Sällan fängelse för djurplågare

(Ystads Allehanda) Det är mycket sällan djurplågare döms till fängelse. Fallet med de 50 döda fåren utanför Simrishamn reser frågan om varför inte påföljden blir strängare vid djurplågeri. Djurägaren fick villkorlig dom trots att...

Läs mer...
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Sällan fängelse för djurplågare

Att bara få en vilkorlig dom för att ha plågat så många djur till döds känns som ett hån. Och att djuren saknar värde. Vad hjälper det men att ha bland dom strängaste relgerna i värden när det kommer till djur om följderna inte blir mera märkbara än så här.

Nä skärpning på den fronter och strängare regler!
 
Sv: Sällan fängelse för djurplågare

Väldigt bra sagt!!! Håller fullständigt med. :bow::bow::bow::bow: När ska domstolarna sluta att fega när det gäller att använda hela straffskalan. Gäller inte bara djurplågeri:mad:
 

Liknande trådar

Ekonomi & Juridik Hej! Någon som var lite koll på hur jag kan gå tillväga i min situation. Långt inlägg men tyvärr nödvändigt för att förklara hela...
2 3
Svar
57
· Visningar
9 838
L
  • Artikel
Dagbok Varning att dethär är om känsliga saker så kanske är jobbigt för endel att läsa om. Men jag vill bara berätta om det men jag vet inte...
2 3
Svar
46
· Visningar
5 826
Senast: Motacilla
·
  • Artikel
Dagbok Jag behöver skriva av mig om en situation som orsakat väldigt mycket ångest och frustration hos mig på senaste. Det kommer att bli...
3 4 5
Svar
98
· Visningar
17 169
Senast: Mineur
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag hittade några gamla anteckningar som jag skrev för 7-8 år sedan: “Jag önskar att jag kunde få en injektion med livslust som varade...
Svar
0
· Visningar
1 333
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp