Såhär blev det

Tanken är att det inte skall bli så.
Men jag är uppriktigt rädd, inte för att han skulle komma och slå mig. Men jag är en person som är ganska bra på att stå upp för mig själv. Medan jag ju ser hur jag blivit i samvaro med honom, ord ska vägas, man skall skriva rätt tid, allt skall läsas genom 10 gånger så det absolut inte stressar och kränker.

Det jag egentligen velat och skulle varit mer jag är att skriva nåt i stil med ”Eftersol du gång på gång lovar mig saker som du inte håller och ger dubbla budskap hela tiden trots att du vet att jag far illa så väljer jag att avsluta, önskar dig det bästa”… nånting sådant.
Eller så skiter du i det och är dig själv :)
 
Det här är väl ändå toppen när du väl är redo att gå vidare.
Att han( knappt) inte vill ses.

Dom flesta som lever i dessa relationer bor ju med mannen eller har en man som vill ses.

Du har ju ett försprång där :)

Ja kanske, nu har han ju hört av sig idag och är hemma och på jobb mm. Dvs i sina rutiner men förväntar mig ingen förbättring därifrån.

Han är ju ingen farlig man i den bemärkelsen, men otroligt destruktiv för mig.
 
Jag tänker även att distansförhållande är ju svårt även om båda vill vara i ett förhållande så att ha en halvdan kk på distans känns som gjort för missförstånd er emellan.
 
Lite så är det. Jag behöver bara inse det. Det är så jävla svårt rentutsagt att se för han har så många personligheter. En som han var när vi skrev förr, sen hur han var när vi träffades, och sen nu sen hans ”stress” började.
Ja släppa verkar han inte vilja, inte säga att han inte vill, inte göra som han själv säger.

Och jag är tyvärr galet svag för honom. Väntar förmodligen på att han skall bli den han var förr. Men troligast är att det inte var hans sanna jag

Du tycker att han ska avsluta, och lastar honom för ditt mående. Han tycker att du ska avsluta, och lastar dig för hans dåliga mående. Det kan liksom inte komma något gott ur detta.

När man flyttar till hus med trädgård brukar rådet vara att bo in sig under alla fyra årstiderna, innan man bestämmer sig för att göra saker och ting. Så att man ser vad som händer i trädgården under hela året. Om jag köpte huset när det låg snö på marken så är det inte något fel när gräset börjar växa på våren och jag sedan får slita med gräsklipparen under sommaren. Säljaren har inte lurat mig och det är inte en annan trädgård, jag har bara fått uppleva trädgården under olika årstider. Så är vi människor också, vi rymmer alla olika sidor och det är nog extremt vanligt att man visar sina bästa sidor, och anstränger sig lite extra för att den andre ska tycka om en, i början av en relation. Och att fler sidor hos en kommer fram med tiden.
 
Jag hade blivit väldigt irriterad över ett sådant meddelande, ser inget skojsigt alls i det faktiskt. Särskilt inte om jag redan tycker att det är jobbigt att en annan person lägger ansvaret för sitt mående på mig (vilket mannen uttryckte i sin tråd och även verkar ha tagit upp med dig).



Så det senaste som sagts om typen av relation ni ska ha är en FWB, samt att ni ska höras mer över nätet och ses i höst. Det senare motsäger ju inte det första så jag skulle tolka ditt beteende med fortsatt kontakt som att du accepterar en FWB-relation men med önskemål om kontakt även mellan att ni träffas. Om det INTE är din acceptans så tycker jag att du själv är lika mycket otydlig.

Är ni överens om hur ett "icke ghostande" ser ut? Tänker att det nog är viktigt med en uttalad förväntan om vad han ska uppnå, särskilt om han själv inte tycker att det är ett problem utan gör det för att pleasa dig. Luddiga mål som man själv inte tycker är viktiga är alltid svåra att uppnå, oavsett vad det handlar om.
Varför skulle det vara jobbigt? Det var ett skämt och jag fick en glad emoji tillbaka.

Han vet hur han får mig att må, det finns liksom en sak och han vet om det också. Nej han har inte tagit upp det med mig. Han skrev däremot att han varit oschysst mot mig. Han kan ju välja att inte ghosta mig utan att avsluta i så fall, eller nåt. Eftersom han vetat ända sedan dag 1 hur jag reagerar på det.

Vi har inte sagt något alls om FWB, jag har redan sagt nej till det i Juni som jag skrivit 2 gånger innan.

Nej, vi har inte suttit och lagt upp ett kommunikationschema nej. Men det säger väl sig självt. Han är liksom inte dum i huvudet på det viset. I övrigt, det enda han väl varit tydlig med är att han velat ha mer kontakt över nätet. Det var det första han skrev den dagen. Han höll det inget vidare
 
Jag tänker även att distansförhållande är ju svårt även om båda vill vara i ett förhållande så att ha en halvdan kk på distans känns som gjort för missförstånd er emellan.
Mmm, det funkade när vi satsade på något mer. Men då var det också en tät kommunikation hela tiden vilket man ju inte riktigt behöver på samma sätt om man bor nära. Sen kom ju hans stress eller vad det var. Han förklarade att han inte varit redo att inleda något när han såg hur stressen lamslog honom mm.
 
Mmm, det funkade när vi satsade på något mer. Men då var det också en tät kommunikation hela tiden vilket man ju inte riktigt behöver på samma sätt om man bor nära. Sen kom ju hans stress eller vad det var. Han förklarade att han inte varit redo att inleda något när han såg hur stressen lamslog honom mm.
Han blev väl stressad av dina kontantförsök?
 
Du tycker att han ska avsluta, och lastar honom för ditt mående. Han tycker att du ska avsluta, och lastar dig för hans dåliga mående. Det kan liksom inte komma något gott ur detta.

När man flyttar till hus med trädgård brukar rådet vara att bo in sig under alla fyra årstiderna, innan man bestämmer sig för att göra saker och ting. Så att man ser vad som händer i trädgården under hela året. Om jag köpte huset när det låg snö på marken så är det inte något fel när gräset börjar växa på våren och jag sedan får slita med gräsklipparen under sommaren. Säljaren har inte lurat mig och det är inte en annan trädgård, jag har bara fått uppleva trädgården under olika årstider. Så är vi människor också, vi rymmer alla olika sidor och det är nog extremt vanligt att man visar sina bästa sidor, och anstränger sig lite extra för att den andre ska tycka om en, i början av en relation. Och att fler sidor hos en kommer fram med tiden.
Det är din tolkning ja. Själv brukar jag om jag tydligt får veta att en ev partner verkligen mår dåligt av något undvika att inte göra just det.
Men nu har jag ingen ångestproblematik som hindrar mig att skicka ett snabbt medelande och förklara att jag behöver några veckor utan kommunikation.
Han har aldrig lastat mig för sitt mående, där talade du inte sanning.
Jag har däremot snällt bett honom att inte ghosta mig.

Visst är det så, frågan är ju vem som är han. Nu vet jag att du absolut inte vill höra nåt ont om denne ”trevliga” kille. Men med facit i hand av tidigare saker han berättat och saker jag lagt ihop så ja, det kan vara mycket troligt att han inte är en speciellt trevlig person. Även om han först var det.
 
Varför skulle det vara jobbigt? Det var ett skämt och jag fick en glad emoji tillbaka.

Jag skulle tycka att det var jobbigt att känna att den andre parten har satt upp en outtalad måttstock, och att makten att säga om jag klarar mig eller inte ligger helt hos den, utan att jag ens vet hur högt jag förväntas hoppa. Inte det sätt att kommunicera som jag önskar i en relation. Men vi har ju redan tidigare konstaterat att du och jag inte skulle passa ihop, så det viktiga är att det funkar för den du ska ha en relation med, och inte mig.

Vi har inte sagt något alls om FWB, jag har redan sagt nej till det i Juni som jag skrivit 2 gånger innan.

Men du fortsätter relationen, trots att du sagt att du inte vill...?
 
Jag skulle tycka att det var jobbigt att känna att den andre parten har satt upp en outtalad måttstock, och att makten att säga om jag klarar mig eller inte ligger helt hos den, utan att jag ens vet hur högt jag förväntas hoppa. Inte det sätt att kommunicera som jag önskar i en relation. Men vi har ju redan tidigare konstaterat att du och jag inte skulle passa ihop, så det viktiga är att det funkar för den du ska ha en relation med, och inte mig.



Men du fortsätter relationen, trots att du sagt att du inte vill...?
Det gjorde jag heller inte. Men såhär, jag har ganska många vänner och bekanta mer eller mindre nära. Säg att jag skulle skicka ett medelande till 100 av dem, alla hade svarat inom några dagar. När de haft tid.
Eftersom han tog upp flera gånger att vi skulle ha mer kontakt på nätet och stämningen var bra så ja… då skämtade jag med honom.

Jag har inte träffat honom på ett par månader. Då var vi inte FWB, skulle jag träffa honom igen så är vi definitivt inte det då heller. Vilket vi heller inte är nu
 
Jag tycker inte det, men han tycker det.

Jag vet inte om du ser att vi står på din sida? Det blir lite absurt när vi vill peppa DIG och du försvarar honom.
Nej, jag har svårt att se det ibland.

Jag tolkade det som att du antog att jag tjatade på honom. Sen kan jag tycka att ett försök i veckan inte är något alls. Inget att få stress av. Om han nu tycker det så ja… då känns det som problemet ligger hos honom. Hade jag försökt skicka massor med meddelanden varje dag så, ja då hade jag förstått hans stress.
 
Det är din tolkning ja. Själv brukar jag om jag tydligt får veta att en ev partner verkligen mår dåligt av något undvika att inte göra just det.
Men nu har jag ingen ångestproblematik som hindrar mig att skicka ett snabbt medelande och förklara att jag behöver några veckor utan kommunikation.
Han har aldrig lastat mig för sitt mående, där talade du inte sanning.
Jag har däremot snällt bett honom att inte ghosta mig.

Visst är det så, frågan är ju vem som är han. Nu vet jag att du absolut inte vill höra nåt ont om denne ”trevliga” kille. Men med facit i hand av tidigare saker han berättat och saker jag lagt ihop så ja, det kan vara mycket troligt att han inte är en speciellt trevlig person. Även om han först var det.

Han skrev i sin tråd att han inte tyckte att det var rätt av dig att "kräva" att han skulle ha mer kontakt med dig när han sagt att han inte ville det. Och att han tycker att man få ta ansvar för sitt eget mående. Han tyckte att du stressar honom med frågor. M.m.

Jag tycker inte han verkar vara en särskilt kul eller attraktiv person alls, så jag har inget intresse av att försöka få honom att framstå som en trevlig prick. Jag skulle inte funka i en relation med någon av er, utifrån hur ni resonerar. Men jag är nog någonstans mittemellan er, och tycker mest att det är sorgligt att ni står så långt ifrån varandra men inte ser att er matchning är helt katastrofal utan har fastnat i att det är den andre som det är fel på och att ingen av er gör det som båda två tycker att den andre borde göra.
 
Det gjorde jag heller inte. Men såhär, jag har ganska många vänner och bekanta mer eller mindre nära. Säg att jag skulle skicka ett medelande till 100 av dem, alla hade svarat inom några dagar. När de haft tid.
Eftersom han tog upp flera gånger att vi skulle ha mer kontakt på nätet och stämningen var bra så ja… då skämtade jag med honom.

Jag har inte träffat honom på ett par månader. Då var vi inte FWB, skulle jag träffa honom igen så är vi definitivt inte det då heller. Vilket vi heller inte är nu

Då tycker jag att du ska inleda en relation med någon av alla dem som svarar så fort som du önskar, så kommer det funka bättre.

Om ni inte är FWB, vad är ni då?
 
Han skrev i sin tråd att han inte tyckte att det var rätt av dig att "kräva" att han skulle ha mer kontakt med dig när han sagt att han inte ville det. Och att han tycker att man få ta ansvar för sitt eget mående. Han tyckte att du stressar honom med frågor. M.m.

Jag tycker inte han verkar vara en särskilt kul eller attraktiv person alls, så jag har inget intresse av att försöka få honom att framstå som en trevlig prick. Jag skulle inte funka i en relation med någon av er, utifrån hur ni resonerar. Men jag är nog någonstans mittemellan er, och tycker mest att det är sorgligt att ni står så långt ifrån varandra men inte ser att er matchning är helt katastrofal utan har fastnat i att det är den andre som det är fel på och att ingen av er gör det som båda två tycker att den andre borde göra.
Tack, för jag upplever att du försvarat honom väldigt. Han är tydlig och fullt normal och det är jag som inte fattar.
Jag kräver absolut ingen kontakt, däremot vill jag veta ”jag behöver vara, vi hörs om 2 veckor”… istället för ”💕Vi hörs imorgon” och sen inget svar alls på 2 veckor.

Ja, det där att man får stå för sitt eget mående pratade vi om någon gång rent allmänt. Jag tyckte att han hade rätt men att man skall försöka stötta varandra osv. Då höll han med.

Jag håller också med om att det är sorgligt, för jag är likadan som innan han blev såhär stressad eller vad han nu är. Då ändrades allt, precis allt. Insåg också att jag var prio noll jämfört med hans hobbys. Och att han jämfört med de flesta andra inte ser nån annan som stöd utan han stöttar sig själv och stöter bort alla.
Som någon klok skrev längre upp, det var nog inte honom (som jag blev kär i) som är han utan kanske nåt mitt emellan eller det han är nu.
 
Då tycker jag att du ska inleda en relation med någon av alla dem som svarar så fort som du önskar, så kommer det funka bättre.

Om ni inte är FWB, vad är ni då?
Nu har jag ingen annan på G så, och är inte intresserad heller. Men kan säga att jag aldrig haft vare sig en vän eller partner som ignorerar mig 2,5 vecka.

Vi är väl ingenting tänker jag?
 
Nej, jag har svårt att se det ibland.

Jag tolkade det som att du antog att jag tjatade på honom. Sen kan jag tycka att ett försök i veckan inte är något alls. Inget att få stress av. Om han nu tycker det så ja… då känns det som problemet ligger hos honom. Hade jag försökt skicka massor med meddelanden varje dag så, ja då hade jag förstått hans stress.
Men du kan inte bestämma vad som är stressande för någon annan. Han blir stressad av dina sms. Det kan du inte ändra på.

Hitta en kille som inte blir stressad av dina kontantförsök.

Ni matchar inte.
 
Nej, jag har svårt att se det ibland.

Jag tolkade det som att du antog att jag tjatade på honom. Sen kan jag tycka att ett försök i veckan inte är något alls. Inget att få stress av. Om han nu tycker det så ja… då känns det som problemet ligger hos honom. Hade jag försökt skicka massor med meddelanden varje dag så, ja då hade jag förstått hans stress.

Stressen låg väl i att det var uppenbart att ni ville olika saker, och att du mådde dåligt av att han inte gjorde som du önskade? Han öppnade inte dina meddelanden för att han hoppades att du skulle fatta vinken att han inte ville ha kontakt så ofta. Och det kan man ju tycka vad man vill om, men det viktiga för framtiden är ju då om han framöver tycker att 1g/v är en okej nivå om det är vad du önskar, eller om han fortfarande tycker att det är för mycket. 2,5 v är = ghostning och 1g/v okej, om jag tolkar dig rätt. Var går gränsen däremellan?
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
3 4 5
Svar
87
· Visningar
6 165
Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 754
Senast: Stefffie
·
Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 190
Senast: Whoever
·
Relationer Vet inte ens vart jag ska börja. Fick starta ett anonymt konto för jag känner att jag måste få skriva av mig lite just nu. Igår blev...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
14 182
Senast: Bulldoozer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp