare och tröttare. Får mindre och mindre energi. Feber har jag flera dagar i veckan, någon/några timmar åt gången...
8 9 10
Svar
189
· Visningar
14 530
Senast: Bri
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Kan ni fatta? Jag har hunnit fylla 30. Det är helt galet så fort tiden går. Något annat som också är galet är att jag fortfarande inte...
2 3
Svar
49
· Visningar
11 704
Senast: Saeta
·
Relationer Min pappa fyller snart 76, och vi ses tyvärr sällan, ca 1-2 ggr om året, senast var vid jul. Vi pratar dock i telefonen iallafall minst...
Svar
9
· Visningar
1 458
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp