Sacaromyces?

Okej, trodde inte det var det släktet.

Denna är problem. Hoppades på någon som fått hjälp att få bort den.
Du får kanske vara lite mer tydlig med ditt problem, om du vill ha hjälp. Jag hade problem med svamp i underlivet tills dess att jag slutade med p-piller. Om det är underlivet problemet är i. Man kan ju även få en överväxt av svamp i tarmen eller i andra slemhinnor det beror ju oftast på medcinering eller någon annan obalans. Svamp finns annars naturligt på huden men kan som med bakterier och annat blomma upp om det på något vis uppstår en obalans.
 
Du får kanske vara lite mer tydlig med ditt problem, om du vill ha hjälp. Jag hade problem med svamp i underlivet tills dess att jag slutade med p-piller. Om det är underlivet problemet är i. Man kan ju även få en överväxt av svamp i tarmen eller i andra slemhinnor det beror ju oftast på medcinering eller någon annan obalans. Svamp finns annars naturligt på huden men kan som med bakterier och annat blomma upp om det på något vis uppstår en obalans.

Jag tänker att har man haft problem med den så vet man det och det är dem jag vill nå, ifall här finns någon mer och någon som blivit av med den. I underlivet.

Annars vet man nog inte så mycket om det tänker jag, verkar vara ett outforskat område.

Det var en chansning, får se om någon har något tips.
 
Mitt råd är att kontakta vården. De kan ta prover och ta reda på vad för svamp det är och vad som är bästa behandlingen. Och man kan även utreda om det är något annat som utlöst besvären. Svamp är vanligt i slemhinnor, främst kanske candida, men brukar inte orsaka besvär om man inte har sänkt immunförsvar. Den mesta svamp kan behandlas och besvären lindras med receptfria läkemedel.
 
Mitt råd är att kontakta vården. De kan ta prover och ta reda på vad för svamp det är och vad som är bästa behandlingen.

Jo, det gjorde jag dec -22.
Prover togs, först såg de inte vilken det var, men det har de vetat sen i typ maj-juni och det står i trådstarten vilken det är. Behandlat sen dess, men den är inte borta fick jag reda på idag.

Tänkte som sagt att har man haft liknande problem vet man det, ifall läkare på annan ort kan mer. Men som sagt, det verkar rätt outforskat, det var en chansning.
 
Jo, det gjorde jag dec -22.
Prover togs, först såg de inte vilken det var, men det har de vetat sen i typ maj-juni och det står i trådstarten vilken det är. Behandlat sen dess, men den är inte borta fick jag reda på idag.

Tänkte som sagt att har man haft liknande problem vet man det, ifall läkare på annan ort kan mer. Men som sagt, det verkar rätt outforskat, det var en chansning.
Ok, jag förstod det som att det var oklart vad för svamp det rörde sig om. Vad tråkigt att det inte blivit bättre! Saccharomyces cerevisiae kan vara resistent mot t.ex Flukonazol. Vet inte om du varit på återbesök, men det låter som att de borde undersöka vidare och kanske testa en annan behandling om den du fått inte gett någon effekt. Borsyrevagitorier?
Har tyvärr ingen personlig erfarenhet av det som jag kan bidra med.
 
Ok, jag förstod det som att det var oklart vad för svamp det rörde sig om. Vad tråkigt att det inte blivit bättre! Saccharomyces cerevisiae kan vara resistent mot t.ex Flukonazol. Vet inte om du varit på återbesök, men det låter som att de borde undersöka vidare och kanske testa en annan behandling om den du fått inte gett någon effekt. Borsyrevagitorier?
Har tyvärr ingen personlig erfarenhet av det som jag kan bidra med.

Tack.

Jag hoppas jag inte lät otrevlig igår. Jag var ledsen och hade lite katastroftankar efter samtalet med bm.
Idag ringde läkaren, vi kom överens om att eftersom jag inte har direkta besvär längre (peppar peppar!) avvaktar vi med en tredje omgång borsyra. Jag har haft besvär och det har varit väldigt jobbigt tidigare, var väl mest tråkigt nu att jag trodde den var borta och så var den kvar. Hade också tankar på att besvären skulle komma tbx vid ev graviditet, men det sa hon att det brukar vara den vanliga svampsorten man får då, så detta behövde inte blossa upp då.
Hon sa att det inte är något farligt att ha den och har man inga besvär kan man avvakta.
 
Tack.

Jag hoppas jag inte lät otrevlig igår. Jag var ledsen och hade lite katastroftankar efter samtalet med bm.
Idag ringde läkaren, vi kom överens om att eftersom jag inte har direkta besvär längre (peppar peppar!) avvaktar vi med en tredje omgång borsyra. Jag har haft besvär och det har varit väldigt jobbigt tidigare, var väl mest tråkigt nu att jag trodde den var borta och så var den kvar. Hade också tankar på att besvären skulle komma tbx vid ev graviditet, men det sa hon att det brukar vara den vanliga svampsorten man får då, så detta behövde inte blossa upp då.
Hon sa att det inte är något farligt att ha den och har man inga besvär kan man avvakta.
Nejdå, jag förstår att det måste vara extremt jobbigt! Tack för att du förklarar ändå. Vad skönt att du har fått återkoppling av läkare, det låter som att ni är inne på rätt spår och jag hoppas att det förbättras för dig. Iallafall så du slipper besvär av det i framtiden!
 
Tack.

Jag hoppas jag inte lät otrevlig igår. Jag var ledsen och hade lite katastroftankar efter samtalet med bm.
Idag ringde läkaren, vi kom överens om att eftersom jag inte har direkta besvär längre (peppar peppar!) avvaktar vi med en tredje omgång borsyra. Jag har haft besvär och det har varit väldigt jobbigt tidigare, var väl mest tråkigt nu att jag trodde den var borta och så var den kvar. Hade också tankar på att besvären skulle komma tbx vid ev graviditet, men det sa hon att det brukar vara den vanliga svampsorten man får då, så detta behövde inte blossa upp då.
Hon sa att det inte är något farligt att ha den och har man inga besvär kan man avvakta.
Kan du fråga läkaren om att kombinera med Kaprylsyra? VIssa personer med stora besvär har sagt att det fungerar som en hjälp för borsyran. Jag vet dock inte själv men tänker att fråga kanske?
 

Liknande trådar

Mat Det finns ju en svamptråd redan men den verkade mer handla om svampplockning. Men jag är nyfiken (och hungrig 😁😆) på hur ni äter er...
Svar
3
· Visningar
365
Senast: Tilly_85
·
Kropp & Själ Någon som använder menstrosor som primärt mensskydd? Jag har testat menskopp nu några månader och känner att det inte är något för mig...
Svar
7
· Visningar
781
Mat Det var extrapris på torkad svamp så jag köpte lite. När jag sen läser om hur man ska tillaga den blir jag fundersam. Skölja noga, ligga...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
3 515
Senast: Enya
·
Trädgård & Växter Oklart om det här borde klassas som "trädgård" eller som "matlagning", men; är det någon som testat att odla svamp med någon form av...
Svar
16
· Visningar
1 063
Senast: Sassy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp