Saker man blir orimligt arg över

Läs om läs rätt.
Jag förstår inte heller vad du menar med det inlägg du skrev ovan, om det var en kommentar till/om någon annan i tråden eller om det är generellt.

Nog måste man väl få konstatera att någon är fel människa på fel plats, oavsett om den har en funktionsnedsättning eller inte. Och vara orimligt irriterad över det faktum att ens kollega är just fel människa på fel plats. Eller? (det var så jag, med god vilja, lyckades tolka ditt ovanstående inlägg...)
 
Jag förstår inte heller vad du menar med det inlägg du skrev ovan, om det var en kommentar till/om någon annan i tråden eller om det är generellt.

Nog måste man väl få konstatera att någon är fel människa på fel plats, oavsett om den har en funktionsnedsättning eller inte. Och vara orimligt irriterad över det faktum att ens kollega är just fel människa på fel plats. Eller? (det var så jag, med god vilja, lyckades tolka ditt ovanstående inlägg...)
Det får man! Jag gillar däremot inte när personer med npf själva agerar så insiktslöst att de spär på fördomarna som finns. Vilket tyvärr har skett här.
 
Jag blur orimligt irriterad på besserwissrar som dessutom inte inser när de ökar utanförskapet för oss med npf istället för att försöka passa in i normen. Nu säger jag inte att man bara ska flyta med strömmen, men vi får skit nog av samhället så späd inte på fördomarna, choose your battles.
/Ninnurur med adhd-c
Vad är adhd-c? Får man ännu fler bokstäver nu för tiden :D (sorry ot, vill veta vad jag är)
 
Köpare i fbgrupper

Har dragit mig för att annonsera ut saker pga att det verkar vara så jäkla många idioter i dom där köp och säljgrupperna och är ju draman hela tiden.

På min första annons inledde någon med att försöka pruta, sen sa den att den skulle köpa till mitt pris då jag sa nej, skickar pm, tar evigheter att få svar, första frågan i pm från köparen är "vart bor du" det framgår hela 2 gånger i annonsen, nästa fråga är "Kan du ta den till stan imorgon?" var noga med att skriva att den hämtas här, vill man köpa så får man hämta oxå.

Så har jag dessutom väntat mellan typ kl 13-21 på att något skulle hämtas "nångång i eftermiddag"

För första gången har jag annonserat i FB-grupp och jag delar din upplevelse.

Usch - undrar om jag kommer orka annonsera så igen
 
Min kropp... Eller om det är min kropp som är orimligt arg på mig? :confused: Igår var det äntligen solsken så jag hann rensa ena uteplatsen, gräva ur två odlingslådor, gick lång promenad med hundarna och idag har kroppen bestämt sig för träningsvärk? :rage::arghh: Jag har massor av saker jag skulle vilja göra idag också!
 
Det är kombinerad typ, jag är alltså både hyper- och hypoaktiv. Mina humörsvängningar är stooooora :D men med medicin hålls det på en vettig nivå :)
Det låter som att den typen av adhd är den som är mest lik bipolär sjukdom. Säkert den jag har. Har aldrig riktigt fattat om jag har adhd eller add eftersom jag växlar mellan över och underaktiv rent fysiskt. Huvudet är alltid överaktivt. (har bipolär diagnos också).

Oj vad ot :o
 
Det låter som att den typen av adhd är den som är mest lik bipolär sjukdom. Säkert den jag har. Har aldrig riktigt fattat om jag har adhd eller add eftersom jag växlar mellan över och underaktiv rent fysiskt. Huvudet är alltid överaktivt. (har bipolär diagnos också).

Oj vad ot :o
Det låter så ja. Jag blev väldigt glad när jag fick diagnos och förklaring, eftersom jag uppfyllde kriterier för båda men visste inte att en kombinerade typen fanns.
 
Fick just veta att jag INTÉ får det perfekta jobbet jag ville ha. Orimligt arg är bara förnamnet.
Vill spränga företaget, strypa rekryteraren samt supa mig full. Gärna på samma gång
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har en tid funderat på att starta en "dagbokstråd" här. Inspirationen att göra det kommer till stor del från min dotter...
Svar
15
· Visningar
3 351
Senast: LiviaFilippa
·
Hundavel & Ras Min man har stora drömmar, vilket ju är bra, men samtidigt väldigt lite insikt i hur det ser ut i det verkliga livet, känns det som...
2 3
Svar
56
· Visningar
9 541
Senast: machafuko
·
Relationer Har skrivit här innan när tösens pappa lämnade mej under graviditeten, men minns inte om det var i nytt alias eller detta. Oavsett...
5 6 7
Svar
136
· Visningar
15 722
Senast: Gry
·
T
Övr. Barn Jag vet inte längre vart jag ska vända mig, så jag vänder mig hit. Historien är rätt lång och komplicerad, så jag hoppas att ni orkar...
Svar
10
· Visningar
2 502
Senast: YorkWann
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp