Såhär blev det

Jag är precis en sådan som du beskriver hör, förutom att jag inte leker med andras känslor genom att kroka dem när de är på väg bort. Ju mer någon jagar mig för kontakt desto mindre vill jag tala med dem, och att vara social endast för att en relation kräver det gör mig utmattad och ångestfylld. Med detta vill jag säga att jo, det finns sådana människor, och problemet ligger inte i hur han ÄR utan vad han GÖR. Jag misstänker att du hellre fokuserar på vad han är eftersom det inte kräver en motprestation från dig förutom att spekulera. Om du fokuserade på vad han gör så är det ofrånkomligt att DU måste ta ställning till och agera utifrån det, alltså landar ansvaret för handlandet tillbaka på dig.
Varje gång du svarar honom väljer DU att fortsätta relationen. Du kan bli fri, allt du behöver göra är att släppa taget.
Men det är också lätt att bli beroende av den där känslan av att stå i centrum, både för honom men också i dessa trådar. Vem vill inte bli sedd liksom? Vem vill inte få lite bekräftelse och stöttning från andra när man har det jobbigt? Men det kan också bli en boja när man måste utsätta sig för något destruktivt för att få uppmärksamheten. För det är väl egentligen anledningen till att du håller kvar honom, att du känner dig ensam och är rädd för att vara ensam? För det är ju inte för att du är i någon bekymmersfri förälskelsefas längre.
Kloka ord 💕 får jag ställa en följdfråga? Är du alltid så? För denna kille körde lovebombning hela tiden i månader. Sen när det blev för mycket jobb så ja… då blev det en stress. För han drog sig undan människor osv. Men 15 medelanden på en dag, är ju inget man i regel skriver om man är stressad tänker jag.

Ja, jag försöker flytta fokus till vad han gör. Samtidigt har han ju ursäkter för det också.
Dessa trådar här är något jag aldrig velat behövt skriva, däremot fokuset från honom… det var speciellt/beroendeframkallande. Något Kaj gjort är att läsa saker han skrivit till mig och låtit ett par vänner läsa. Alla säger samma sak, han speglar dig, håller med dig, lyfter dig. Nån tyckte t.o.m. det var obehagligt. Mail som faktiskt gjorde att jag föll för honom. Kanske var det mig själv jag mötte och inte alls honom.

Ja, det blir en boja och nån förhoppning att komma tillbaka dit vi var. Även fast jag inser att det inte går. Man än gör.
 
Så vad ska han göra för att du ska vara nöjd enligt ditt mess "upp till bevis" då?

Jag tycker att det låter som att han fortfarande inte vill planera när ni ska ses och att du vill det, och att han fortfarande inte har samma kommunikationsbehov som du. På vilket sätt är detta bättre än det varit den närmaste tiden?
Ja, bara stå för vad han skriver tex?
Att höras senare som han sa? Inte lova saker han inte kan stå för? Inte skriva en massa att han saknar mig när han egentligen skiter i mig. Ärlighet helt enkelt.

Hade han sagt ”vi bor för långt från varandra, det kan aldrig bli nåt och jag vill vara ifred”…. Ja men då vet jag ju.
 
Så förlåt om jag inte har läst allt noga men ha ska dessutom bo hos dig!
Nej nej, han skulle flytta hitåt. Samma ort, han vill inte bo med någon och med tanke på avståndet så blir det inte bra att bara flytta ihop direkt med barn inblandande osv. Men nu fick han ju stress av det…och kom på att han inte alls kunde flytta.
 
Ja, bara stå för vad han skriver tex?
Att höras senare som han sa? Inte lova saker han inte kan stå för? Inte skriva en massa att han saknar mig när han egentligen skiter i mig. Ärlighet helt enkelt.

Hade han sagt ”vi bor för långt från varandra, det kan aldrig bli nåt och jag vill vara ifred”…. Ja men då vet jag ju.

Det här han ju saft också, tycker jag. Men du verkar ha hängt upp dig på att han en gång i ett samtal har pratat om flytt och då är han därefter sjuklig om han säger något annat vid ett annat tillfälle.

Vad tänker du själv om att han i sin tråd undrade varför du inte kan förstå att han inte vill eller kan ha lika mycket kommunikation som du? Att han önskar en relation där man "ses när man ses" och att han är brydd över hur ni ska kunna komma överens om detta när ni står så längt ifrån varandra I era önskemål om hur relationen ska se ut?
 
Det här han ju saft också, tycker jag. Men du verkar ha hängt upp dig på att han en gång i ett samtal har pratat om flytt och då är han därefter sjuklig om han säger något annat vid ett annat tillfälle.

Vad tänker du själv om att han i sin tråd undrade varför du inte kan förstå att han inte vill eller kan ha lika mycket kommunikation som du? Att han önskar en relation där man "ses när man ses" och att han är brydd över hur ni ska kunna komma överens om detta när ni står så längt ifrån varandra I era önskemål om hur relationen ska se ut?
Fast det med flytt var i januari/februari. Så det har inget med saken nu att göra. Jag har aldrig någonsin sagt att han är sjuklig pga det. Nu får du ge dig.

Hur jag ser på det? Ja, då kan han ju prova att kommunicera just det kanske? Det är ganska svårt att förstå nån som ger 10 olika budskap och sen försvinner 2,5 vecka och skriver ”hörs sen”.
 
Fast det med flytt var i januari/februari. Så det har inget med saken nu att göra. Jag har aldrig någonsin sagt att han är sjuklig pga det. Nu får du ge dig.

Hur jag ser på det? Ja, då kan han ju prova att kommunicera just det kanske? Det är ganska svårt att förstå nån som ger 10 olika budskap och sen försvinner 2,5 vecka och skriver ”hörs sen”.

Men det var du själv som tog upp att han borde sagt tydligare att avståndet är ett problem, som gör att det inte kan bli något pga det (om inte någon flyttar). Men en relation där man "ses när man ses" och inte planerar så mycket funkar ju trots avståndet, och det är den typen av relation som han (även enligt dig) sagt att han vill ha. Så jag tycker det låter på dig som att han har varit rätt tydlig.

Sakna någon kan man ju göra även i den typen av relation. "Höras sen/en annan dag" likaså.

Jag var faktiskt lite överraskad över hur samstämmiga ni var i era beskrivningar i era trådar, t o m vissa exempel som båda tog upp. Jag har tänkt en tanke om det skulle vara du som skrivit även den tråden men låtsas göra det ur hans perspektiv för att få andra råd, men jag har väldigt svårt att förstå varför du skulle gjort det så jag utgår från att det är han. Och då har jag svårt att se att det finns några direkta oklarheter eftersom ni har uppfattat att ungefär samma saker har sagts. För mig framstår det mer som att ni båda ÖNSKAR att den andre ska vara på ett annat sätt, och att ni båda klamrar er fast vid den förhoppningen att det ska inträffa.
 
Tredje tråden är typ en klon av tråd 1 och 2, är det inte dags att släppa önskedrömmen du har om att han är någon annan än den han faktiskt är och gå vidare?
Jag tror inte där finns någon önskan eller avsikt hos någon av parterna att avsluta och gå vidare. Detta har blivit ett livsuppfyllande projekt som ger livet innehåll och mening. Förlåt min uppriktighet men detta är vad jag ser. Ett ständigt analyserande som ett ekorrhjul som inte leder någonstans. Jag hoppas ts får en knuff som heter duga av sin terapeut så hon kan hoppa av hjulet.
 
Men det var du själv som tog upp att han borde sagt tydligare att avståndet är ett problem, som gör att det inte kan bli något pga det (om inte någon flyttar). Men en relation där man "ses när man ses" och inte planerar så mycket funkar ju trots avståndet, och det är den typen av relation som han (även enligt dig) sagt att han vill ha. Så jag tycker det låter på dig som att han har varit rätt tydlig.

Sakna någon kan man ju göra även i den typen av relation. "Höras sen/en annan dag" likaså.

Jag var faktiskt lite överraskad över hur samstämmiga ni var i era beskrivningar i era trådar, t o m vissa exempel som båda tog upp. Jag har tänkt en tanke om det skulle vara du som skrivit även den tråden men låtsas göra det ur hans perspektiv för att få andra råd, men jag har väldigt svårt att förstå varför du skulle gjort det så jag utgår från att det är han. Och då har jag svårt att se att det finns några direkta oklarheter eftersom ni har uppfattat att ungefär samma saker har sagts. För mig framstår det mer som att ni båda ÖNSKAR att den andre ska vara på ett annat sätt, och att ni båda klamrar er fast vid den förhoppningen att det ska inträffa.
Jag tog det som exempel. Sen ÄR avståndet ett problem oavsett.
Nej han har inte varit tydlig hur mycket du än vill få det dit, plus att han vet hur jag känner.

Jag ser att du märker ord för du vill så gärna att han skall framstå som tydlig men det är han inte.

Sakna nån i en annan typ av relation än vad man nånsin haft? Det låter märkligt.
Jag vet inte hur du funkar men om jag vill avsluta med någon brukar jag vara ganska tydlig med det ”jag vill inget mer”.

Nej, varför skulle jag skriva en tråd och låtsas vara honom? Låter ju helt stört.

Det är möjligt att det är så. Jag är ju inte han men om jag visste att nån uppriktigt hade känslor för mig så hade jag varit extremt tydlig och noga med att inte säga nåt som kunde missuppfattas. Sen kanske du missade eller om det var i andra tråden att jag sa till honom att jag aldrig i livet skulle nedlåta mig att vara nån form av liggkompis med honom. Så den biten är liksom helt körd och har varit i månader.
 
Jag tror inte där finns någon önskan eller avsikt hos någon av parterna att avsluta och gå vidare. Detta har blivit ett livsuppfyllande projekt som ger livet innehåll och mening. Förlåt min uppriktighet men detta är vad jag ser. Ett ständigt analyserande som ett ekorrhjul som inte leder någonstans. Jag hoppas ts får en knuff som heter duga av sin terapeut så hon kan hoppa av hjulet.
Min önskan om jag fick önska var att allt blev bra igen. Vette 17 hur men…

Min terapeut ger inga knuffar utan försöker få en att förstå sin situation och vad som hänt en och varför man funkat som man gör. Det är lite det som är grejen att komma ut såna här relationer.
 
Jag tog det som exempel. Sen ÄR avståndet ett problem oavsett.
Nej han har inte varit tydlig hur mycket du än vill få det dit, plus att han vet hur jag känner.

Jag ser att du märker ord för du vill så gärna att han skall framstå som tydlig men det är han inte.

Sakna nån i en annan typ av relation än vad man nånsin haft? Det låter märkligt.
Jag vet inte hur du funkar men om jag vill avsluta med någon brukar jag vara ganska tydlig med det ”jag vill inget mer”.

Nej, varför skulle jag skriva en tråd och låtsas vara honom? Låter ju helt stört.

Det är möjligt att det är så. Jag är ju inte han men om jag visste att nån uppriktigt hade känslor för mig så hade jag varit extremt tydlig och noga med att inte säga nåt som kunde missuppfattas. Sen kanske du missade eller om det var i andra tråden att jag sa till honom att jag aldrig i livet skulle nedlåta mig att vara nån form av liggkompis med honom. Så den biten är liksom helt körd och har varit i månader.

Och ändå fortsätter du ha kontakt med honom trots att han sagt att det är liggkompis som han har att erbjuda? Är inte DET otydligt från din sida?

Har ni kommit överens explicit nu om vilken typ av relation ni har, om det är mer än liggkompis? Eller har ni fortfarande era egna förhoppningar i era egna huvuden?
 
Och @Unhappy, var du tydlig med vad han ska uppnå när du skrev att det "är upp till bevis" för honom? Eller är det en outtalad nivå som han ska leva upp till - om du mår bra så presterar han tillräckligt och om du mår dåligt så är det hans fel?
 
Och ändå fortsätter du ha kontakt med honom trots att han sagt att det är liggkompis som han har att erbjuda? Är inte DET otydligt från din sida?

Har ni kommit överens explicit nu om vilken typ av relation ni har, om det är mer än liggkompis? Eller har ni fortfarande era egna förhoppningar i era egna huvuden?
Han föreslog det, jag sa nej. Sen har vi inte diskuterat det mer. Det var i Juni.

Senast var att börja om på nätet/prata på nätet, ses i höst.
Han skulle inte ghosta mer. Ghostandet gick det inte bra med.
 
Och @Unhappy, var du tydlig med vad han ska uppnå när du skrev att det "är upp till bevis" för honom? Eller är det en outtalad nivå som han ska leva upp till - om du mår bra så presterar han tillräckligt och om du mår dåligt så är det hans fel?
Nu sitter jag inte och har så mycket baktankar när jag skriver. Vi hade pratat om hans ghostande och han sa att ”det får jag äga att jag inte betedde mig optimalt”, det var viktigt att vi höll det på en genomförbar nivå. Därav ghostandet skojade jag när han skrev att ”jag skall berätta senare” att ”upp till bevis när senare är”. Han gick in och läste sen på kvällen men skrev inget.
 
Det är ganska svårt att förstå nån som ger 10 olika budskap och sen försvinner 2,5 vecka och skriver ”hörs sen”.

Nu är jag en sån här dryg jävel som varken läst tidigare trådar eller hela denna utan hoppar rakt in i den här meningen. Jag tycker inte alls det verkar särskilt svårt att förstå utan skriker ”på mina villkor”. Jag hade vänt på klacken.
 
Nu är jag en sån här dryg jävel som varken läst tidigare trådar eller hela denna utan hoppar rakt in i den här meningen. Jag tycker inte alls det verkar särskilt svårt att förstå utan skriker ”på mina villkor”. Jag hade vänt på klacken.
Lite så är det. Jag behöver bara inse det. Det är så jävla svårt rentutsagt att se för han har så många personligheter. En som han var när vi skrev förr, sen hur han var när vi träffades, och sen nu sen hans ”stress” började.
Ja släppa verkar han inte vilja, inte säga att han inte vill, inte göra som han själv säger.

Och jag är tyvärr galet svag för honom. Väntar förmodligen på att han skall bli den han var förr. Men troligast är att det inte var hans sanna jag
 
Nu sitter jag inte och har så mycket baktankar när jag skriver. Vi hade pratat om hans ghostande och han sa att ”det får jag äga att jag inte betedde mig optimalt”, det var viktigt att vi höll det på en genomförbar nivå. Därav ghostandet skojade jag när han skrev att ”jag skall berätta senare” att ”upp till bevis när senare är”. Han gick in och läste sen på kvällen men skrev inget.

Jag hade blivit väldigt irriterad över ett sådant meddelande, ser inget skojsigt alls i det faktiskt. Särskilt inte om jag redan tycker att det är jobbigt att en annan person lägger ansvaret för sitt mående på mig (vilket mannen uttryckte i sin tråd och även verkar ha tagit upp med dig).

Han föreslog det, jag sa nej. Sen har vi inte diskuterat det mer. Det var i Juni.

Senast var att börja om på nätet/prata på nätet, ses i höst.
Han skulle inte ghosta mer. Ghostandet gick det inte bra med.

Så det senaste som sagts om typen av relation ni ska ha är en FWB, samt att ni ska höras mer över nätet och ses i höst. Det senare motsäger ju inte det första så jag skulle tolka ditt beteende med fortsatt kontakt som att du accepterar en FWB-relation men med önskemål om kontakt även mellan att ni träffas. Om det INTE är din acceptans så tycker jag att du själv är lika mycket otydlig.

Är ni överens om hur ett "icke ghostande" ser ut? Tänker att det nog är viktigt med en uttalad förväntan om vad han ska uppnå, särskilt om han själv inte tycker att det är ett problem utan gör det för att pleasa dig. Luddiga mål som man själv inte tycker är viktiga är alltid svåra att uppnå, oavsett vad det handlar om.
 
Nej, jag vet.
Och bortsett från det är ingen flyttbar. Vi pratade om det i början nämligen. Han skulle flytta sen fick han ju ”stress” av det också.
Det här är väl ändå toppen när du väl är redo att gå vidare.
Att han( knappt) inte vill ses.

Dom flesta som lever i dessa relationer bor ju med mannen eller har en man som vill ses.

Du har ju ett försprång där :)
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
11 503
Senast: tott
·
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 776
Senast: Stefffie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 624
Senast: Whoever
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 465
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp