Bukefalos 28 år!

Sänk inomhustemperaturen och gå ner i vikt?

A

Anders

Vad tror ni om detta:

Allt högre inomhustemperaturer kan vara en av orsakerna till att fler och fler drabbas av övervikt. Det menar en grupp forskare i en ny studie.– Sänk rumstemperaturen så kan du gå ner i vikt fortare, skriver de i en artikel i den medicinska tidskriften Obesity Reviews rapporterar Dagens Medicin.

länk
 
Vad tror ni om detta:

Allt högre inomhustemperaturer kan vara en av orsakerna till att fler och fler drabbas av övervikt. Det menar en grupp forskare i en ny studie.– Sänk rumstemperaturen så kan du gå ner i vikt fortare, skriver de i en artikel i den medicinska tidskriften Obesity Reviews rapporterar Dagens Medicin.

länk
Är folk i varmare länder fetare?

Det där funkar nog bra i teorin känns det som.
 
Alltså teoretiskt sett går det åt mer energi för att hålla sig varm. Å andra sidan mår man sämre, rör sig antagligen mindre (kontraproduktivt men människor är inte logiska) och kanske äter mer som kompensation. Så nä, om något tror jag man riskerar att gå upp i vikt av att gå runt och småfrysa.

Men det är vad jag tror, är inte forskare i ämnet.
 
Det funkar inte på mig iaf. Torpet jag hyrde förr höll runt 15 grader, med idogt eldande, hela vintern och jag gick då snarare upp i vikt.
 
är det inte i så fall bättre att ha ännu varmare så att man svettas sig smal istället ;).

har nog ca 19-20 grader hemma då vi inte eldar i kaminen, kallare i de rum som sällan används. men inte fryser man för det, är det kallare så är det snarare så att man kryper ihop i en boll under några filtar med en katt som element och är så lite produktiv som möjligt :rofl:.
 
Såg något program om det. Det blir större mängd brunt fett (som tydligen är mindre farligt) om man fryser. Det krävs nog mer än bara sänka inomhusteperaturen några grader. I försöket de visade så satt de ute på balkongen i minusgrader och badade i kallt vatten för att öka mängden brunt fett.
Hoppas jag kom ihåg det korrekt. :angel:
Här är en artikel om det.
 
Jag läste något likande, sänk temperaturen ett par grader tappa vikt. Men gjorde lite efterforskning att man gjorde änna på >100kcal i månaden vilket motsvarar ett äpple.

Så istället för att frysa och må dåligt strunta i att äta 100kcal i månaden.

De finns de som säger att bada i iskallt vatten ska vara bra för viktminskning, visst om du vill vara i plåga för >50kcal i timmen... Löjligt.
 
Jag har kallt hemma och jag är då fet så det räcker. Har för mig att det är tvärtom, jag.
 
Och jag som fryser trots att det är 21-22 grader inomhus borde ju dött så smal jag borde varit :angel: Fryser alltid och har långkalsonger på mig inomhus och när jag jobbade i lagård och rörde mig fysiskt så hade jag långkalsonger från början av september till slutet av maj :D
 
Och jag som fryser trots att det är 21-22 grader inomhus borde ju dött så smal jag borde varit :angel: Fryser alltid och har långkalsonger på mig inomhus och när jag jobbade i lagård och rörde mig fysiskt så hade jag långkalsonger från början av september till slutet av maj :D
jag kör med dubbla filtar/täcken och fullt påpaltad i 24-25 grader :up: har 21 i köket men där är jag typ aldrig. ser att vi har ungefär samma spann på perioden med långisar :D
 
Länge lever långisar! :banana:
Jag får inte ha varmare :cautious: Gubbe och bonusen går runt i kalsonger när jag ligger under filtarna i soffan. Det är något fel på dom!
din stackare :( lider med dej. farsan skulle gladeligen ha runt 15-17 grader hemma hos sig. men det har jag satt stopp för :D han är inte riktigt normalt funtad. han fryser typ aldrig.
jag tycker vi startar en långisklubb :D:idea:
 
din stackare :( lider med dej. farsan skulle gladeligen ha runt 15-17 grader hemma hos sig. men det har jag satt stopp för :D han är inte riktigt normalt funtad. han fryser typ aldrig.
jag tycker vi startar en långisklubb :D:idea:

15-17 grader? :eek: Får jag fråga om han lider av hypertrichosis :angel: (skämt åsido)

Ja! :banana::banana:
 
15-17 grader? :eek: Får jag fråga om han lider av hypertrichosis :angel: (skämt åsido)

Ja! :banana::banana:
vad är det? har faktiskt funderat på om det är nått som inte stämmer för det där är extremt tycker jag. har funderat på snålhet åxå men övergav den teorin då han inte har överdrivet mycket på sig ute heller. en skjorta och en tunn tröja och fleecejacka och ev en inte alltför tjock jacka om det blåser. jag springer runt med termobyxor och dunjacka vid 0 gradigt. annars vanlig vinterjacka och dunväst.
 
Då skulle jag avlida akit. Ju varmare desto bättre 27-29 är optimal temp för mig och jag är nog normaltjock/smal för min ålder.
 
Nja, som någon skrev, då skulle allmänt befolkningen i varmare klimat vara fetare vilket de definitivt inte är. Jag äter mindre och nyttigare när det är varmt, vill inte ha varm kalori och kolhydratsrik mat på sommaren eller när det är allmänt varmt. Mycket färska grönsaker och bär är melodin då, plus att jag rör mig mer när det är varmare.

Inuiterna som antagligen lever i det kallaste klimatet på jorden + definitivt den kallaste innomhustemperaturen nära nollpunkten är allmänt 'tjockare' än normen för varma innomhusklimat eftersom de har större behov av isolering från kylan.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Pga klimakteriet och medicinbiverkning stack vikten rejält uppåt. Jag tycker att jag har provat allt. LCHF (funkade Inte, för mycket...
14 15 16
Svar
304
· Visningar
23 907
Senast: SiZo
·
Samhälle Jag postar en ny tråd för ett inlägg som nedan bör man bemöta. Först så gav du mig en varning för att jag gav ett exakt referat av vad...
71 72 73
Svar
1 449
· Visningar
75 518
Senast: turbofling
·
F
  • Artikel
Dagbok Det är ju ganska ironiskt egentligen. Hur jag, fylld av dödsångest, tog mina först stapplande steg till en psykolog förra hösten. Jag...
Svar
10
· Visningar
2 529
Kropp & Själ Jag har haft kontakt med psykiatrin i många år för mitt mående, har ADHD,Asperger,ångest,depression, grova humörsvängningar (troligtvis...
Svar
15
· Visningar
2 187
Senast: chaosgirl
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp