Sälja häst innan passet kommit!!

caradan

Trådstartare
Ev så säljs min stora ponny (hoppas!) på fredag men jag undrar bara hur jag gör nu innan passet har kommit?? (skickade i väg papprena den 14/6)
Ska jag göra ett ägar byte då passet kommer eller kan jag göra det ínnan??
 
Hör av dig till avelsföreningen och säg att du ska sälja/har sålt hästen så skyndar de förhoppningsvis på det hela.

I min ponnys pass (welsh av cobtyp) finns ett antal sidor med rutor för ägarbyte. Där skriver man på i egenskap av säljare och köpare, sen ska passet skickas in för att stämplas(?) och ägarbytet bli officiellt. Passet skickas sen till nya ägaren har jag för mig.

Nu vet jag ju inte vilken ras din ponny är, men det kanske går till på ungefär samma sätt oavsett ponnyras? :confused:
 

Liknande trådar

Gnägg Jag är jättesugen på att köpa egen häst igen efter långt uppehåll men har kommit igång bra med medryttarhäst och ridlektioner...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 627
Senast: Johannna1
·
Ekonomi & Juridik Hej! Jag har lånat ut min ponny i sommar. Hade från början inte tänkt att göra det men blev tillfrågad från en bekants bekant som...
2
Svar
34
· Visningar
4 024
Senast: QueenLilith
·
Anläggning Jag är eventuellt intresserad av att köpa en fastighet där nuvarande ägare har hästar. Hagarna är på totalt 1000 kvm, uppdelat på två...
Svar
19
· Visningar
1 188
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
1 754
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp