Bukefalos 28 år!

Säga upp sig?

tavla

Trådstartare
Hur gör man när man säger upp sig? Måste det ske skriftligt?
Vad ska man skriva i så fall?

Är det vanligt att folk säger upp sig utan att ha något annat?
Jag vantrivs och detta funkar inte längre..
 
De gånger jag sagt upp mig har jag börjat med att säga det muntligt till min närmaste chef. Hen har sedan bekräftat detta skriftligt i ett dokument som vi sedan bägge skrivit under.
 
Hur gör man när man säger upp sig? Måste det ske skriftligt?
Vad ska man skriva i så fall?

Är det vanligt att folk säger upp sig utan att ha något annat?
Jag vantrivs och detta funkar inte längre..

Jag gick till chefen och sa att jag ville säga upp mig. Hon gav mig ett papper att skriva på där det stod från vilket datum och att jag kunde intyga att det var frivilligt. Jag hade inget annat jobb på G och skulle flytta ihop med pojkvännen. Inga konstigheter. Hade ett annat jobb 3 dagar senare.
 
Jag talade om för chefen att jag ville säga upp mig och lämnade samtidigt över en skriftlig uppsägning.
Hur vanligt det är att inte ha nytt jobb vet jag inte men ibland hamnar man i en situation där inga andra alternativ finns.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Läste en ledare på dn, om att folk som inte kan jobba hemifrån borde få kortad arbetstid. Vad tycker ni om detta och hur skulle det...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 017
Senast: sjoberga
·
  • Låst
Samhälle Jag har funderat en hel del på svenskars relation till religion och speciellt kristendom. Jag vill först säga att jag inte lägga några...
68 69 70
Svar
1 380
· Visningar
41 041
Senast: Mineur
·
Hemmet För några dagar sedan fick jag kontrakt på ny hyresrätt. Ska nu säga upp min gamla men behöver lite hjälp att tänka. Har egentligen...
Svar
12
· Visningar
882
Senast: mysboll
·
  • Artikel
Dagbok Jag borde sluta vara här för gott. För jag sjunker bara djupt ner i depression när jag är här. Varje gång. Börjar fundera på att hänga...
8 9 10
Svar
193
· Visningar
12 939
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp