Sadelköp!!

F

fossig

Hjälp, eller rättare sagt Tips behöver jag! Ska snart köpa en ny sadel till ena pållen. Har tänkt mig en hopp eller allroundsadel mot hopp. Just nu lutar det åt en allround sadel.
Finns det någon som har Tips på bra sadlar, märken osv.. ?! Den får kosta max 8-9000 kr..
Snälla, hjälp mig i denna "djungel"!
:confused:
 
va e du inriktad mot? hoppning mest eler.? appaloosa golden star :love: ca 9000 kr.. d e en hoppsadel.
 
egentligen är jag inte inriktad mot nåt, mest en skogsluffare..
men nu i vår ska vi börja "satsa" lite, hästen är aldrig tävlad, men vi har nog tänk prova på lite klubbtävlingar i hopning.
Tycker kanske själv att det "räcker" med en allround mot hopp, men jag har hört på vissa håll att de inte ger så bra stöd.
vad tror ni?
:confused:
Rider just nu med en sadel som är förstor för mig :( Ingen höjdare.

ska kolla på appaloosan..
 
En beg. Dominus kan du få för 8-9000 kr om man har lite tur!
 
Hej - för 8000 har du en hel del att välja på speciellt om du även kollar på begagnat. Visst kan du välja allround eller allround mot hopp om du vill. Du kanske inte hade tänkt hoppa svår klass på en gång. Och hästen kommer säkert att ändra sig i kroppen om du tränar den mer, senare kan du byta till en ren hoppsadel om du vill.

Vilka märken du kan välja mellan bestämmer din häst. Ta hjälp, prova ut vilka märken som passar hästen och välj bland dem. Glöm inte kolla sadeln efter några månader, hästen kan ändra sig mycket i kroppen på ganska kort tid om den inte hindras av utrustningen. En sadel som passar perfekt i början kanske inte alls passar efter några månader.

mvh
Lejonelle
 
Hej
nåt jag hade rekomenderat är en sadel där du kan vidga bommen på med hjälp av ett bläck så att du kan vidga den eller minska den efter behov. Någon sadel jag gillar är wintec men det är ju en syntet sadel. Väger inte mycket är mycket slitstark och lätt att rengöra man behöver inte hålla på att smörja utan bara spruta på ett speciellt medel till syntet sadlar och torka av. Mycket prisvärd den finns även med luftsystemet då kostar den i allround 5400kr. Där kan du byta ut knä klossarna. Vill du veta mer om olika sadlar gå då in här på forum men välj sök och skriv in det märket du vill ha reda på mer fakta om. För där har folk ställt olika frågor om sadlar om vad amdra tycker om de.
yrbin
 
nu ligger tankarna på henri de rivel allround, ser jättefin ut.. men men, måste ringa "sadel-gubben" på måndag. ska verkligen hitta en som är bra, hoppas han kan hjälpa mig å prova ut!

Tack ska ni ha!
 

Liknande trådar

Utrustning Då jag ska bli hästägare igen behöver jag självklart en ny sadel också (maxpris 20 000). Jag ska självklart ta hjälp av sadelutprovare...
Svar
6
· Visningar
969
Senast: ufot
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 221
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver hitta idéer på billig mat! Problemet är att när jag googlar efter tips på billig mat så får jag bara fram en massa saker som...
2
Svar
24
· Visningar
2 193
Senast: cassiopeja
·
R
Utrustning Som en fortsättning på min tidigare tråd… Står här med en ny häst, fick tyvärr inte med någon sadel. Testade att rida ca 20 min med min...
Svar
19
· Visningar
1 472
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Guldfasanerna
  • Flämtningar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp